וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה לביטול פרסי ישראל השנה? שר החינוך לא הסכים להעניק פרס ליזם אייל וולדמן

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 14:59

לפי פרסום של בן כספית, וועדה שהוסמכה לבחור את הזוכה בפרס ליזמות, בחרה ברוב קולות בוולדמן, אלא שהשר קיש לא הסכים עמם. לאחר שהלחצים וניסיונות השכנוע לא הביאו אותם לשנות את דעתם, החליט קיש לבטל את הקטגוריה כולה ולאחר מכן את כל יתר הקטגוריות

העיתונאי בן כספית פרסם היום (ראשון) כי החלטת שר החינוך יואב קיש, לבטל את פרסי ישראל השנה, פרט לפרס שיוקדש לגבורה, נגעה לאי שביעות רצונו מההחלטה להעניק ליזם אייל וולדמן את פרס ישראל ליזמות. וולדמן נחשב למתנגד בולט למהפכה המשפטית, שמחה נגדה בפומבי.

לפי כספית, וולדמן נבחר ברוב קולות לקבל את פרס ישראל ליזמות בוועדה מיוחדת שהוקמה לשם בחירת הזוכה. בראש הוועדה עמד עמי אפלבום, שהיה עד לאחרונה המדען הראשי, ומלבדו היו עוד שני חברים בה, ואלה "וידאו שאף אחד מהפיינליסטים לא ינצל את המעמד לפוליטיקה".

לאחר שנודע לשר החינוך על החלטת הוועדה, הוא ניסה לשנותה. "הופעלו לחצים. שכנועים. הועלה שם של מדענית אלטרנטיבית", כתב כספית בציוץ בטוויטר. "חברי הוועדה סירבו. אז הקטגוריה כולה בוטלה. ואחר כך כל האחרות. אין לתאר".

אייל וולדמן. יחצ,
וולדמן/יחצ

שר החינוך קיש הגיב לפרסום שך כספית, וכינה אותו פייק ניוז. "‏ההחלטה לדחיית פרס ישראל נבעה אך ורק מהמצב המלחמתי במדינה", מסר. "‏לצערי שוב אנחנו פוגשים בעיתונאים מסוימים שלא נותנים לכמה עובדות להרוס להם סיפור קונספירציה בדיוני. ‏בניגוד לנאמר, השנה אף זוכה לא נבחר לפרס ישראל. ‏מכיוון שעבודת הוועדות חסויה ותחת שמירת סודיות לא ניתן להתייחס אליהן פומבית. כפי שפורסם עם קבלת ההחלטה לא יהיה ביטול של הפרסים, אלא דחייה בשנה וכל זוכה, בהינתן ועבר בהצלחה את כלל הפרמטרים השונים, יקבל את הפרס בשנה הבאה. ‏החלטתי מממשת עמדה ערכית שבוחרת להתמקד השנה, יום העצמאות הראשון שלאחר אירועי 7 באוקטובר, בהוקרת פעולות התקומה, הגבורה והערבות ההדדית של אזרחי ישראל".

שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
קיש/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

היזם ומייסד מלאנוקס שכל את ביתו דניאל וולדמן, שנרצחה יחד עם בן זוגה במסיבה נובה ברעים ב-7 באוקטובר. בריאיון ל-CNN סיפר כי היא נרצחה בעת שישבה במכונית שכותרה על ידי מחבלים. "ראיתי בדיוק כיצד היא נרצחה - ירו עליה משני כיוונים, מספר של בין 3 ל-5 מחבלים. לפי כמות התרמילים שמצאנו, בירי על המכונית היו מעורבים לפחות שלושה רובים", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully