וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף במיל' נגד הממשלה: "צה"ל מותקף מצד הדרג המדיני - זהו מעשה בגידה"

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 21:00

"פעם ראשונה שלרמטכ"ל יש חזית גם בירושלים וזה חסר תקדים", אמר השר לשעבר מתן וילנאי בכנס של תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", והוסיף: "הם לא יודעים שבשדה הקרב אתה יכול להיהרג". לדבריו, "ההחלטה שלא לדון ביום שאחרי, מתוך שיקולים פוליטיים, משחקת לידי חמאס"

בווידאו: מתן וילנאי: צה"ל מותקף מצד הדרג המדיני, אין מעשה בגידה גדול מזה 21.03.24/ללא

השר לשעבר, האלוף במיל' מתן וילנאי, תקף היום (חמישי) בכנס של תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" את התנהלות הממשלה וטען: "פעם ראשונה במלחמות ישראל, צה"ל מותקף מצד הדרג המדיני. אין מעשה בגידה גדול מזה".

התנועה "מפקדים למען ביטחון ישראל", בראשות וילנאי, כוללת מעל 530 מפקדים בכירים בצה"ל, בשב"כ ובמוסד ושגרירים. בכנס, הציגו את מסמל המדיניות שלהם ליום שאחרי המלחמה, על פי נדרשת הממשלה לנהוג: "ההחלטה שלא לדון ביום שאחרי, מתוך שיקולים פוליטיים פנימיים, משחקת לידי חמאס ומרחיקה הסיכוי למימוש יעדי המלחמה".

"פעם ראשונה שלרמטכ"ל יש חזית גם בירושלים וזה חסר תקדים. והממשלה מנסה לכפות על הכישלון בהשתלחות חסרת הרסן הזו ברמטכ"ל ומערכת הביטחון כאילו הם לא קשורים ל-7 באוקטובר. ואין מעשה בגידה גדול מזה, בעת מלחמה הדרג המדיני נגד הדרג שאותו הוא שולח לשדה קרב. הם לא יודעים שבשדה הקרב אתה יכול להיהרג".

לדבריו, "מעשה הבגידה הזה הוא בל יסולח ובסוף הדמוקרטיה הישראלית תבוא איתם חשבון. אנחנו ברחובות נבוא איתם חשבון".

מתן וילנאי במילאת הכנסת. עומר מירון
"פעם ראשונה שלרמטכ"ל יש חזית גם בירושלים וזה חסר תקדים". וילנאי/עומר מירון

בשבוע האחרון, פרצה סערה סביב סבב מינויים צפויים בצה"ל. חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר ביום ראשון האחרון, מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקריאה להביא לישיבת הקבינט החלטה לעצירת המינויים. "עיסוק במינויים בתקופת מלחמה, מלבד השדר המזיק האמור לעיל שהוא נושא, חמור גם כי הוא מעצב את צה"ל של השנים הבאות בצלמם ובדמותם של מפקדי המטה הכללי הנוכחיים שכשלו, ולכך לא ניתן להסכים", נכתב במכתב ששלח השר. "אנו מעניקים גיבוי מלא לפיקוד הנוכחי של צה"ל ויתר גופי הביטחון בכל הנוגע למלחמה עד הניצחון, גם כאשר אנחנו לא מסכימים עם כל החלטה שלהם".

אולם לדבריו, "לא ניתן לנצל את האמון והגיבוי הזה לדברים אחרים. לפיקוד הנוכחי של צה"ל יש מנדט אחד בלבד - לנצח במלחמה, ותו-לא. אין להם מנדט לעצב את צה"ל של השנים הבאות ולהוביל את התיקון. לאחר המלחמה ימונה פיקוד תיקון לצה"ל, פיקוד שלא היה חלק מהקונספציה ארוכת השנים ודוגל בגישה התקפית ומפוכחת הרבה יותר, והוא שיעצב את צה"ל ויוביל את מהלכי התיקון הדרושים לו השנים הבאות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בצלאל סמוטריץ 
הרמטכ"ל הרצי הלוי. לע"מ, דובר צהל, עיבוד תמונה
"כמפקד הצבא יש לי את הסמכות והאחריות למנות אנשים", השיב הרמטכ"ל לסמוטריץ'/עיבוד תמונה, לע"מ, דובר צהל

"כמפקד הצבא יש לי את הסמכות והאחריות למנות אנשים", השיב הרמטכ"ל, הרצי הלוי, בהצהרה שערך לתקשורת, ובמהלכה התייחס לסערת סבב המינויים שהוא מתכוון לערוך בצה"ל. הלוי אמר כי עצירת מינויים תפגע ביכולת של הצבא להילחם והדגיש שההחלטות מתקיימות בהסכמת שר הביטחון, כנציג של הדרג המדיני.

"עצירת המינויים תפגע גם ביכולת של צהל להילחם", אמר הרמטכ"ל ועמד מאחורי המהלך לבצע סבב מינויים בצמרת צה"ל חמישה חודשים לפרוץ המלחמה. לדבריו, "כמפקד הצבא יש לי את כל הסמכות והאחריות בשדה הקרב, וכמובן למנות אנשים. צה"ל הוא הארגון הגדול במדינה. יש לנו אנשים שנפגעו, נדרש להחליף אותם. יש לנו אנשים שצריכים לסיים את תפקידהם, צריך להחליף גם אותם. ההחלטות האלה מתקבלות בפורום מטכ"ל, בדרג הבכיר ביותר", והוסיף, "שר הביטחון, כנציגו של הדרג המדיני, מאשר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully