וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים: מתכוון להזמין את נתניהו לנאום בפני הקונגרס

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 17:48

מייק ג'ונסון ציין בנוסף שהוא הוזמן לנאום בפני הכנסת. "אנחנו מנסים לתאם את לוחות הזמנים". מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר: "אני תמיד אברך על האפשרות לקיים נאום של ראש ממשלת ישראל בפני הקונגרס בצורה שתהיה דו-מפלגתית"

בווידאו: נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן ייקח קצת זמן להיערך לזה/אתר רשמי

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון אמר הבוקר (חמישי) בראיון לרשת CNBC שהוא מתכוון להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני, וציין כי הוא הוזמן לנאום בפני הכנסת. "זה יהיה כבוד גדול עבורי. אנחנו מנסים לתאם את לוחות הזמנים", אמר ג'ונסון, חבר המפלגה הרפובליקנית.

גורם מדיני אמר כי נאום של נתניהו בקונגרס לא נראה כמו תרחיש סביר בשלב הזה. לדבריו, בשביל שנאום כזה יתקיים צריכה להיות הסכמה בין יו"ר בית הנבחרים ג'ונסון, לבין מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר. "הסיכוי שתהיה הסכמה כזו נמוך", אמר הגורם המדיני.

מייק ג'ונסון אחרי ניצחונו בבחירות ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון/רויטרס

ג'ונסון, שנשאל על כך בראיון, השיב כי הוא זה שבידיו נמצאת הסמכות להזמין מנהיגים זרים לנאום בפני בית הנבחרים. "אם הנאום יהיה רק בנוכחות חברי בית הנבחרים ובלי הסנאט זה גם בסדר מבחינתי. אבל אני חושב שסנאטורים רבים ירצו להגיע ולהביע תמיכה בנתניהו ובישראל", אמר ג'ונסון.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אמר: "היחסים בין ישראל לארה"ב גדולים יותר מכל נשיא אמריקני ומכל ראש ממשלה ישראלי. אני תמיד אברך על האפשרות לקיים נאום של ראש ממשלת ישראל בפני הקונגרס בצורה שתהיה דו-מפלגתית". דובר מטעמו של שומר ציין כי עד כה יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון כלל לא שוחח איתו על האפשרות של נאום של נתניהו בקונגרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס. 3.3.2015. רויטרס
רה"מ נתניהו נואם בקונגרס, 2015/רויטרס

אמש פרסמנו בוואלה! כי נתניהו ביקש ממנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, לקיים מפגש וידאו עם הסיעה הדמוקרטית בסנאט. שומר סירב, כך לפי בכיר ישראלי. סנאטור דמוקרטי בכיר אמר לוואלה! כי מפגשים של מנהיגים זרים בסנאט היו מאז ומתמיד דו-מפלגתיים, וזה דבר לא מקובל לקיים מפגש כזה עם כל אחת מהסיעות בנפרד ולכן שומר דחה את בקשתו של נתניהו.

לאחר שיחתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר נתניהו כי ה"כניסה לרפיח תיקח קצת זמן. אישרתי את התוכנית המבצעית של צה"ל, ובקרוב נאשר גם את התוכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית מאזורי הקרבות".

נתניהו תיאר את שיחותיו עם הנשיא ביידן בימיה הראשונים של המלחמה בעזה "בתחילת הדרך אמרתי לנשיא: אי אפשר לנצח את החמאס בלי שצה"ל ייכנס לרצועת עזה. בשיחה האחרונה שלנו אמרתי לו: אי אפשר להשלים את הניצחון בלי שצה"ל ייכנס לרפיח, וזאת כדי לחסל את שארית גדודי החמאס. כך נעשה גם הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully