וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ נתניהו לאחר השיחה עם ביידן: "מבצע ברפיח - יקח קצת זמן"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 17:46

ראש הממשלה אמר על המבצע בדרום רצועת עזה ש"אישר את התוכנית המבצעית של צה"ל, ובקרוב נאשר גם את התוכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית". על המחלוקות עם ארה"ב סיפר: "תמיד עשינו מה שחיוני לביטחוננו". נתניהו צפוי לנאום היום בווידאו בפני הסיעה הרפובליקנית בסנאט

בווידאו: נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן ייקח קצת זמן להיערך לזה/אתר רשמי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (רביעי) לאחר שיחתו עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שה"כניסה לרפיח תיקח קצת זמן. אישרתי את התוכנית המבצעית של צה"ל, ובקרוב נאשר גם את התוכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית מאזורי הקרבות".

ראש הממשלה נתניהו תיאר את שיחותיו עם הנשיא ביידן בימיה הראשונים של המלחמה בעזה "בתחילת הדרך אמרתי לנשיא: אי אפשר לנצח את החמאס בלי שצה"ל ייכנס לרצועת עזה. בשיחה האחרונה שלנו אמרתי לו: אי אפשר להשלים את הניצחון בלי שצה"ל ייכנס לרפיח, וזאת כדי לחסל את שארית גדודי החמאס. כך נעשה גם הפעם".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו. רויטרס, יונתן זינדל/ פלאש 90, עיבוד תמונה
"אמרתי לביידן שאי אפשר להשלים את הניצחון בלי להיכנס לרפיח". נתניהו וביידן/עיבוד תמונה, רויטרס, יונתן זינדל/ פלאש 90
נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן: "ייקח קצת זמן להיערך לזה". ללא, צילום מסך
"כניסה לרפיח תיקח קצת זמן". נתניהו/צילום מסך, ללא

על המחלוקות עם ארה"ב אמר ש"היו פעמים שהסכמנו עם ידידינו, והיו פעמים שלא הסכמנו איתם. בסופו של דבר, תמיד עשינו מה שחיוני לביטחוננו, וכך נעשה גם הפעם". לדבריו "אנחנו ממשיכים לפעול בכל העוצמה. ממשיכים לפעול בח'אן יונס, במחנות המרכז, בחיסול ובתפיסת בכירי החמאס כפי שעשינו עכשיו בשיפאא', בחיסול מאות רבות של מחבלים".

לאחר פרסום הודעת ראש הממשלה, הגיב חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ דני דנון (הליכוד) כי "מי שחושב שבעוד חודש או חודשיים הלחץ הבינלאומי על ישראל יפחת, טועה. בדיוק להיפך. ככל שעובר הזמן כיבוש רפיח הופך להיות יותר קשה ומורכב. צה"ל חייב לכבוש את רפיח מיד ולחסל את גדודי חמאס שעדיין פועלים שם".

על רקע המתיחות בין נתניהו לבין הנשיא ביידן ובכירי המפלגה הדמוקרטית, נתניהו צפוי לנאום היום בווידאו בפני הסיעה הרפובליקנית בסנאט. חברי קונגרס רפובליקנים הציעו ליו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, להזמין את נתניהו לנאום בקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully