וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה איתנו הגברים?": זוגות להט"בים שנפגעו מיבוא הביציות מגאורגיה - נשארו לבד

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 21:15

פרשת יבוא הביציות הנגועות בהמופיליה פגעה לא רק בנשים רבות שעברו טיפולי פוריות כדי להיות אימהות, אלא גם בזוגות חד מיניים וכעת הם מרגישים שנותרו לבד. "השתמשנו בשירותי המרפאה, והבנו שמדובר במרפאה שלנו", סיפר ערן (שם בדוי) ל"וואלה"

הפריה חוץ גופית/שאטרסטוק

יממה חלפה מאז התפוצצות פרשת יבוא הביציות הנגועות בהמופיליה מגאורגיה. במסגרתה, נעצרו רופא בכיר הבעלים של מרפאה להפריה חוץ-גופית וכן מנהל מעבדה לשעבר באחד מבתי החולים במרכז הארץ.

לצד נשים רבות שעוברות טיפולי פוריות כדי להיות אימהות, ישנם גם לא מעט אבות בישראל שחולמים דרך פונדקאית להיות אבות, ביניהם זוגות מהקהילה הלה"טבית שנפגעו מהמרפאה הנוכחית וכרגע חשים שנשארו בצד.

"השתמשנו בשירותי המרפאה המדוברת, היינו אצל הרופא כמה פעמים ברמת החייל. ראיתי שפשטו על המרפאה ואז הבנו שמדובר במרפאה שלנו", סיפר היום (שלישי) ערן (שם בדוי) ל-"וואלה".

"לא חשבנו בכלל שזה קשור אלינו, אבל כשניסינו ליצור קשר עם הרופאים, אף אחד במרפאה אף לא ענה לנו. עד עכשיו אף אחד לא דיבר איתנו מהמרפאה, מדברים המון על כל הנשים אבל מה איתנו הגברים? אנחנו נמצאים עם עוברים קיימים ולא יודעים מה לעשות עכשיו", סיפר.

לדבריו של ערן הם לא נשאים של הגן ההמופיליה כך שהחשש הזה ירד מהם, אבל כדי להיות רגועים הם שילמו לגנטיקאית פרטית שעלתה להם הרבה מאוד כסף כדי לקבל לכך אישור רשמי שההליכים עברו כשורה.

מחדל הביציות. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
מחדל הביציות/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

"אנחנו מרגישים חשופים מאוד. זה הדבר הכי רגיש שיש בעולם ומרגישים שאנחנו לבד בזה. יש איתנו עוד זוגות שאנחנו מכירים שגם מחכים לעדכונים נוספים לגבי הביציות המדוברות", הדגיש ערן. "חשוב לי גם לשקף שאנחנו לא מאשימים ולא קופצים למסקנות, ניתן למערכת המשפט לעשות את העבודה ונקווה לטוב עבור כולם. זה התהליך הכי קשה בעולם, היה בלאגן אטומי ושילמנו המון כספים ואנחנו מקווים שהכול לא הלך לתהום. התחום הזה פרוץ מאוד. המדינה לא לוקחת שום אחריות על כך וזה לא מפתיע שאחת לכמה זמן צצה לה פרשה חדשה, חייבים לעשות סדר".

כאמור, משרד הבריאות הגיש לאחרונה כמה תלונות במשטרה עקב חשד שביציות שיובאו מגאורגיה ונושאות מחלה גנטית קשה הושתלו ברחמן של כמה מטופלות פוריות. עם קבלת התלונות, יחידת ההונאה של מחוז ת"א, בשיתוף פעולה עם חטיבת המודיעין ובסיוע משרד הבריאות והפרקליטות, פתחו בחקירה סמויה ומורכבת בה עלה שהביציות נשאבו מנשים נשאיות המופיליה B בגיאורגיה והוחדרו לרחמן של כמה מטופלות פוריות בארץ. צוות החקירה גבה עדויות מאותן מטופלות פוריות. החקירה נפתחה לאחר שהתקבלו תלונות במשטרה על ידי ארבע נשים, כשתינוקת של אחת מהן נולדה כנשאית של המחלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המשרד החליט שלא לאפשר המשך יבוא ביציות מופרות מיחידה זו. עוד הורה משרד הבריאות לאתר את כל הנשים שעבורן יובאו ביציות במחלקה החשודה, ליידע אותן לגבי הסיכונים בשימוש באותן ביציות ולאפשר להן לקבל החלטה מושכלת בנושא. במסגרת החקירה המשולבת, התעורר חשד ששני רופאים בכירים היו מעורבים בפרשה - מנהל המעבדה ופרופסור נוסף, ידעו על המחלה הגנטית ובכל זאת שלחו את הביציות להפריה. השניים נעצרו ונלקחו לחקירה.

לאחר מכן, בית המשפט שחרר אותם למעצר בית תחת תנאים מגבילים. "מצאתי כי קיים חשד סביר נגדם", אמר השופט. כמו כן, בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על הפרטים המזהים של החשודים, עד לדיון הבא שצפוי להתקיים ביום חמישי. זאת לאחר שביחידה החוקרת התנגדו לכך בנימוק שפרסום פרטיהם עשוי להוביל לקבלת תלונות נוספות במשטרה.

מטעם עו"ד שי רודה שמייצג את אחד החשודים נמסר: "מרשי פרופסור מוערך בתחומו. טוען שפעל על פי כל הנהלים והפרוטוקולים של משרד הבריאות, ואף מעבר לכך. הפרופסור משתף פעולה עם גורמי החקירה, ומאמין שבית המשפט ישחררו ממעצר בתום החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully