וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: נתניהו הסכים לשגר משלחת לוושינגטון לשיחות בנוגע למבצע ברפיח

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 20:59

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב אמר כי הנשיא האמריקני הדגיש בפני נתניהו שהתנגדות למבצע ברפיח אינה התנגדות להבסת חמאס. מנגד, נתניהו התלונן בפני ביידן על התבטאויות שפורסמו נגדו לאחרונה בארה"ב, כמו נאומו של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן חשף הערב (שני) כי קיימת ביקורת בבית הלבן כלפי המדיניות הישראלית בלחימה בעזה, והרחבת הפעילות הצבאית לרפיח: "ישראל לא הציגה לנו תכנית איך היא מפנה את האזרחים הרבים מרפיח ללא פגע, היכן היא מתכננת לשכן אותם וכיצד היא מתכוונת להאכיל אותם. במקום לייצב את שליטתה באזורים שהיא כבר פעלה בהם, ישראל מדברת על הרחבת המבצע לרפיח. הנשיא אמר לראש הממשלה שהוא מודאג מאוד מהאפשרות הזו".

סאליבן ציין כי הנושא עלה בשיחה שערך היום הנשיא האמריקני ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא סיפר כי לבקשת ביידן, השניים סיכמו שצוות מדיני-ביטחוני ישראלי יישלח לוושינגטון כדי להציג את הדאגות של ארה"ב ממבצע ברפיח, ולהציג אסטרטגיה אלטרנטיבית.

סאליבן עדכן כי הנשיא האמריקני דחה את טענת נתניהו שהתנגדות למבצע ברפיח אינה התנגדות להבסת חמאס: "ביידן אמר לנתניהו שהוא בעד הבסת חמאס שהוא ארגון טרור עם דם על הידיים, אבל הדגיש שכדי להשיג זאת צריך אסטרטגיה שעובדת - ומבצע ברפיח הוא לא אסטרטגיה כזו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
סאליבן עם נתניהו. "ביידן אמר שהוא מודאג מפעולה ברפיח"/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

על פי סאליבן, השניים שוחחו גם על המו"מ שמתקיים כעת בקטאר על עסקה לשחרור חטופים: "אנחנו חושבים שעסקה לשחרור חטופים אפשרית ואנחנו נמשיך לדחוף לכך. הנשיא שוחח על כך עם נתניהו היום". עוד אמר סאליבן כי נתניהו התלונן בפני ביידן על התבטאויות שפורסמו נגדו לאחרונה בארה"ב, כמו נאומו של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר. "מבחינתנו הנשיא ממוקד במדיניות ולא בפוליטיקה", אמר סאליבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
"מבחינתנו הנשיא ממוקד במדיניות ולא בפוליטיקה". ביידן/רויטרס

כאמור, נתניהו וביידו שוחחו בטלפון מוקדם יותר הערב, ומהבית הלבן נמסר אחרי השיחה כי "הנשיא ביידן שוחח עם ראש ממשלת ישראל נתניהו ודן עמו בהתפתחויות בישראל ובעזה, עולל המצב ברפיח והמאמצים להגדיל את היקף הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה". מדובר בשיחה הראשונה בין ביידן לנתניהו מאז ה-15 בפברואר, והיא התקיימה על רקע המתיחות החריפה בין המנהיגים ונאומו של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחרי השיחה עם ביידן: "דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully