וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ על עסקת חטופים: נתניהו צמצם את המנדט שביקש הצוות הישראלי

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 22:08

לפי בכירים שמעורים בנושא, רה"מ וקבינט המלחמה הציבו קווים נוקשים בנוגע לדרישות של חמאס. "צמצום המנדט לא מפיל עסקה. אם יהיה בסיס, נתניהו ישחרר את מה שצמצם", העריך בכיר ישראלי. בכיר נוסף טען כי צוות המו"מ לא קיבל את כל מה שרצה, אבל קיבל מספיק כדי להתניע מו"מ

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקבינט המלחמה העניקו אמש (ראשון) לצוות המו"מ לשיחות על עסקת החטופים בקטאר מנדט מצומצם יותר מזה שראשי מערכת הביטחון ביקשו, והציבו קווים אדומים נוקשים יותר בנוגע לסוגיית האסירים שישוחררו ולגבי דרישות נוספות שחמאס הציג - כך לפי שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא.

למה זה חשוב:

  • כמה מחברי צוות המו"מ חוששים שהקווים האדומים שהציב נתניהו יקשו על הגעה להסכם, אך אחרים בצוות המו"מ סבורים שהמנדט שניתן על ידי הקבינט רחב מספיק כדי לנהל מו"מ והגיע להסכם.

במוקד החדשות:

  • בכיר ישראלי אמר כי המו"מ על עסקת החטופים בקטאר הותנע באופן רשמי. הבכיר הישראלי ציין כי מפגש הפתיחה עם המתווכים הקטארים והמצרים היה חיובי אך הדגיש כי המו"מ ייקח זמן ויהיה תהליך ארוך, קשה ומורכב.
  • במקביל מתקיימים דיונים בין המתווכים לנציגי חמאס בדוחא.
  • ראש המוסד דדי ברנע ימשיך את השיחות בקטאר גם הלילה וצפוי לשוב מחר לישראל. עם זאת בקטאר הוקם חמ"ל מו"מ ישראלי וצוות של אנשי מוסד, שב"כ ואמ"ן יישאר בדוחא להמשך השיחות.
  • בכיר ישראלי ציין כי במידת הצורך ראש המוסד יחזור לדוחא בהמשך.
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לקראת השנה החדשה, הרמות כוסית עם גופי הביטחון: המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, שירות הביטחון הכללי וחברי פורום מטכ"ל. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
קבינט המלחמה הציב קווים אדומים נוקשים. נתניהו וראש המוסד דדי ברנע/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

מאחורי הקלעים:

  • במהלך סוף השבוע הכין נציג צה"ל בצוות המו"מ, האלוף במילואים ניצן אלון, מסמך מפורט של מרחבי גמישות המו"מ, עמדות הפתיחה והקווים האדומים.
  • בכיר ישראלי ציין כי המסמך תואם וסוכם גם על דעת שאר חברי צוות המו"מ, ובמיוחד ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר.
  • עם זאת, בישיבת קבינט המלחמה צמצם נתניהו את המנדט שהוצג, והציב קווים אדומים נוקשים יותר בכמה מהסוגיות.
  • בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שאישרה את הקווים האדומים התבטא נתניהו בתקיפות לגבי הצורך לשמור על קווים אדומים, כך לפי בכיר ישראלי.
  • הקבינט המדיני-ביטחוני גם הסמיך בסופו של דבר את נתניהו ואת שר הביטחון גלנט להכריע בעצמם בלי צורך לקבל את אישור הקבינט, במידה ויהיו נושאים שחורגים מהמנדט ושיעלו בשיחות בקטאר וידרשו הכרעה בנוגע לעמדת ישראל.
  • מזכיר הממשלה יוסי פוקס במהלך ישיבת קבינט המלחמה שצריך לדון בסוגיית המנדט גם בקבינט המדיני-ביטחוני. השרים גלנט, גנץ ואיזנקוט, וכן חברי צוות המו"מ, התנגדו מחשש שזה יביא לצמצום נוסף במנדט. כתוצאה מכך המנדט סוכם אך ורק בקבינט המלחמה ולא נפתח מחדש לדיון בקבינט המדיני-בטחוני.
השר גלנט בטקס סיום קורס קצינים. 07.03.2024. דובר צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט/דובר צה"ל

מה הם אומרים:

  • "צמצום המנדט לא מפיל עסקה. אם יהיה בסיס לעסקה, נתניהו ישחרר את מה שצמצם", העריך בכיר ישראלי.
  • בכיר ישראלי שני ציין כי צוות המו"מ לא קיבל את כל מה שרצה מהקבינט, אבל קיבל מספיק כדי להתניע מו"מ. "בסופו של דבר שני הצדדים יצטרכו להתגמש כדי להגיע להסכם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully