וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יכנס התייעצות בעניין הרחבת המנדט של צוות המו"מ הישראלי לשיחות בקטאר

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 20:00

בכירים ישראלים ציינו שהצעד נחוץ לגישור על הפערים שנותרו מול חמאס ולהשיג עסקה לשחרור החטופים. חמאס דורש שחרור של יותר מאלף אסירים ויותר ממאה אסירים שמרצים מאסרי עולם בתמורה ל-40 חטופים, בנוסף לחזרת פלסטינים לצפון הרצועה והפסקת אש קבועה בשלב השני של העסקה

בנימין נתניהו במסר לג'ו ביידן/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס במוצאי שבת או ביום ראשון בבוקר התייעצות כדי להחליט האם וכיצד להרחיב את המנדט של צוות המו"מ הישראלי לפני יציאתו לשיחות בקטאר בנושא עסקת החטופים, כך אמרו שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא.

למה זה חשוב

בכירים ישראלים סבורים שבגלל שעדיין נותרו פערים משמעותיים בין הצדדים, יש צורך בהתגמשות נוספת גם מצד ישראל כדי לנהל מו"מ ולהגיע לעסקה. הבכירים הישראלים אמרו כי לא ניתן לעשות זאת ללא הרחבת המנדט של צוות המו"מ.

במוקד החדשות

סוגיית הרחבת המנדט של צוות המו"מ כבר עלתה כמה פעמים בדיוני קבינט המלחמה בשבועיים האחרונים, אולם נתניהו דחה את ההכרעה בנושא עד לקבלת תשובה רשמית מחמאס למתווה עסקת החטופים. כעת אחרי שחמאס העביר את תשובתו, סוגיית הרחבת המנדט עולה על השולחן מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תמונת המצב

  • בין ישראל לחמאס נותרו פערים בסוגיית מספר האסירים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי. "המפתח" לשחרור אסירים שחמאס דורש נמוך יותר מבעבר, אולם עדיין יותר מכפול מזה שהופיע במתווה פריז ושכלל שחרור של 400 אסירים בסך הכל עבור כ-40 חטופים, מהם כ-15 אסירים שמרצים מאסרי עולם על רצח ישראלים.
  • בתגובה למתווה פריז שמסר אתמול (חמישי), חמאס דורש שחרור של למעלה מ-1000 אסירים ויותר מ-100 אסירים שמרצים מאסרי עולם על רצח ישראלים. בכירים ישראלים אומרים שניתן במו"מ לסגור את הפער בין הצדדים בנושא הזה.
  • בכיר ישראלי אמר שחמאס דורש לשחרר 50 אסירים עבור כל אחת מחמש החיילות שנמצאות בשבי.
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
הפסקת אש קבועה בשלב השני של העסקה - עדיין נותרת במחלוקת בעסקה. לוחמי צה"ל ברצועה/דובר צה"ל
  • עם זאת, שתי המחלוקות הקשות ביותר הינן דרישת חמאס לנסיגת צה"ל מהמסדרון שהוא יצר מדרום לעיר עזה ושמונע חזרת פלסטינים לצפון הרצועה וכן דרישת חמאס כי השלב השני של העסקה כבר יכלול הפסקת אש קבועה ולא זמנית.

מה הלאה

צוות המו"מ הישראלי בראשות ראש המוסד דדי ברנע צפוי לצאת לדוחא בתחילת השבוע ולהיפגש עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני כדי להציג לו את תגובת ישראל לתשובת חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully