וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות החריפה ביניהם: נתניהו וביידן שוחחו בטלפון

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 19:00

מדובר בשיחה הראשונה ביו ביידן לנתניהו מאז ה-15 בפברואר, והיא התקיימה על רקע המתיחות החריפה בין המנהיגים ונאומו של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר. הבית הלבן: "השניים שוחחו על ההתפתחויות בישראל ובעזה, כולל המצב ברפיח"

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. מהבית הלבן נמסר אחרי השיחה כי "הנשיא ביידן שוחח עם ראש ממשלת ישראל נתניהו ודן עמו בהתפתחויות בישראל ובעזה, עולל המצב ברפיח והמאמצים להגדיל את היקף הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחרי השיחה עם ביידן: "דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".

למה זה חשוב:

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו. רויטרס, יונתן זינדל/ פלאש 90, עיבוד תמונה
שיחה ראשונה בין שני המנהיגים מאז ה-15 בפברואר. ביידן ונתניהו/עיבוד תמונה, רויטרס, יונתן זינדל/ פלאש 90

מה הם אומרים:

  • שומר אמר בנאום שנשא במליאת הסנאט כי "חזונו של ראש הממשלה נתניהו תקוע בעבר ולא מתאים יותר לצרכיה של ישראל", וציין כי בשל כך על ישראל ללכת לבחירות.
  • מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט אמר כי הוא מכיר את נתניהו שנים רבות וסבור כי ראש הממשלה "איבד את דרכו כאשר הרשה לשיקולי הישרדות פוליטית לגבור על האינטרסים של ישראל".
  • שומר האשים את נתניהו בהחלשת המרקם הפוליטי והמוסרי של ישראל ע"י ניסיונותיו לפגוע במערכת המשפט והפגין אפס נכונות לפעול למען השגת שלום, עוד לפני המלחמה בעזה.
  • שומר הוסיף כי אם נתניהו יסלק את בן גביר וסמוטריץ' מהקואליציה זה יהיה צעד משמעותי בכיוון הנכון, "אבל למרבה הצער אין סיבה להאמין שנתניהו יעשה זאת", הוא הוסיף.
  • נתניהו אמר בפגישה עם בכירים בשדולה הפרו ישראלית איפא"ק: "התמונה שמוצגת בימים ובשבועות האחרונים בארצות הברית שונה לחלוטין מזאת שתיארתי. זה לא אחדות בעם. היכנסו לכל מונית או קניון, לכו ברחוב ושוחחו עם האנשים, הרוב הגדול יאמר לכם שהם תומכים במה שאמרתי עכשיו - במטרות שהציבה הממשלה.
  • "זה לא מה שמתואר לכם, מתארים ראש ממשלה מנותק עם כמה קבוצות שוליים קיצוניות והם אלה שמכתיבים את המדיניות - זה אינו נכון, הייתי אומר שקר מכוון. הם יודעים שזה לא נכון, והשקר הזה מופץ והוא שגוי.
  • "קיימת אחדות בעם והסכמה שצריך להשיג ניצחון כפי שתיארתי אותו. זה בהישג יד ואנחנו הולכים לעשות את זה, אמרתי את זה לנשיא ולאנשים שאיתם שוחחתי. הם אומרים כל הזמן שהפוליטיקה המקומית מפריעה לנו. הם אולי צודקים, אך באיזה צד של האוקיינוס?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully