וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הזוכים בפרס ישראל: הרב יצחק יוסף, שאיים לרדת מהארץ אם יגייסו חרדים

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 21:12

לפי פרסום בחדשות 12, הרב הראשי הספרדי, שעורר סערה כשאמר בשבוע שעבר "אם יכריחו אותנו להתגייס, נברח לחו"ל", נבחר לזכות בפרס לספרות תורנית. השר קיש ביטל את הפרס השנה, כשהעילה לביטול לכאורה היא זכייתו של אייל וולדמן, מייסד מלאנוקס, שהשתתף במחאה נגד הממשלה

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף נבחר לזכות בפרס ישראל לספרות תורנית - כך דיווח הערב (שני) עמית סגל בחדשות 12. לפי הדיווח, הראשון לציון, שעורר סערה כשאמר בשבוע שעבר כי "אם יכריחו חרדים להתגייס, נברח כולנו לחו"ל", היה אמור לזכור בפרס - שבוטל השנה על ידי שר החינוך יואב קיש. גם סביב הביטול עצמה נוצרה סערה, לאחר שהועלו טענות כי הפרס בוטל בעקבות זכייתו של מייסד מלאנוקס, אייל וולדמן, שהשתתף במחאה נגד הממשלה.

בלשכת הרב הגיבו לפרסום וכתבו כי "זו לא העת ולא השעה". הם טענו כי אילו הרב היה יודע על הגשתו כמועמד לפרס - הוא היה פועל למנוע זאת. "אין זו שנה מתאימה לטקסים וחגיגות. ההוקרה היחידה של מדינה לאזרחיה, היא שמירה על בטחונם והוקרת החיילים המחרפים את נפשם בשדה הקרב למענה.
ולפיכך יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס בשנה זו".

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל 09.03.24. ל, מערכת וואלה!
הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף/מערכת וואלה!, ל

דברי הרב עוררו סערה וביקורת מכל קצוות הקשת הפוליטית. בשיעורו השבועי אמר הראשון לציון: "מה היינו עושים בלי עולם הישיבות והכוללים? הם מחזיקים את העולם. כשהלכתי לחיל האוויר, חיל הים - לא פחדתי. אמרתי את הדברים בצורה ברורה - בלי לימוד התורה, אתם לא תצליחו. והם שותקים. אף אחד לא אמר לי בזכות הטייסים, הפצצות או המטוסים". הוא המשיך, "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - נסע כולנו לחו"ל. נקנה כרטיסים, אין דבר כזה. על זה עומדת המדינה. החילונים צריכים להבין שבלי התורה - לא הייתה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח ב-7 באוקטובר. הם (החיילים) הם רק מסייעים, הם השליחים. צריך להיות חזקים נגד ההסתה".

בסביבתו ניסו למחרת למזער נזקים ואמרו כי עמדתו היא ש"מי שלא לומד תורה שיתגייס לצה"ל". לדברי גורמים בסביבת הרב, "כוונתו הייתה רק למי שיושב ולומד תורה, שיוכל להמשיך לשבת וללמוד כי זה מה שמגן ומציל את עם ישראל. הרב לא חוזר בו מדבריו, אסור לפגוע בלומדי התורה בארץ ישראל. כל מי שרוצה להמשיך ללמוד - צריך לאפשר לו זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החינוך יואב קיש מתראיין בתכנית "הפטריוטים" בערוץ עכשיו 14, 26 בפברואר 2024. עכשיו 14, צילום מסך
שר החינוך יואב קיש/צילום מסך, עכשיו 14

ביום חמישי הוציא בג"ץ צו על תנאי וקבע כי על המדינה לנמק מדוע שר החינוך יואב קיש החליט לבטל השנה את פרס ישראל. לפי הצו, המדינה תידרש להשיב עד ל-21 במרץ מדוע לא תבוטל החלטת שר החינוך לבטל את פרס ישראל, אחרי הטענות שלפיהן בוטל הפרס בעקבות זכייתו לכאורה של איל וולדמן.

"לנוכח סד הזמנים הדוחק, ועל מנת שניתן יהיה להיעתר לסעד המבוקש בעתירות ולחלק את פרסי ישראל לשנה זו כפי שנקבעו לכתחילה בטקס מוצאי יום העצמאות ב-14 במאי - החלטנו להורות על מתן צו על תנאי", כתבו השופטים יצחק עמית, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין בהחלטה. לפי ההחלטה, טיעוני העותרים יוגשו עד ה-26 במרץ.

היזם השתתף בשבוע שעבר בדיון בוועדת המדע בכנסת, שבמהלכו טען כי מי שעמד מאחורי ההחלטה לפסול את מועמדותו לפרס ישראל הוא המיליארדר שלומי פוגל, המקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו.

"הטענה כי לא מחלקים פרסים בשעת מלחמה, לא רק שהיא טענה מומצאת אלא שהיא גם טענה מגוחכת", אמר וולדמן בדיון. "דווקא בזמן מלחמה יש לחזק את התחומים האזרחיים, את היזמות, את המדע ואת התרבות. משפחות מקריבות את היקר להן מכל וטובי בנינו מאבדים את חייהם כדי להגן ולשמור על החברה האזרחית. מדינה שהתרבות, המדע והיזמות מבוטלים במחי יד חדלה להיות מדינה דמוקרטית. דווקא בשעות נוראיות אלו יש לחזק את החברה האזרחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully