וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף על הדברים שעוררו סערה: "סילפו את דברי בצורה מעוותת"

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 16:40

הרב הראשי לישראל הבהיר היום שלא היתה לו כוונה לפגוע במשפחות החטופים ובחיילים ש"המדרגה שלהם גבוהה בשמים", ו"חובה להתפלל עליהם יום יום", וטען שנעשה בהם שימוש פוליטי. עם זאת, הוא לא חזר בו מהאמירה שלפיה "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחו"ל"

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף התייחס היום (שישי) לדברים שאמר בשבוע שעבר, ושעוררו סערה ציבורית. הרב יוסף אמר: "בהזדמנות זו ברצוני להבהיר - במוצאי שבת דיברנו על ערך התורה שהיא מגינה על עם ישראל. מסיבות שונות היו אנשים שבכוונה סילפו את הדברים, ופרסמו כאילו פגענו חלילה במשפחות השכולות, ובחיילים המוסרים את הנפש לשמירה על תושבי הארץ הזאת".

הרב טען שעשו בדבריו שימוש פוליטי וסילפו אותם, ושבשניגוד לדברים, יש להתפלל יום יום על החיילים, שיחזרו לביתם בשלום. עם זאת, הוא לא התייחס ישירות לאמירות שעוררו את הסערה, ושלפיהן "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - נסע כולנו לחו"ל". כזכור, בסוף השבוע שעבר אמר יוסף: "החילונים צריכים להבין שבלי התורה - לא הייתה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח ב-7 באוקטובר".

יצחק יוסף. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
הראשון לציון הרב יצחק יוסף/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

הרב הראשי חזר על דברים שאמר בתחילת המלחמה: "ברצוני להבהיר כי חלילה וחלילה לפגוע כהוא זה במשפחות השכולות. הן איבדו את היקר להם מכל והקריבו קרבן עצום, החיילים שנהרגו הם בכלל הנהרגים על קידוש ה', וכבר בתחלת המלחמה דיברנו על זה בכמה וכמה מקומות, שהמדרגה שלהם היא גבוהה בשמים, ובספר הרוקח כותב, שיש למעלה בשמים שבעה שורות לפני הקב"ה, שנהנים מזיו השכינה. ובשורה הראשונה יושבים אותם הנהרגים בגלל שהם יהודים. ואין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם".

הוא רמז רק בעקיפין על הדברים שקוממו רבים במערכת הפוליטית, ואמר: "כל דברינו במוצאי שבת היה אך ורק בשבח התורה שחייבים להמשיך ולחזק את לימוד התורה. אבל בודאי שחובה להתפלל יום יום על החיילים שמוסרים את הנפש עבור תושבי הארץ בזאת, שיחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום". לדבריו, "חבל מאד שיש כמה אנשים שעשו שימוש פוליטי בדברים וסילפו את דברינו בצורה מעוותת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully