וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמירתו המקוממת של הרב יוסף אינה הראשונה - וככל שהדבר תלוי במדינה גם לא האחרונה

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 12:37

מתוקף הגדרת תפקידו כדיין, על הרב ראשי לישראל, שמקבל את שכרו מהמדינה, מוסמך נציב תלונות הציבור על שופטים ודיינים. על הרב אכן התקבלו תלונות כבר בשנת 2021, גם הן בעקבות התבטאויות פסולות, אלא שטרם פסקו בעניינו, והוא צפוי לפרוש מתפקידו בסוף השנה באין מפריע

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - נסע כולנו לחו"ל. נקנה כרטיסים, אין דבר כזה. על זה עומדת המדינה. החילונים צריכים להבין שבלי התורה - לא הייתה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח ב-7 באוקטובר" - כך אמר אמש הראשון לציון הרב הראשי הספרדי האשכנזי, יצחק יוסף, בשיעורו השבועי במוצאי שבת בירושלים ופתח סערה פוליטית אדירה.

הרב יוסף הוא אינו רב קהילה ששכרו משולם על ידי חבריה הפרטיים, אלא מכהן בתפקיד הרב הראשי לישראל, שמקבל את משכורתו מקופת המדינה. בנוסף לכך הרב יוסף הוא דיין בבית הדין הרבני הגדול - המקביל לבית המשפט העליון בערכאות בתי הדין הרבניים. לפיכך הוא אינו יכול להתבטא ככל העולה על רוחו.

תקנון שירות המדינה אינו חל על הרבנים הראשיים, אך מאחר ששניהם, הן הרב האשכנזי הרב דוד לאו והן הרב הספרדי הרב יצחק יוסף, מכהנים בתפקיד דיינים, מי שמוסמך לקבל תלונות עליהם הוא נציב תלונות הציבור על שופטים ודיינים, השופט אורי שהם.

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
לא אמירתו הפסולה הראשונה. הרב יצחק יוסף/הרבנות הראשית

כדי לסבר את האוזן, תתארו לכם שנשיא בית המשפט העליון (במידה ויריב לוין יחליט שהוא ממנה אחד כזה) יגיד בהרצאה באחת הפקולטות למשפטים, שעל הציבור שמשרת בצבא לעזוב את הארץ אם החרדים לא יגויסו. אני מניח שכבר מזמן היינו תובעים בבוץ שהתבטאות כזאת הייתה מייצרת.

חזרה לעניין הרב יוסף. בסוף שנת 2021 קבע שהם כי יש להעמיד לדין משמעתי את הרב יוסף בגין התבטאויות על ציבורים שלמים בחברה הישראלית, בכללם, יוצאי חבר העמים, נשים, והמשתייכים לציבור הרפורמי, כנגד שלטון החוק וכנגד מערכת המשפט ובית המשפט העליון, וכן על כך שהוא נוקט בהתבטאויות בעלות גוון פוליטי אסור. שהם קבע כי התנהלות זו של הרב אינה עולה בקנה אחד עם המגבלות החלות עליו מכוח הדין המשמעתי לו הוא מחוייב כדיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טקס פרישת שופט בית המשפט העליון, השופט אורי שהם, ירושלים, 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מוסמך לקבל תלונות על הרב. אורי שהם/ראובן קסטרו

עם זאת, השר לשירותי דת ושר המשפטים אליו הועברה הסמכות להורות על העמדתו לדין של הרב יוסף לא צפויים לעשות כן. הדיון האחרון שנערך בנושא היה לפני כשבוע, בעתירה בבית המשפט העליון ביום שני שעבר, שעניינה העמדה לדין משמעתי החל על דיינים של הרב יוסף המכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול וכרב הראשי לישראל. השופטים הביעו מורת רוח מהתבטאויותיו הפסולות של הרב יוסף והבהירו כי אין מקום להתבטאויות כאלה מצד אף רב המכהן בשירות הציבורי. נוכח פרישתו הקרבה של הרב יוסף מכהונתו, האפקטיביות של הסעד המבוקש בעתירה הועמדה בספק וכעת ממתינים לפסק הדין.

הרב יצחק יוסף צריך לפרוש מתפקידו בסוף השנה, ולכן נראה שגם ההתבטאות הזאת תחלוף מהעולם מבלי שהוא יועמד לדין משמעתי.

ומילה לסיום: מכל הדברים הקשים ששמענו אמש מהרב יוסף, נראה כי הדבר הכי מאכזב היה לראות כמה הרב אינו מונחה בסוגיה, וכמה קלה ההשפעה של עסקנים עליו, שמאפשרים לו להגיד דברים חסרי אחריות בימי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully