וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "הייתי אומר לנתניהו - תסיים את המלחמה מהר ותחזור לעולם של שלום"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 19:49

הנשיא האמריקני לשעבר הוסיף כי "צריך שלום במזרח התיכון" וציין כי אם הוא יהיה נשיא הוא ינסה לצרף את איראן להסכמי אברהם. את הדברים אמר טראמפ, שהשבוע קטף את המועמדות הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, בריאיון לרשת FOX

בווידאו: טראמפ במתקפה על ביידן: "תחתיי אף אחד לא היה חושב לפלוש לישראל"/רויטרס

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ טען היום (ראשון) בריאיון לרשת FOX כי היה אומר לראש הממשלה בנימין נתניהו "תסיים את המלחמה מהר ותחזור לעולם של שלום". טראמפ הוסיף שצריך שלום במזרח התיכון וציין כי אם הוא יהיה נשיא הוא ינסה לצרף את איראן להסכמי אברהם.

השבוע, טראמפ קטף את המועמדות הרפובליקנית בבחירות לנשיאות 2024 - ויתמודד מחדש מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן, שהדיח אותו בבחירות ב-2018.

כבר באוקטובר, טראמפ מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא והמודיעין הישראלי כשלו כשלא ידעו על מתקפת הפתע של חמאס. "נתניהו וישראל לא היו מוכנים - אלפי אנשים ידעו על המתקפה הזו ונתנו לה לחמוק", אמר בנאומו בעצרת בחירות בפלורידה. עם זאת, טראמפ שמרבה לצייר עצמו כבעל ברית נאמן של ישראל, נשבע כי הוא יתמוך באופן מלא במדינה במלחמתה מול חמאס.

טראמפ המשיך לתקוף את נתניהו ואמר כי הוא לא סייע במבצע ההתנקשות בבכיר משמרות המהפכה קאסם סולימאני ב-2020. "לעולם לא אשכח שביבי נתניהו אכזב אותנו - זה היה נורא", אמר. "הוא ניסה לקחת על זה קרדיט אבל אנחנו עשינו את העבודה בעצמנו".

דונלד טראמפ בנאום אחרי סופר טיוזדיי באחוזתו במאר-א-לאגו, פלורידה, 6 במרץ 2024. רויטרס
דונלד טראמפ בנאום אחרי סופר טיוזדיי באחוזתו במאר-א-לאגו, פלורידה, 6 במרץ 2024/רויטרס

יום לאחר מכן, התקבלו דיווחים כי טראמפ המשיך בהצהרותיו החריפות נגד ראש הממשלה הישראלי - כשדיבר בפני גורמים פרטיים פרו ישראלים. על פי אותם דיווחים, טראמפ הביע בשיחות פרטיות את רצונו שנתניהו יסתלק מכסאו "עד שישוב לשמש כנשיא ב-2025". הוא השתמש בביטוי - impeached, הליך הדחה שקיים תאורטית בארה"ב אך לא כאן בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully