וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב הגורלי על הנשיאות החל: ביידן וטראמפ זכו בפריימריז במפלגותיהם - ויתחרו בבחירות

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 7:40

לילה דרמטי: זו הפעם הראשונה מזה 70 שנה שהמועמדים המרכזיים יתחרו ראש בראש ב-2 מערכות בחירות עוקבות. ביידן נזקק ל-1,968 צירים כדי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית והגיע ליעד הזה הלילה, שעות לאחר מכן, טראמפ צבר את 1,215 הצירים הנדרשים כדי להבטיח את המועמדות

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

בדרך לבית הלבן: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ זכו הלילה (רביעי) בפריימריז, כל אחד במפלגתו, ויתחרו ראש בראש בבחירות לנשיאות האמריקנית הראשונה. זו תהיה הפעם הראשונה מזה 70 שנה שאותם המועמדים המרכזיים יתחרו ראש בראש בשתי מערכות בחירות עוקבות.

ביידן נזקק ל-1,968 צירים כדי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית - והגיע ליעד הזה הלילה, עם הגעת תוצאות הפריימריז בג'ורג'יה. הוא ניצח גם בהצבעה שנערכה במיסיסיפי, וושינגטון הבירה, איי מריאנה הצפוניים ובקרב חברי מפלגה שגרים מחוץ למדינה.

שעות לאחר מכן, טראמפ צבר את 1,215 הצירים הנדרשים כדי להבטיח את המועמדות הרפובליקנית לנשיאות, בפריימריז שנערכו בארבע מדינות, בהן גם ג'ורג'יה, שם הנשיא לשעבר עומד בפני האשמות פליליות על מאמציו לבטל את תוצאות המדינה ב-2020. בסך הכל, צבר הלילה 161 צירים על כף המאזניים ביום שלישי בג'ורג'יה, הוואי, מיסיסיפי ומדינת וושינגטון.

דונלד טראמפ וג'ו ביידן. רויטרס
דונלד טראמפ וג'ו ביידן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully