וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון עידכנו את הקבינט: גוברים הסימנים שמרוואן עיסא חוסל

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 15:33

בכיר ישראלי ציין כי במהלך ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני היום הציגו גורמי הביטחון לשרים את הסימנים שבידי ישראל ושמעידים על מותו של סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס בתקיפה ישראלית לפני כמה ימים. עד כה לא אישר חמאס כי עיסא חוסל

בווידאו: צוות הקרב של חטיבה 7 השמיד מנהרת טרור ומתחמי לחימה בשכונת ׳חמד׳ בחאן יונס/צילום: דו"צ

גורמי הביטחון עדכנו היום (שישי) את השרים בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שמתרבים הסימנים לכך שסגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסא, חוסל - כך לפי בכיר ישראלי. לפני כשבוע, צה"ל תקף יעד בלב מחנה הפליטים נוציראת בכמה פצצות. מאז התגברו הפרסומים בכלי התקשורת הפלסטינים שהיעד המרכזי היה בכיר הזרוע הצבאית של חמאס מרואן עיסא. עד כה לא אישר חמאס כי עיסא חוסל

החיסול של עיסא, אם הצליח, יהווה מכה מוראלית קשה מאוד לארגון הטרור. חיסולו יוגדר כאבידה משמעותית ליכולת של סינוואר ודף להוציא אל הפועל פעולות טרור.

מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
החיסול של עיסא, אם הצליח, יהווה מכה מוראלית קשה מאוד לארגון הטרור. מרוואן עיסא, חמאס/אתר רשמי, צילום מסך

עיסא, הוא מספר שלוש בחמאס-עזה אחרי מוחמד דף ויחיא סינוואר, ונחשב לאחד ממייסדי הארגון. עיסא, מוכר בישראל בין השאר בזכות תמונתו לצד גלעד שליט בעת שחרורו של האחרון משבי חמאס ב-2011. ביתו הופצץ בעבר שלוש פעמים: ב-2012 במהלך מבצע עמוד ענן, ב-2014 במהלך מבצע צוק איתן וב-2021 במהלך מבצע שומר חומות. באינתיפאדה השנייה, נטל חלק במתקפות הטרור על ישראל.

גורם ביטחוני בכיר לשעבר אמר לוואלה ב-2021 כי עיסא הוא "אחת הדמויות הכי חזקות של חמאס ברצועה. הוא מוכיח לכולם שכשהוא מבטיח, הוא גם מקיים". לפי אותו גורם, "איסע תמיד על הכוונת של ישראל, ולכן מתנהל ברמת מידור גבוהה מאוד".

מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
"איסע תמיד על הכוונת של ישראל, ולכן מתנהל ברמת מידור גבוהה מאוד". מרוואן איסע לצד גלעד שליט/אתר רשמי, צילום מסך

מרוואן עיסא הופקד על הוצאת תוכניות 7 באוקטובר אל הפועל. מעורבותו בטבח ב-7 באוקטובר התבטאה לא רק בהכנת כוחות חמאס ובקיום התוכנית שעיצב מוחמד דף, אלא גם בשליטה ובסיוע בארבע השעות הראשונות והקריטיות שלה - שבמהלכן בוצעו הפשיטה על המוצבים והיישובים, החטיפות ומעשי הרצח והאונס.

במערכת הביטחון מעריכים שבזמן התקיפה לצד מרואן עיסא היה בכיר נוסף בזרוע הצבאית של חמאס. לפי גורמי ביטחון הם היו במערך תת קרקעי ולכן יש קושי להבין האם שרדו את המתקפה. יצויין כי בנו, מוחמד, כבר חוסל ב-28 בדצמבר בהתקפות של חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully