וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס דורש 1,000 אסירים בתמורה לשחרור נשים, ילדים וקשישים מהשבי

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 9:39

לפי הדיווח שפורסם ברויטרס, בארגון הטרור דרשו כי לאחר סיום השלב הראשון יקבע מועד לנסיגה מלאה של ישראל מהרצועה. לאחר מכן, ידונו הצדדים בשלב שני, בו ישוחררו יתר החטופים בתמורה לכל האסירים הפלסטיניים. בכיר ישראלי: "חמאס מבין שהכדור נמצא במגרש שלהם"

בווידאו: משפחות החטופים דורשים להיפגש עם קבינט המלחמה: "איפה אתם?" 13.03.24/ללא

חמאס הציע לישראל מתווה לפיו ישוחררו תחילה ילדים, קשישים, חולים ונשים, כולל חיילות, תמורה לכאלף אסירים, כך על פי דיווח שפורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד על פי הדיווח, בארגון הטרור דרשו כי לאחר סיום השלב הראשון יקבע מועד לנסיגה מלאה של ישראל מהרצועה. לאחר מכן, ידונו הצדדים בשלב שני, בו ישוחררו יתר החטופים מהשבי בתמורה לכל האסירים הפלסטיניים.

בכיר ישראלי אמר אמש כי קטאר ומצרים הגבירו לאחרונה באופן משמעותי את הלחץ שלהן על חמאס, כולל איומים מצד קטאר לגרש את בכירי חמאס מדוחא. "חמאס מבין שהכדור נמצא במגרש שלהם. אנחנו רואים לחץ שלא היה קיים קודם ומקווים שייתן את אותותיו. יש יותר אופטימיות באופן יחסי מאשר לפני כמה ימים", אמר הבכיר הישראלי.

הבכיר הוסיף כי מספרי האסירים שחמאס דורש עדיין גבוהים מדי, אבל במקום שבו ניתן להתחיל במו"מ רציני יותר. "יש עם מה לעבוד", אמר. קבינט המלחמה צפוי להתכנס היום כדי לדון בתשובת חמאס.

דיון קבינט המלחמה, 25 בינואר 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
צפוי להתכנס כדי לדון בתשובת חמאס. קבינט המלחמה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מלשכת ראש הממשלה נמסר אמש כי "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני ביטחוני". לפני כמה ימים, ישראל אכן קיבלה אינדיקציות מהמתווכים הקטארים והמצרים, שמצביעות על תזוזות בקרב הנהגת חמאס, המאפשרות מעבר למו"מ רציני ומפורט על עסקה לשחרור חטופים. כך אמרו אז שני בכירים ישראלים.

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר שחטוף בעזה, ביקרה את תגובת משרד ראש הממשלה והגיבה לדיווח בסוכנויות על עסקה מתקרבת. "לפני שמשרד ראש הממשלה פרסם שתשובת חמאס הגיעה הוא דאג למשפט פתיחה שאומר שחמאס עדיין מגזים בדרישות שלו", משמע שמכין את דעת הקהל בישראל", אמרה. "בתחילת המלחמה אמרו לנו שעניין המחיר לא משמעותי, עכשיו שינו את דעתם. הם לא מוכנים לשלם כל מחיר עבור החטופים ואני מגיעה למסקנה אחת ויחידה - מדינת ישראל והעומד בראשה נתניהו החליטו להפקיר את החטופים למוות. שמעתי דיווחים שישראל תיכנס לרפיח לפעולות ממוקדות לחילוץ חטופים. אז ינסו, יהרגו חיילים יקרים שלנו והחטופים ישלמו את מחיר המלחמה".

מתן צנגאוקר. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
"נתניהו שכח לעדכן אותי איך יחזיר אותו - האם חי או בשקית ניילון". מתן צנגאוקר החטוף בעזה/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

"אין תקווה. אתמול נפגשתי עם ראש הממשלה ושאלתי אותו כיצד עליי להיערך לפסח, האם מתן הבן שלי יקרא את ההגדה במנהרות חמאס או איתי בבית", המשיכה עינב. "לנתניהו לא הייתה תשובה ומדבריו אני מבינה שמתן והחטופים יפספסו עוד המון חגים בלוח השנה ולא יגיעו הביתה בקרוב. הוא ענה שיעשה הכול כדי להחזיר אותו הביתה, רק שכח לעדכן אותי איך יחזיר אותו - האם חי או שחלילה אקבל אותו בשקית ניילון. אמרתי לו שאסור לו לשכוח שהוא ראש ממשלה גם של החטופים שמצפים שיחזיר אותם הביתה. הוא ענה 'אני זה לא העניין פה', אבל הוא לב העניין. הוא מעכב את העסקה ולא מדבר על היום שאחרי. הוא ורעייתו הגיעו אתמול בעיקר כדי לקבל חיבוק וליטוף. חבל שזימנו אותנו. להבא אסרב בתוקף להיפגש איתו. אין שום אופטימיות".

משפחות החטופים מסרו כי לאור הדיווחים על כך שחמאס החזיר את תשובתו לגבי העסקה המתגבשת, הם יגיעו לשער בגין, שם ימתינו עד לסוף פגישת קבינט המלחמה. "עכשיו הרגע של חברי קבינט המלחמה וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, לקבל החלטה שתציל את האהובים שלנו", מסרו מהמטה. "אנו קוראים להם להוכיח כי אנחנו מדינה חפצת חיים. עם שלם סומך עליהם שייבחרו נכון - החזרת האחים והאחיות של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully