וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג החות'ים: נמנע מספינות הקשורות לישראל להפליג גם באוקיאנוס ההודי

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 22:43

בנאום טלוויזיוני הכריז מנהיג החות'ים שארגונו מתכוון להרחיב את הפגיעה מעבר לים האדום, ולא לאפשר לספינות הקשורות לישראל להגיע גם לכף התקווה הטובה: "זה צעד רציני והתחלנו ליישם את הפעולות הדרושות לכך". לדבריו, מתחילת המלחמה נהרגו 34 לוחמים חות'ים

תיעוד שפרסם צבא ארה"ב לאחר התקיפה בתימן, 04 בפברואר 2024/רויטרס

מנהיג החות'ים בתימן, עבד אל מליכ אל-חות'י נשא הערב (חמישי) נאום טלוויזיוני שבו אמר שארגונו מתכוון למנוע מעבר ספינות בנתיבים נוספים. לדבריו, הארגון ימנע מעבר כלי שיט הקשורים לישראל דרך האוקיאנוס ההודי לעבר כף התקווה הטובה בדרום אפריקה. בנאום אמר: "הקרב העיקרי שלנו נועד למנוע מספינות הקשורות לאויב הישראלי מלעבור לא רק בים הערבי, היום האדום ומפרץ עדן, אלא גם באוקיאנוס ההודי לעבר כף התקווה הטובה. זה צעד רציני, והתחלנו ליישם את הפעולות הדרושות לכך".

לדברי מנהיג החות'ים, מתחילת המלחמה נהרגו 34 מחברי המיליציה בפעולות שלדבריו בוצעו "בסולידריות עם הפלסטינים במלחמה בעזה".

הספינה הבריטית שהוטבעה על ידי החות'ים. רויטרס
הספינה הבריטית שהוטבעה על ידי החות'ים/רויטרס

בחודשים שמאז פתיחת המלחמה גרמו התקפות החות'ים על ספינות בים האדום לשיבושים במשלוח הסחורות העולמי, ואילצו חברות הובלה לשנות את נתיביהן ולעבור לנתיבים יקרים יותר המקיפים את דרום אפריקה. ארצות הברית ובריטניה שלחו כוחות לאזור, כדי לסכל את המאמץ של החותי'ים. שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין אמר לפני שבועות אחדים: "נמשיך להבהיר לחות'ים שהם ישאו בהשלכות אם לא יעצרו את ההתקפות הלא-חוקיות שלהם, שפוגעות בכלכלות המזרח התיכון, גורמות לנזקים סביבתיים ומשבשות את אספקת הסיוע ההומניטרי לתימן ולמדינות אחרות".

ואולם החות'ים ממשיכים במתקפות, ולפני כשבועיים גרמו לטביעתה של ספינה בבעלות בריטית. הם ממשיכים להוציא לפועל מתקפות טילים וכטב"מים. הלילה שיגרו החות'ים טיל בליסטי נגד ספינות מתימן למפרץ עדן שבים הערבי - כך דיווח פיקוד המרכז בצבא ארה"ב. לפי הדיווח, השיגור לא גרם לנזק לכלי שיט.

  • עוד באותו נושא:
  • חות'ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully