וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא בירושלים בשישי הראשון של הרמדאן: כוחות הביטחון נפרשו, דרכים מרכזיות ייחסמו

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 6:45

יותר מ-3,000 שוטרים הוצבו ברחבי ירושלים, ו-6 פלוגות משמר הגבול הוצבו בסביבת העיר. בעקבות הפעילות המוגברת למניעת הפרות סדר ביום הנפיץ, דרכים רבות ייחסמו לתנועה. זאת לאחר שהמשטרה כבר עצרה 2 חשודים באזור הר הבית. "נאפשר את חופש הפולחן - תוך שמירה על ביטחון"

בווידאו:שר הביטחון יואב גלנט בברכה לחודש רמדאן/אלעד מלכה, דוברות משרד הביטחון

על רקע המתיחות סביב הר הבית, מערכת הביטחון ערוכה ליום שישי הראשון של חודש הרמדאן: יותר מ-3,000 שוטרים הוצבו ברחבי ירושלים, שש פלוגות משמר הגבול הוצבו בסביבת העיר. "נפעל לאפשר את חופש הפולחן בהתאם להיבטי הביטחון והבטיחות הנדרשים, החלטות הדרג המדיני והערכות מצב המתקיימות במחוז", נמסר מהמשטרה.

כחלק מההיערכות למניעת אירועים ביטחוניים באזור, המשטרה עצרה בימים האחרונים צעיר תושב העיר, החשוד שהפר צו הרחקה שניתן לו מהר הבית לתקופה של 3 חודשים לאחר שזוהה ונתפס יוצא משטח ההר. החשוד הועבר לחקירה במרחב דוד. כמו כן, נעצרה נערה בת 16 בחשד שהחזיקה בפריטי לבוש המזוהים עם חמאס.

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
הר הבית/רויטרס
  • לוחמי משמר הגבול ירכזו את מאמציהם למניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה ולמעצרם של חשודים אשר ינסו לסייע להם הפעילות תתבצע לאורך הקו הירוק וביתר שאת באזור ירושלים. בתוך כך, מעדכנים במג"ב, נעצרו יותר מ-2,000 שוהים בלתי חוקיים ברחבי הארץ.
  • במהלך היום ייחסמו דרכים רבות בסביבת העיר לתנועה:
  • החל משעות הבוקר ועד 16:30, ייחסמו הרחובות העוטפים את העיר העתיקה: סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן ונעמי קיס.
  • כמו כן, ייחסמו לתנועת כלי רכב הדרכים הבאות: שדרות בר לב, דרך חברון, רחוב הצנחנים, רחוב חיל ההנדסה ומנהרת צה"ל.
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ההיערכות ליום הנפיץ נערכת לאחר ויכוחים סוערים בקרב הממשלה על הגבלת המתפללים בהר. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר השבוע מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו התריע על הסכנות הבטיחותיות נוכח אי-ההגבלות בכניסת ערביי ישראל להר הבית בחודש הרמדאן. בן גביר כתב: "אבקש להתריע בפניכם כי גם לאחר מאמצים עילאיים של המשטרה, ישנם פערים משמעותיים ביכולת לממש את החלטת ראש הממשלה מבלי לסכן חיי אדם".

הוא הוסיף: "אינני יודע אם בוודאות יתקיים חלילה אירוע רב נפגעים או חירום, אולם מהדיון שערכתי ומהשאלות ששאלתי, לא התרשמתי שיש בידי המשטרה את היכולת להתמודד ולהבטיח את שלומם וביטחונם של כמות המתפללים הצפויה בהר הבית כתוצאה מהחלטת ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully