וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר לנתניהו: "אין למשטרה יכולת להבטיח את שלום המתפללים בהר הבית כתוצאה מהחלטתך"

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 19:37

בן גביר דרש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון בצפיפות הצפויה בהר הבית ברמדאן, לנוכח החלטת נתניהו לא להגביל את מספר המתפללים. לדבריו, ניתן לטעון שבחודשי רמדאן בעבר לא אירע אסון, ואולם כמו באסון הר מירון, זה אינו מבטיח שזה לא יקרה הפעם

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו התריע על הסכנות הבטיחותיות נוכח אי-ההגבלות בכניסת ערביי ישראל להר הבית בחודש הרמדאן. בן גביר כתב: "אבקש להתריע בפניכם כי גם לאחר מאמצים עילאיים של המשטרה, ישנם פערים משמעותיים ביכולת לממש את החלטת ראש הממשלה מבלי לסכן חיי אדם".

הוא הוסיף: "אינני יודע אם בוודאות יתקיים חלילה אירוע רב נפגעים או חירום, אולם מהדיון שערכתי ומהשאלות ששאלתי, לא התרשמתי שיש בידי המשטרה את היכולת להתמודד ולהבטיח את שלומם וביטחונם של כמות המתפללים הצפויה בהר הבית כתוצאה מהחלטת ראש הממשלה".

שוטרים בהר הבית, 5 באפריל 2023. ג'מאל עוואד, פלאש 90
שוטרים בהר הבית, 5 באפריל 2023/פלאש 90, ג'מאל עוואד

לדברי בן גביר: "לא התרשמתי שיש יכולת להתמודד עם העומס הרב בשערי הר הבית, שיווצר כאשר יגיעו עשרות אלפים למבואות של ההר, בוודאי לא מספר של 50-60 אלף איש. לא התרשמתי שיש מענה של ממש לאירוע בטיחותי שיכול להתרחש בהר ושליטה במה שיתרחש שם. ועוד יותר לא התרשמתי, שיש יכולת להגביל את המספר ל-50-60 אלף איש כאשר לא מגבילים גיל".

בן גביר הכריז: "אני מניף בפניכם דגל אדום בוהק ומבקש לדון מחדש בהחלטה. אכן, יטען הטוען כי גם ברמדאן הקודם, ובאלה שקדמו לו, לא אירע למזלנו אסון, אולם ועדת מירון כבר קבעה כי 'העובדה שההילולה הסתיימה בעבר ללא אבדות בנפש, אינה הופכת אותה לאירוע מוצלח. מעבר לכך, כפי שפירטנו, שבתאי ידע שהאירוע כרוך בסכנת חיים ממשית מדי שנה, ומידע זה כשלעצמו חייב אותו לבחון מחדש את ההנחות שביסוד תכנית המבצע'".

השר חתם את מכתבו: "לאור כל האמור לעיל, ומפאת הקרבה לתחילת חודש הרמדאן ודחיפות הנושא הכרוך בסכנת חיים ממשית, אבקש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בדחיפות על מנת לדון בסוגיית הצפיפות פעם נוספת ובשאלה הביטחונית והביטחותית, זאת לאור העדר מענה מספק לסוגיות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully