וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס העביר לישראל תשובה למתווה להפסקת אש, הקבינט ייתכנס היום

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 8:57

ארגון הטרור העביר את התשובה לישראל דרך המתווכות, והיא כללה את מספר האסירים שחמאס דורש לשחרר עבור כל אחת מקטגוריות החטופים. בכיר ישראלי אמר כי מספר האסירים שחמאס דורש עדיין גבוה אך "יש עם מה לעבוד"

מחאת משפחות החטופים יחד עם מחאת הנשים חוסמות את נתיבי איילון דרום, 14 במרץ 2024/דנור אהרון Danor Aharon

חמאס העביר אתמול (חמישי) לישראל דרך המתווכות תשובה לגבי מתווה עסקת החטופים, כך אמר בכיר ישראלי. אותו בכיר אמר שתגובת חמאס חיובית יחסית, וכללה לראשונה את מספרי האסירים שחמאס דורש לשחרר עבור כל אחת מהקטגוריות של החטופים שאמורים להשתחרר בשלב הראשון של העסקה.

הבכיר הוסיף כי מספרי האסירים שחמאס דורש עדיין גבוהים מדי, אבל במקום שבו ניתן להתחיל במו"מ רציני יותר. "יש עם מה לעבוד", אמר. קבינט המלחמה צפוי להתכנס היום כדי לדון בתשובת חמאס.

הפגנת משפחות חטופים סמוך לקריה, 14 במרץ 2024. ניב אהרונסון
קבינט המלחמה צפוי להתכנס היום כדי לדון בתשובת חמאס. הפגנת משפחות חטופים סמוך לקריה/ניב אהרונסון

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני ביטחוני". לפני כמה ימים, ישראל אכן קיבלה אינדיקציות מהמתווכים הקטארים והמצרים, שמצביעות על תזוזות בקרב הנהגת חמאס, המאפשרות מעבר למו"מ רציני ומפורט על עסקה לשחרור חטופים. כך אמרו אז שני בכירים ישראלים.

בכיר ישראלי אמר כי קטאר ומצרים הגבירו לאחרונה באופן משמעותי את הלחץ שלהן על חמאס, כולל איומים מצד קטאר לגרש את בכירי חמאס מדוחא. "חמאס מבין שהכדור נמצא במגרש שלהם. אנחנו רואים לחץ שלא היה קיים קודם ומקווים שייתן את אותותיו. יש יותר אופטימיות באופן יחסי מאשר לפני כמה ימים", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully