וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים של החלטת קבינט המלחמה להמתין לתשובת חמאס על עסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 19:51

עקב לחצים שמפעילות קטאר ומצרים על חמאס, המליצו ראשי צוות המו"מ לקבינט למצות את המהלך ולהמתין עוד יומיים-שלושה לתשובת חמאס. האלוף ניצן אלון טען כי אם המבוי הסתום יימשך, יש לבחון שינוי של המנדט של צוות המו"מ. איזנקוט הדגיש כי על ישראל לנקוט גישה יוזמת יותר

משפחות חטופים חוסמות את איילון, 23 בפברואר 2024/דנור אהרון

במהלך ישיבת קבינט המלחמה אמש (ראשון) הוחלט לנסות ולמצות את הלחץ של קטאר ומצרים על חמאס להסכים למתווה עסקת החטופים - וכן לא להרחיב בשלב זה את המנדט של צוות המו"מ. כך, לפי שלושה מקורות שמעורים בתכני הישיבה.

למה זה חשוב:

  • ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ונציג צה"ל האלוף ניצן אלון המליצו פה אחד לקבינט המלחמה להמתין עוד כמה ימים כדי לבחון האם חמאס מחזיר תשובה חדשה שמתאפשרת התקדמות למו"מ רציני ומפורט יותר על עסקה.
משפחות החטופים חוסמות את כביש 1, 8 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים והנעדרים, אתר רשמי
הוחלט למצות את הלחץ. הפגנת מטה החטופים/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים והנעדרים

במוקד החדשות:

  • במהלך סוף השבוע בעקבות שיחותיו של ראש ה-CIA ביל ברנס בדוחא ובקהיר קיימו המתווכות סבב שיחות נוסף עם חמאס והפעילו לחצים נוספים, כך לפי מקורות שמעורים בנושא.
  • הקטארים והמצרים עידכנו את ישראל במאמצים שהן עושות וביקשו שישראל לא תנקוט בשום מהלך ותמתין לראות האם המאמצים נושאים פרי.
הפגנת משפחות החטופים בכניסה לקריה, 7 במרץ 2024. איתן סלונים, אתר רשמי
סיכון גובר לחייהם של החטופים. הפגנה מול הקריה, סוף השבוע האחרון/אתר רשמי, איתן סלונים

מאחורי הקלעים:

  • במהלך ישיבת הקבינט אמר ראש המוסד דדי ברנע שכדאי להמתין יומיים-שלושה למיצוי הלחצים של המתווכות. האלוף ניצן אלון המליץ גם כן להמתין אך ציין כי ייתכן שאם המבוי הסתום ימשך יהיה טעם לשקול הרחבת של המנדט של צוות המו"מ בשל הסיכון הגובר לחייהם של החטופים.
  • השר גדי איזנקוט אמר בישיבה כי על ישראל לנקוט בגישה יוזמת יותר כדי לנסות להוציא את השיחות מהדשדוש בו הן נמצאות כרגע.
  • ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשרים דרמר ודרעי אמרו כי נכון לחכות כמה ימים נוספים לפני ששוקלים שינוי כלשהו במדיניות.
  • השר בני גנץ הדגיש בדיון כי ממד הזמן משחק תפקיד חשוב בכל הנוגע לחייהם של החטופים, אבל הסכים גם הוא להמתין כמה ימים לתשובת חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully