וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הארכת הפטור מגיוס: נתניהו יערוך דיון מורחב בנושא - וגנץ ייעדר

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 16:08

בממשלה מתכוונים לאשר החלטה שתאריך את הפטור הגורף מגיוס בני ישיבות לצה"ל ולהצהיר על לוחות זמנים לחקיקת חוק גיוס חדש - לפני הגשת תשובת המדינה לבג"ץ בנושא. נתניהו מנסה לגייס את תמיכת כל חלקי הקואליציה. גנץ: "זו עת למעשים ולא לדיוני סרק"

בווידאו: הצהרתו של גלנט בנושא חוק הגיוס 28.02.24/לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (חמישי) דיון מורחב בנושא משבר הגיוס בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, השר חילי טרופר, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שר המשפטים יריב לוין והשר דודי אמסלם. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע לראש הממשלה שלא יתייצב לדיון הערב. לפי גורמים בממשלה, גנץ דורש שיתקיים דיון הכנה מקדים של צוותים מקצועיים ושב על דרישתו לאשר את מתווה השירות שלו ושל איזנקוט בקריאה ראשונה.

נתניהו מעונין לאשר בישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתאריך את הפטור הגורף לגיוס תלמידי ישיבות ללא בסיס חוקי - שתלווה בהצהרת כוונות ולוחות זמנים לחקיקת חוק גיוס חדש; בישיבה הוא ינסה לראות אם ניתן לגבש הסכמות ראשוניות בין פלגי הקואליציה, שיאפשרו את אישור ההחלטה בממשלה לפני הגשת תשובת המדינה לבג"ץ בנושא בהמשך החודש.

בני גנץ, יואב גלנט. נועם ריבקין פנטון, עיבוד תמונה
גלנט וגנץ/עיבוד תמונה, נועם ריבקין פנטון

מעט אחרי הפרסום בוואלה! על היעדרותו המתוכננת של גנץ, נמסר מהמחנה הממלכתי כי עד כה, לא הובעה כל הסכמה או נכונות לקיים דיון מקצועי בכדי להביא לקידום המתווה ולא הוצגה כל חלופה אחרת. "המחנה הממלכתי תהיה שותפה לכל דיון או מהלך שיקדם מתווה כזה באופן אמיתי - היא לא תהיה שותפה לתרגילים וקומבינות על חשבון צורכי הביטחון של המדינה", נמסר.

"השר גנץ הודיע הבוקר לראש הממשלה כי זו עת למעשים ולא לדיוני סרק שמתכנסים מהרגע להרגע, ללא מצע ברור, ללא תוכן, ומבלי שגורמי המקצוע עיבדו וגיבשו פתרונות והצעות קונקרטיות", נמסר. "לפיכך, הוצע ללשכת ראש הממשלה כבר אתמול, לקיים דיון מקצועי בכדי לראות אם יש בסיס לקידום קבלת החלטות על ידי ראש הממשלה והשרים. הצעה זו לא התקבלה עד כה. הציבור הישראלי כולו מסתכל על ההנהגה, מצפה ממנה שתביא להרחבת שורות המשרתים, שתאפשר לצה"ל לעמוד במשימתו. המחנה הממלכתי תמיד תהיה בעד הגעה להסכמות רחבות - אבל רק אם הן יביאו לפתרון אמיתי. הן בטווח הזמן המיידי, באופן שיקל על העומס של המשרתים, והן בטווח הרחוק, באופן שיחזק את צה"ל, ארגוני הביטחון, החירום והחברה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, אריה דרעי, בדיון במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו, דרעי ולוין/פלאש 90, יונתן זינדל

החוק שמסדיר את הפטור של בני ישיבות מגיוס פקע ביולי שעבר, והממשלה אישרה אז החלטה שמסמיכה את שר הביטחון להורות לצה"ל לא לגייס תלמידי ישיבות. כעת, בממשלה מתכננים להאריך את ההחלטה, ולצרף הצהרה בדבר כוונה לחוקק חוק גיוס חדש בחודשים הקרובים עם לוחות זמנים לקידום החקיקה, על אף שטרם הושגו הסכמות בקואליציה על היקף ונוסח הפטור.

שר הביטחון יואב גלנט הודיע בחודש שעבר כי לא יסכים להגיש חוק פטור מגיוס חדש מבלי שהוא מוסכם על כלל חלקי הקואליציה, כלומר גם המחנה הממלכתי וגם הסיעות החרדיות, אך בשלב זה, למרות מגעים שכן התקיימו בין הצדדים, אין שום הסכמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully