וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר המפחיד בין פרות אדומות מטקסס לטבח ה-7 באוקטובר

חמאס טענו שזו אחת הסיבות לטבח ה-7 באוקטובר: במיקום סודי ביהודה ושומרון נמצאת קבוצה של פרות קדושות שהגיעו מטקסס - לאחר שנבחרו בשל צבען האדום. המטרה? הקמת בית מקדש שלישי, מלחמת גוג ומגוג וביאת המשיח

פרה אדומה ראשונה נולדה בישראל מזה 2,000 שנה, ספטמבר 2018/מכון המקדש

כאשר דובר חמאס אבו עוביידה נאם לציון היום ה-100 למלחמה בעזה, אמירה אחת מפתיעה שלו חמקה מהכותרות. תוך שהוא מפרט את המניעים לטבח של ארגון הטרור הרצחני ב-7 באוקטובר בישראל, הוא האשים את היהודים ב"הבאת פרות אדומות" לארץ הקודש.

הפרות האדומות שעליהן דיבר אכן נמצאות כעת במיקום בטוח ולא ידוע ביהודה ושומרון. בכתבה נרחבת של רשת CBS על הנושא הסבירו שחלק מהיהודים והנוצרים מאמינים שהן המפתח לבנייה מחדש של בית המקדש היהודי שעמד פעם בירושלים, ולפעמי המשיח.

גם אתר "חדשות ירדן" באנגלית דווח על כך: "אבו עוביידה הזכיר את הגעתן של פרות אדומות לפלסטין הכבושה, והותיר רבים לתהות על המשמעות המסתתרת מאחורי דבריו. דו"ח חקירה חשף שממשלת ישראל ייבאה חמש פרות אדומות ממדינת טקסס בארה"ב ושיכנה אותן בחווה סודית, תוך הקצאת משאבים כספיים משמעותיים עבור המיזם שנוצר על סמך אמונות יהודיות רווחות המזהות את הופעתה של פרה אדומה תמימה עם הגאולה הממשמשת ובאה, הגעת המשיח ובניית המקדש לאחר מכן על חורבות מסגד אל אקצא. התומכים בכך טענו שהמיזם יגרום להגעה המונית של מתנחלים יהודים למסגד אל אקצא".

"הדו"ח ציין", הוסיף האתר הירדני, "שפעולות אלו נתפסות כהכנה למלחמת גוג ומגוג. הדבר קשור גם לבניית המקדש על שרידי מסגד אל אקצא. זאת ועוד, הדו"ח זיהה שני ארגוני ימין העומדים מאחורי החיפושים אחר הפרה האדומה: ארגון ישראלי של נוצרים אוונגליסטים ואנשי ימין בראשות אדם בשם צחי ממו, ומכון המקדש בראשות הרב ישראל אריאל. שניהם משמשים כדמויות רוחניות עבור השר איתמר בן גביר ומאיר כהנא. בעוד משרד המורשת הישראלי הכחיש מעורבות בהגעת הפרות האדומות, המנכ"ל שלו קיבל את פניהן באופן אישי בנמל התעופה בן גוריון".

CBS מדווחת על התפקיד המפתיע של פרות אדומות במלחמה בין ישראל לחמאס

כדי להבין על מה מדובר, צריך לללכת אחורה כמעט 2,000 שנה בהיסטוריה הסוערת של המזרח התיכון, לתקופה בה הרומאים הרסו את בית המקדש השני בירושלים.

כדי לבנות אותו מחדש, יש מי שמצא את התשובה בספר "במדבר", המצווה על בני ישראל להשיג "פָרָה אֲדֻמָּה תְּמִימָה אֲשֶׁר אֵין בָּהּ מוּם אֲשֶׁר לֹא עָלָה עָלֶיהָ עֹל". על פי ההלכה של "מסכת פרה", ניתן להשתמש באפרה לטיהור טומאת מת. התהליך המתואר במקרא כולל בין היתר את שחיטת הפרה, זריקת דמה אל מול פתח ההיכל, שריפתה ופיזור אפרה על מי מעיין. לאחר הזאת (התזת) המים באמצעות אזוב על האדם הטמא, עליו לטבול ולהמתין לערב כדי להיטהר.

עשיית פרה אדומה היא תנאי לחידוש עבודת המקדש כסדרה, ולקיום חיי הטהרה בישראל ולכן רק לאחר הקרבת פרה אדומה יכול בית המקדש לקום שוב, בשלישית.

ככה יראה בית המקדש השלישי על פי נבואת יחזקאל/Third Temple

חיות מחמד שהמזבח כבר מחכה להן

על פי הכתבה, גורם מרכזי בהבאת הפרות לארץ הקודש היה יצחק מאמו, מארגון "ובנה ירושלים" קבוצה המחויבת להקמת בית מקדש חדש בעיר העתיקה של ירושלים. "אתה יכול לבדוק אם יש להן שערות לבנות או שחורות", הוא אמר לחדשות CBS, והסביר שכל שיער שאינו אדום יפסול את הפרות מלמלא את תפקידן בנבואה.

מציאת הפרות האדומות ארכה שנים והמסע הוביל את מאמו אל חוואים נוצרים במרחק אלפי קילומטרים מישראל. "אחרי חיפוש ארוך מצאנו אותן בטקסס", אמר. "אנגוס אדום טקסני".

כדי לעקוף את החוקים הנוקשים שאסרו ב-2022 על ייצוא בקר אמריקאי לישראל, הפרות סווגו כחיות מחמד, סיפר מאמו בצחוק. אבל לאלו שעוקבים אחר מצוות התנ"ך, הפרות הללו הן ממש לא נושא לצחוק, הוא הוסיף והדגיש שלא מדובר בתעלול פרסומי או שיווקי. "הארי פוטר הוא סיפור טוב. התנ"ך הוא לא סיפור", הסביר, "התנ"ך הוא דרכו של אלוהים להוביל אותנו".

אבל למרות שהן מסווגות כחיות מחמד, אין תוכניות לתת לפרות האדומות הללו לחיות חיים מאושרים וארוכים של חיית מחמד. מזבח לבן ענק כבר ממתין להן, בו הן אמורות להישרף על חלקת אדמה המשקיפה על הר הזיתים בירושלים. מאמו מסביר שהטקס חייב להתבצע תוך התבוננות ישירה אל המקום שבו עמד בית המקדש השני, עד שהוא נהרס על ידי הרומאים בשנת 70.

חורבן בית המקדש בירושלים, מתאר את החורבן והביזה של בית המקדש בידי חיילים רומאים. ציור של פרנצ'סקו הייז. Francesco Hayez, 1867, צילום מסך
חורבן בית המקדש בירושלים, מתאר את החורבן והביזה של בית המקדש בידי חיילים רומאים. ציור של פרנצ'סקו הייז/צילום מסך, Francesco Hayez, 1867

תיבת פנדורה שתפתח ואף אחד לא יוכל לסגור"

מה שממו לא מזכיר בתכנון שלו הוא מה שעומד כעת במקום בית המקדש: כיפת הסלע ומסגד אל-אקצא, שהם מהאתרים הקדושים ביותר לאסלאם. ב-CBS מזכירים שכיום עומדים שומרים חמושים שדואגים שרק מוסלמים יורשו להיכנס למתחם, אבל זה לא מונע מפעילים יהודים, כמו מליסה ג'יין קרונפלד, להוביל קבוצות במעלה הר הבית חמש פעמים בכל שבוע.

"יש אלוהים אחד אמיתי, והוא התחיל כאן", היא אמרה, לפני שנפלה על ברכיה והשתחוותה במקום שבו נבנה בית המקדש הראשון, או מקדש שלמה, בשנת 957 לפנה"ס (בית המקדש השני, או מקדש הורדוס, היה גרסה משוחזרת של הראשון, שנבנה במאה ה-6 לפני הספירה). "זה כל כך חשוב ליהודים לחזור ולבנות מחדש את המקדש", אמרה קרונפלד, ילידת ניו יורק שהקימה את ארגון High on the Har שמוביל את הסיורים.

"המסגד יעלם לטובת בית המקדש"

"זה לא עניין של לקחת משהו מהאחים והאחיות המוסלמים שלנו. זה לא עניין של הרס של אתרים קדושים לאסלאם. זה עניין של שימור המקום הזה ושמירה על בית האלוהים עבור כל האנשים", היא אומרת ל-CBS, אבל היא לא מסתירה מה היא רוצה שיקרה לכיפת הסלע.

"אני מאמינה שזה יעלם. 100%. כל העניין פה ילך לטובת בניית המקדש", היא אמרה והסבירה שיש לשמר את מקדש אל אקצא וכיפת הזהב שלו, אבל צריך להעביר אותם למקום אחר.

זו כמובן הצעה שיש רבים שחוששים שאם תצא לפועל היא עלולה להפוך את המלחמה הנוכחית למדממת הרבה יותר, ותגרום לה להתפשט במהירות מעבר לרצועת עזה.

"כולם אומרים שהבניין, בית המקדש השלישי, הוא מה שיביא את המלחמה ויערער את היציבות במזרח התיכון", היא מודה אך מוסיפה שלדעתה "המזרח התיכון נראה כבר די מעורער כרגע, והמלחמה, אם אני לא טועה, כבר כאן".

פלסטינים במהלך עימותים במתחם מסגד אל-אקצא בהר הבית בירושלים. 18 ביוני 2021. רויטרס
פלסטינים במהלך עימותים במתחם מסגד אל-אקצא בהר הבית בירושלים. 18 ביוני 2021/רויטרס

בתחקיר של חדשות 12 שפורסם לפני כחצי שנה דווח שאל מאמו ומאמציו להביא פרות אדומות לישראל חבר גם "מכון מקדש", שבראשו עומד הרב ישראל אריאל. אריאל הוא פטרונו הרוחני של השר איתמר בן גביר, ובעבר מספר 2 של הרב מאיר כהנא בתנועת כך. יתרה מכך, יש גם מעורבות תקציבית ורגולטורית השל הממשלה בקידום המיזם, מיליוני שקלים מועברים לגופים שמקדמים את הנושא, משרד החקלאות סיפק אישורים חריגים ליבוא פרות מארצות הברית וגם נתן פטור מהסימון שלהן, תוך ניקוב האוזן. המשרדים לשירותי דת, התיישבות וחינוך גם הם בתמונה ומנכ"ל המשרד לירושלים והמורשת נתנאל איזק, לא רק תומך - אלא הגיע בעצמו לקבל את הפרות בשדה התעופה, אם כי ממשרד המורשת נמסר בתגובה אז ש"הגעת הפרות האדומות ארצה לא בוצעה או תוקצבה בידי המשרד. מנכ"ל המשרד השתתף בטקס הגעתן באופן פרטי ובזמן כהונת הממשלה הקודמת".

בכל מקרה בכתבה של CBS מבהירים שהחלום להקים את בית המקדש השלישי במקום מסגד אל אקצא הוא רק חלום, והוא אינו יעד של ממשלת ישראל או של הרוב המכריע של הישראלים והיהודים בעולם. אבל עצם ההצעה, יחד עם הופעת הפרות האדומות, הספיקה כדי להתסיס קבוצות איסלאמיסטיות רבות. חמאס אף כינה את מתקפת הטרור הרצחנית שלו על ישראל ב-7 באוקטובר "מבצע מבול אל־אקצא", וסמל ארגון הטרור מציג את כיפת הסלע מאחורי שתי חרבות מוצלבות.

"רוב המוסלמים בעולם אינם תומכים באלימות של חמאס, אולם הם שותפים לדבקות הבלתי מעורערת שלו לאדמה הקדושה", אומר מוסטפא אבו סווי, פרופסור לאסלאם באוניברסיטת אל־קודס ואמאם במסגד אל־אקצא. "מסגד אל-אקצא שייך לכל המוסלמים. הוא מעורר תגובות מאינדונזיה, ועד טורונטו וניו יורק. היום יש 2 מיליארד מוסלמים ברחבי העולם", הוא אמר ל-CBS News והזהיר שהסרת אל-אקצא או כיפת הסלע היא רעיון "בלתי נתפס" ותהיה "פתיחת תיבת פנדורה שאף אחד לא יוכל לסגור".

האוונגליסטים בארה"ב, הפרות האדומות והביאה השניה של ישו

ישנם אקטיביסטים יהודים בישראל ובעולם שלא נרתעים מהטבח של חמאס ב-7 באוקטובר או מהמלחמה המתמשכת בעזה וחלקם השתמשו בארועים כאמצעי לקידום מטרתם בארצות הברית.

ב"כינוס הלאומי לתפילה וחזרה בתשובה" שנערך בסוף ינואר בוושינגטון הבירה, מאמו דיבר על הפרות האדומות שלו ועל תקוותיו להקמת בית מקדש שלישי בהר הבית. את הכינוס ארגן לא אחר מיו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית מייק ג'ונסון, שנשא בו תפילה יחד עם בכירי המנהיגים האוונגליסטים וחברי קונגרס.

מייק ג'ונסון אחרי ניצחונו בבחירות ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
מייק ג'ונסון אחרי ניצחונו בבחירות ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, 25 באוקטובר 2023/רויטרס

אוונגליסטים אמריקאים רבים מאמינים שהפרות האדומות יהיו אלו שיקדמו את ביאתו השנייה של ישו, המזוהה עם הארמגדון ועם מלחמת גוג ומגוג שתתחיל בארץ ישראל.

"אנחנו הולכים לקבל את המשיח, ואנחנו צריכים שהמשיח יבוא", אמר בכינוס ביירון סטינסון, אחד מהחוואים הטקסנים שעזרו להביא את הפרות לישראל. "בשבילי, האדום של הפרה מייצג את דמו של ישו. זו הסיבה שהיא אדומה".

בנתיים, בביתו בעופרה, אמר מאמו ל-CBS News שהפרות צריכות לעבור רק מבחן טוהר סופי. הטקס שבעזרתו הוא מקווה להחיות את בית המקדש ולהביא לביאת המשיח יכול להתקיים בכל יום והוא אמר שהוא מבין מדוע זה יכול להכעיס את חמאס. "אבל אני לא יכול להבין, גם אם הם צודקים, למה הם צריכים לטבוח ולאנוס אנשים כדי לנצח במלחמה שלהם", אמר. "המחבלים תקפו אותנו עוד לפני שאי פעם חלמנו על הפרות האלה", הוא מסביר. "הם לא צריכים אותן כתירוץ להרוג יהודים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully