וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרה אפוקליפטית: האם הפרה האדומה הראשונה שנולדה בישראל מזה 2,000 שנה מבשרת רעות לכולנו?

15.9.2018 / 23:58

מכון המקדש בירושלים הודיע על לידת פרה אדומה "טהורה", ראשונה מזה 2,000 שנה, המסמלת את בניית בית המקדש השלישי, בוא המשיח וקץ כל הימים

פרה אדומה ראשונה נולדה בישראל מזה 2,000 שנה, ספטמבר 2018/מכון המקדש

מכון המקדש בירושלים מאשר כי ב-28 באוגוסט השנה נולדה פרה אדומה "טהורה" - לראשונה מאז ימי בית המקדש השניה והיא עשוייה להגשים נבואה תנכ"ית על בוא המשיח וקץ כל הימים. כדי שהפרה תעמוד בדרישות הנבואה, היא צריכה להיות אדומה לגמרי - דבר אותו רבנים מומחים אישרו כמה ימים לאחר לידתה. במידה והיא לא תצמיח שיערות לבנות או שחורות, היא תוכרז סופית כפרה האדומה הראשונה שנולדה מזה 2,000 שנה בארץ ישראל - ותהפוך, לצערה, לקורבן אפרה ישמש לטיהור אנשים טמאים ולבניית בית המקדש השלישי.

על פי הנבואה, לידתה והקרבתה של הפרה האדומה יקדמו להקמת בית המקדש השלישי בירושלים, בואו של המשיח, תחיית המתים u-:יום הדין הגדול" - יום הדין העולמי, הוא היום בו יעניש ה' את כל החוטאים והפושעים, כולל את החוטאים מקרב עם ישראל, ולכן על פי האמונה יהיה זה :יום חושך ולא אור, יום של אסון נורא, לעולם כולו".

ברעיון זה משתלב רעיון בואו של המשיח (שאמור להיות זה שישחט את הפרה האדומה), ויום ה' נחשב ל"חבלי משיח": השלב המקדים את בוא המשיח, שלב של סבל ויסורים קשים שיבואו על עם ישראל לפני הגאולה האחרונה. יום ה' הוא כינוי קבוע לאחרית הימים בדבריהם של הנביאים ישעיהו, יואל, עמוס, עובדיה, צפניה ויחזקאל. יום ה' נקרא גם "יום פקודה" - יום בו יזכור ה' ויעניש את החוטאים, כדברי הנביא הושע: "באו ימי הפקודה, באו ימי השילום" (ט' 7). וכן, ככל הנראה רובנו הגדול נחשב חוטאים לפי הנביאים.

הפרה האדומה שתוביל לגאולה? מכון המקדש מצייץ על הבשורה

עוד באותו נושא

מימי התנ"ך ועד למאה ה-20: עשר שאלות על ההיסטוריה של ירושלים

לכתבה המלאה

בסרטון ששחרר המכון ניתן לראות את העגלה הקטנה לצד אמה. ממכון המקדש נמסר שהפרה עברה בדיקה מקיפה בידי רבנים ואלה קבעו כי היא "מועמדת בת-קיימא לפרה האדומה המקראית" וכי היא "צפויה להביא לחזרתו של הטוהר המקראי לעולם". המכון ייסד לפני כשנתיים את הפרויקט במטרה להביא לעולם פרה אדומה. הוא ביסס מספר מקומות אפשריים ברחבי המדינה בהם מגדלים עדרי פרות בכדי לגדל פרות אדומות פוטנציאליות. את הפרה האדומה המושלמת הוא ניסה לגדל באמצעות ברירה מלאכותית בעדר של 500 פרות אנגוס אדומות, שייבאו לשם כך מנברסקה לעמק הירדן בסיועו של מטיף נוצרי ממיסיסיפי. למרות שיש ברחבי העולם מקומות רבים בהם מגדלים עדרי פרות אדומות, הדרישה היא שתהיה "תמימה", כלומר אדומה לגמרי, ולכן קיים קושי במציאת פרה העומדת בדרישות הטהרה.

בעת הקרבת הפרה האדומה הפוטנציאלית, מתכנן מכון המקדש לבנות את בית המקדש השלישי בהר המוריה או בהר הבית. הרב חיים ריצ'מן, דובר ומנהל המחלקה הבינלאומית של מכון המקדש בעיר העתיקה בירושלים, מאמין שהגיע הזמן לבנות את בית המקדש השלישי. בראיון שהעניק ל"הארץ" אמר ריצ'מן עם תחילת הפרוייקט: "אני אישית צמחוני, ואני מבין אנשים שמסתייגים מזה. אבל קראתי שבליל הסופרבול נאכלו המבורגרים שהוכנו מ-7.7 מיליון פרות, אז פה אנחנו מדברים על פרה אחת, שתמלא ייעוד אלוקי. שלא תטעו - הפרויקט הזה הוא לא פחות מהשלב הראשון בהשבת הטהרה לעולם, שזה השלב הראשון לבניית בית המקדש. 2000 שנים אנחנו מתאבלים על בית המקדש, אבל העתיד בידיים שלנו".

הפרה האדומה מהנבואה המקראית נולדה בישראל. צילום מסך
הפרה האדומה מהנבואה המקראית נולדה בישראל?/צילום מסך

הפרה האדומה בהלכה היהודית

בהלכה היהודית, אפרה של פרה אדומה משמש לטיהור אנשים שנטמאו בטומאת מת, כלומר אנשים שנגעו במת או שהו בבית שנמצא בו מת. על מנת לטהר אותו, יש להזות עליו מאפר הפרה האדומה. כדי לקיים את המצווה הפרה צריכה להיות אדומה לגמרי (די בשתי שערות שאינן אדומות הסמוכות זו לזו כדי לפסול אותה) ולפחות בת שנתיים. לאחר בחירת הפרה, לוקחים אותה אל הר הזיתים, למקום המכוון אל מול פתח ההיכל, שם כהן טהור שוחט אותה, לוקח מדמה ומזה ממנו שבע פעמים אל מול פתח ההיכל שבמקדש.

לאחר השחיטה והקזת הדם, שורפים את הפרה על גבי עצים ואל המדורה זורקים עץ ארז, אזוב ותולעת שני. לאחר שהאש נכבית, מכים במקל על כל מה שנשאר מהשריפה עד שנוצר אפר. את האפר מחלקים לשלושה חלקים: חלק אחד נשמר לדורות, השני מועבר לשימוש הכוהנים והשלישי ניתן בהר הזיתים לכל ישראל. לצורך הטהרה, מפזרים את האפר במים ששאבו ממי מעיין, טובלים בתוכם אזוב, ומזים מהמים על הטמא ביום השלישי והשביעי מימי טהרתו וכך הוא נטהר.

בשנים האחרונות רבים ניסו למצוא פרה אדומה ללא הצלחה. לפני כשני עשורים נולדה פרה אדומה ברפת בכפר הנוער הדתי, אך בהמשך צמחו בה כמה שערות שחורות והיא נפסלה. הפרה האדומה היא גם תנאי לחידוש העבודה במקדש, שכן הכניסה לתחום העזרה המקודשת אינה יכולה להתקיים אלא בטהרה. גם חלק מהמצוות המתקיימות מחוץ למקדש חייבות להתקיים בטהרה, כגון מצוות הפרשת תרומה והפרשת חלה שאינם ניתנים לכהן אלא אם הוא טהור.

את אפר הפרה האדומה הראשונה עשה משה במדבר, כלומר ככל הנראה במאה ה־14 לפנה"ס, ואילו את אפר השנייה - כך נכתב במשנה במסכת פרה (ג, ה) - עשה עזרא הסופר בראשית ימי הבית השני כעבור כ־900 שנה. בסך הכל נשחטו במהלך ההיסטוריה תשע פרות אדומות - כשהאחרון ששחט פרה אדומה מאז ועד היום, היה ישמעאל בן פיאבי, שמונה בידי אגריפס השני לכוהן גדול בשנת 59. כלומ לפי הרמב"ם - מי שישחט את הרפה העשירית הוא לא פחות מ"המלך המשיח, מהרה ייגלה" (משנה תורה לרמב"ם, ספר טהרה, הלכות פרה אדומה, פרק ג', הלכה ד').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully