וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מנסים להבין: מה קרה לעין של דובר חמאס?

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 9:26

בסרטון תעמולה שפרסם השבוע אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, הבחינו גורמים בצה"ל כי אחת מעיניו גדולה מהשנייה "באופן חריג". בצבא לא יודעים לומר אם נפגע באחת התקיפות: "לאחרונה הוא צמצם פעילות". גורם ביטחוני בכיר קורא לחסל אותו: "גורם לנזק גדול"

צה"ל חשף את פרצופו של אבו עוביידה, דובר חמאס/דובר צה"ל

ביום שני פרסם אבו עוביידה, דובר גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, סרטון תעמולה נגד ישראל. לפי מקורות בצה"ל ניתן היה להבחין כי אחת מעיניו של אבו עוביידה הייתה גדולה מהרגיל. "כל מי שעוקב אחריו באדיקות יכול היה להבחין בשינוי שנוצר לו בעין, למרות שהוא היה חבוש בפניו בכאפייה. היא גדולה מהשנייה וזה חריג".

גורם צבאי מעריך כי אבו עוביידה נפגע מתקיפות צה"ל, נחבל בצורה כזו או אחרת, או שהוא סובל מדלקת ואין לו את התרופה המתאימה. "זו נקודה מעניינת כי לאחרונה הוא צמצם את הפעילות שלו".

באופן כללי, דובר הזרוע הצבאית של חמאס מעורר שיח מגוון בתוך מערכת הביטחון בכלל, ובקהילת המודיעין בפרט. לפי גורם ביטחוני בכיר, "מערכת הביטחון הישראלית נתנה לאירוע הזה שנקרא אבו- עוביידה לצמוח, להתפתח ולהסב נזק לישראל, במקום לסכל אותו כמו בכירים אחרים. הוא אמנם אדם אחד אבל מפעיל אנשים רבים שמייצרים תעמולה שקרית נגד ישראל, לוחמה פסיכולוגית מתוחכמת מאוד שמשפיעה על החברה הישראלית, כולל בסוגיית התמרון הקרקעי והחטופים ומעבר לכך משתמשת בכלי התקשורת המערביים המסורתיים והרשתות החברתיות להפיץ שקרים, ולהטיל אימה ופחד. הוא הגורם שעומד מאחורי הרעיון לתעד את הפשיטות על העורף הישראלי, תיעוד מעשי הזוועה והפצתם ברשתות החברתיות".

אבו עוביידה דובר הזרוע הצבאית של חמאס
17.1.24. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אבו עוביידה בסרטון שפרסם השבוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הגורם הוסיף כי "צריך להפעיל מאמץ לחסל את אבו עוביידה, בדיוק כמו שפועלים לחסל דמויות כמו מח"ט חאן יונס רפאעה סלאמה, מח"ט עזה עז אלדין חדאד, מח"ט רפיח מחמד שבעאנה וראש מטה המבצעים של הזרוע הצבאית מוחמד סינוואר. הוא גורם לנזק גדול והשפעה שקרית ומסוכנת".

בתוך כך, במערכת הביטחון מותחים ביקורת על ההד התקשורתי והעיסוק המדיני סביב העברת התרופות מקטאר לידי הזרוע הצבאית של חמאס ואל החטופים שנמצאים בשבי חמאס ברצועת עזה. לדברי גורם בכיר, "בגלל שלא ברור עד הקצה מנגנון מסירת התרופות, ווידוא המסירה לחטופים שצריכים מאוד את התרופות הללו, לא לקחתי באופן אישי חלק בזה. עד עכשיו לא ברור אלו ראיות יספקו החמאס והקטארים כדי להוכיח שאכן התרופות הגיע ליעדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully