וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה בהולנד לצו מעצר להרצוג: "טיפח אקלים של רצח עם בעזה"

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 15:46

ארגון פרו-פלסטיני דורש לעצור את נשיא המדינה, המתכנן לבקר במדינה בשבוע הבא. לפי הפנייה לבית המשפט, היא נובעת מ"תרומה ישירה ועקיפה" של הרצוג ל"זוועות השיטתיות המבוצעות נגד הפלסטינים, המפרות את החוק הבינלאומי"

בווידאו: הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג- עלילת דם" 28.01.24/מערכת וואלה!

ארגון פרו-פלסטיני בהולנד עתר לבית המשפט כדי שיוציא צו מעצר לנשיא המדינה יצחק הרצוג, לקראת ביקורו המתוכנן בהולנד בשבוע הבא. בית הנשיא טרם הגיב רשמית על העתירה, ולא ברור אם היא תשפיע על שיקוליו.

בעתירה של ארגון "מרץ 30" נטען כי להרצוג יש תפקיד מרכזי ב"טיפוח אקלים התורם לרצח עם בעזה". היא מתבססת על "תרומתו הישירה והלא ישירה" של הנשיא ל"זוועות השיטתיות נגד האוכלוסייה הפלסטינית, במה שמהווה הפרה של החוק ההומניטרי והפלילי הבינלאומי".

ההשלכות של המלחמה בעזה כבר מתנהלות בכמה מישורים בהולנד. בחודש שעבר הורה בית משפט לערעורים על הקפאת יצוא חלקי חילוף של מטוסי F-35 לישראל, וכן העתירה שהגישה דרום אפריקה על "רצח עם בעזה" נידונה בבית המשפט הבינלאומי היושב בהאג.

לציון יום הולדתו של התינוק החטוף כפיר ביבס: נשיא המדינה עם תמונתו על בימת הכנס הכלכלי העולמי בדאבוס. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בעתירה מוזכרות הצהרות פומביות שלו על עזה. הנשיא הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

התלונה נגד הרצוג מתייחסת להצהרות פומביות שלו, שלטענת הארגון עשו "דה-הומניזציה" לתושבי עזה "והצדיקו צעדים צבאיים חסרי פרופורציות, ולכן אווירה לאלימות רחבת היקף ולרצח עם פוטנציאלי".

עוד נכתב כי "המצב ההומניטרי החריף הנובע מפעולות הצבאיות של ישראל החלו תחת ממשל הרצוג" - זאת אף שתפקיד נשיא המדינה הוא סמלי והוא אינו מקבל החלטות אופרטיביות.

ארגון "30 במרץ" דורש מהרשויות בהולנד לפעול משפטית באופן מידי, על בסיס תחום השיפוט של הולנד על פשעים בינלאומיים. התלונה נגדו קוראת למעצרו של הנשיא עם כניסתו להולנד ולהעמדתו לדין על "תפקידו הקריטי באסון ההומניטרי, פשעי המלחמה ורצח העם המתמשכים בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully