וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון"

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 16:24

בית הדין הבינלאומי בהאג דן בתביעה המאשימה את ישראל בביצוע רצח עם בעזה. נציגי דרום אפריקה הראו סרטונים של חיילי צה"ל חוגגים את ההרס ברצועה, ציטטו ח"כים, שרים ואת נתניהו שאמר "זכור את אשר עשה לך עמלק". נציגת המדינה טענה: ישראל מנסה למנוע מנשים בעזה ללדת

בווידאו: דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון"/רויטרס
  • 14:20/הסתיים הדיון בבית המשפט הבינלאומי בהאג

    הדיון בבית המשפט בהאג הסתיים. דרום אפריקה דרשה בסיומו הפסקת אש במלחמה ברצועת עזה. ישראל תשיב מחר להאשמות שהועלו היום.

  • 13:44/נציגת דרום אפריקה האשימה את ישראל בהרג רופאים

    נציגת דרום אפריקה הציגה פתק שנמצא ברצועת עזה, ובו נכתבה בקשה מ"מי שישרוד" "לספר על מה שקורה בעזה". "התמונה שאני מציגה בפניכם נמצאה לאחר שישראל תקפה בעזה והרגה רופאים", אמרה.

    תמונה שהוצגה ע"י נציגת דרא"פ בה קיימת לכאורה הוכחה שישראל תקפה בעזה והרגה רופאים. צילום מסך, אתר רשמי
    תמונה שהוצגה ע"י נציגת דרא"פ בה קיימת לכאורה הוכחה שישראל תקפה בעזה והרגה רופאים/אתר רשמי, צילום מסך
  • 13:42/נציגת דרום אפריקה: "הקהילה הבינ"ל כשלה בהגנה על פלסטינים"

    נציגת דרום אפריקה האשימה את הקהילה הבין לאומית, על כך שכשלה בלהגן על הפלסטינים "כפי שהיא כשלה בלהגן על הבוסנים וכפי שהיא כשלה בלהגן על עמים אחרים". הנציגה נמנעה מלהזכיר את אוקראינה, שרבים מאזרחיה נפגעו מתקפות רוסיות, אולי בשל העובדה שיש שופט רוסי בהרכב השופטים בדיון.

  • 13:39/סגן הקנצלר הגרמני: לישראל יש זכות להגן על עצמה, גרמניה תומכת בה

    במקביל לדיון בבית הדין הבינאלומי בהאג, הביע סגן הקנצלר הגרמני, ד"ר רוברט האבק, תמיכה בישראל. "לישראל יש את כל הזכות להגן על עצמה מול חמאס. אסור לאפשר לזוועות של ה-7 באוקטובר לחזור על עצמן", אמר בהצהרה משותפת עם שר הכלכלה ניר ברקת בירושלים. "אני מדבר בשם כל העם הגרמני, אנחנו עומדים בסולדיריות עם ישראל. לישראל יש את הזכות להגן על החיים של האזרחים שלה, אנחנו מאוחדים בכך".

  • 13:30/נציגת דרום אפריקה: "ישראל ממשיכה לדחות את הטענה שהיא אחראית למשבר בעזה"

    נציגת דרום אפריקה טענה בדבריה כי "ישראל ממשיכה לדחות את הטענה שהיא אחראית למשבר ההומנטירי בעזה, אפילו כשעזה גוססת". עוד אמרה כי "העובדה שיש מלחמה בעזה לא פוטרת את ישראל מלעמוד בחובותיה שהיא חתומה עליהן בהאמנה נגד השמדת עם".

  • 13:16/נציגת דרום אפריקה: "עזה הפכה להיות מקום של מוות"

    נציגת דרום אפריקה אמרה כי "האו"ם אומר בעצמו שבעזה שורר אסון הומניטרי. עזה הפכה להיות מקום של מוות. משפחות ישנות באזור פתוח וקופאות. בתי חולים תחת התקפה וכמה מהם עובדים ללא ציוד חיוני". בראשית דבריה אמרה שזהו "כבוד בשבילי לייצג את הפלסטינים בעתירה זו".

  • 12:15/נציג דרום אפריקה: מניעת ההסתה לרצח בעזה היא בעצמה פשע

    נציג דרום אפריקה אמר שההימנעות משימוש ברטוריקה רצחנית היא כשלעצמה פשע. הוא ציין שארגוני זכויות אדם והאו"ם הזהירו מאסון הומניטרי בעזה, כבר מתחילה. כך שמלכתחילה, לדבריו, ישראל היתה מודעת מכך שהיא מובילה לאסון. זה הוביל לתחינה של ארגון הבריאות הבינלאומי לאפשר לטפל ב"קטסטרופה האנושית הזאת". למרות זאת, ישראל לדבריו ממשיכה לפגוע בתשתיות שמאפשרות סיוע, מפגיזה בתי חולים ופוגעת בעובדי סיוע. "הרטוריקה הרצחנית מושמעת על ידי ראש הממשלה, הנשיא, שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, שר האנרגיה, חברי כנסת, בכירי צבא וחיילים. כל הצעה שבכירים ישראלים לא התכוונו לכך, או לא הובנו כך על ידי חיילים, צריכה להידחות על ידי בית הדין הזה".

  • 11:54/נציג דרום אפריקה: "מנהיגי ישראל וראשי צבאה הכריזו על כוונתם לרצח עם"

    לישראל יש כוונה לרצח עם בעזה, אמר נציג דרום אפריקה, שניכר באופן שבו ישראל מבצעת את מעשיה. "מדובר במעשה שיטתי. הפינוי של פליטים בעזה והמשך הפצצתם מעיד כל כוונה זו". הוא ציין ההפצצות, ירי צלפים, הרס התשתיות ומניעת גישה לסיוע, ואת העובדה שאחוז אחד מהתושבים נהרג, ואחד מכל ארבעה פלסטינים בעזה נפצע. "מנהיגי ישראל וראשי צבאה הכריזו על כוונתם לרצח עם, והחיילים בשטח חוזרים על זה", אמר.

    הוא ציטט את נתניהו שאמר: "ישראל החליטה לגבות מחיר חסר תקדים מהאויב". ציין שהוא אמר "זכור את אשר עשה לך עמלק", ואת העובדה שאת עמלק ישראל מצווים להשמיד.

    הוא ציין שסגן יו"ר הכנסת קרא למחיקת עזה מעל פני האדמה. לדבריו, גלנט אמר שבעזה לא יהיו אוכל, מים ודלק, משום שישראל "נלחמת בחיות אדם". בדבריו לחיילים הוא אמר שהוא הסיר את כל החסמים, ושעזה לא תחזור למה שהיתה. "נשמיד הכול, נגיע לכל מקום, בלי הגבלות", הזכיר.

    שפת הדה-הומניזציה ניכרת כאן, אמר הנציג, בהתייחס לשימוש במונח "חיות אדם". זה מעיד, לדבריו, על היעדר התלבטויות בכוונה לגרום למוות לאנשי עזה. השר עמיחי אליהו, לדבריו, אמר שישראל צריכה לגזור על עזה גורל קשה יותר ממוות.

    הוא הזכיר את דבריו של השר בן גביר, שאמר שההרס נועד לא רק לחמאס, אלא גם למי שחגגו את מעשי חמאס. גם החיילים הישראלים בשטח ערים לכוונה הזו, ומוכיחים שהם מבינים את כוונת ראש הממשלה בעניין עמלק, "רקדו, שרו, וחזרו על כך ש'אין בלתי מעורבים'", אמר הנציג, והראה סרטון שבו החיילים שרים "למחות את זרע עמלק" "ואין בלתי מעורבים". הוא הראה סרטון של חייל המציג פיצוץ של 30 בתים בבית חנון ואומר: "מדהים, כאן מתחיל הניצחון, עם ישראל חי". החיילים, לדבריו, מבינים שמדובר במדיניות ממשלתית.

    הנציג הזכיר גם התבטאויות של "זמרים מפורסמים בישראל", כמו חנן בן ארי שקרא בהופעה "להקים את חוף נובה בעזה" וליאור נרקיס שכתב "נלך כולנו ברגל לתוך עזה ונשחט אותם חיים".

    הרטוריקה הרצחנית חוזרת גם בכנסת, הוא מציין, שחבריה קוראים לשיטוח, השמדה והפצצה של עזה, שאין בה בלתי מעורבים, שילדי עזה הביאו את זה על עצמם ושצריך להיות גזר דין אחד לכולם שם - מוות. הוא הזכיר את הרעיון של הטלת פצצת אטום על עזה. "האישה היא אויב, הילד הוא אויב, האישה בהריון היא אויבת. יש להשמיד כל בית שנתקלים בו. להשמיד את כולם", הוא ציטט.

    תביעת דרום אפריקה נגד ישראל, בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), האג, הולנד. 11 בינואר 2023. רויטרס
    תביעת דרום אפריקה נגד ישראל, בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), האג, הולנד. 11 בינואר 2023/רויטרס
  • 11:44/נציגת דרום אפריקה טוענת שישראל מנסה למנוע מנשים בעזה ללדת: "דפוס המראה כוונה לרצח עם"

    נציגת דרום אפריקה: "מכל העמים בעולם, 80 אחוז מהסובלים מרעב חמור נמצאים בעזה". לדבריה, ישראל פוגעת בנשים ונערות, בדרכים שנועדו למנוע לידה, מונעת גישה לסיוע רפואי שמסייע ללידה באופן שמוביל לסיבוכים בהריון, מבלי שתהיה גישה לטיפול שיסייע לכך.

    "כל המעשים האלה מראים על דפוס המראה כוונה לרצח עם. כוונה זו ניכרת על ידי פגיעה בחיים בעזה, שימוש בנשק שגורם להרס נרחב, הגדרת אזורים בטוחים ואז הפצצתם, מניעת צרכים בסיסיים כמו אוכל, מים, דלק, תקשורת וסניטציה, הרס תשתיות חברתיות - בתים, בתי ספר, כנסיות, בתי חולים והרג, פציעה וגרימת יתמות".

    "רצח עם לא מוכרז לעולם מראש, אבל 13 השבועות האחרונים מראים כוונה שמצדיקה טענה לגבי רצח עם".

    נציג דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג.  11 בינואר 2024. צילום מסך, רויטרס
    נציג דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג. 11 בינואר 2024/רויטרס, צילום מסך
  • 11:28/נציגת דרום אפריקה: לפחות חלק ממעשיה של ישראל הם בגדר רצח עם

    נציגת דרום אפריקה: "דרום אפריקה טוענת שישראל הפרה את האמנה על ידי מעשים שעולים כדי רצח עם. המעשים מראים פעולה שיטתית שממנה ניתן להסיק רצח עם. ישראל שולטת באוויר, בים, במים, בחשמל, בתקשורת ובתשתיות האזרחיות בעזה, וכן בכניסה וביציאה, שאסורות, כשישראל מתפעלת את המחסומים. בעזה הצפופה חיים 2.3 מיליון איש. ישראל הפעילה על עזה את אחת מההפצצות הקשות ביותר בתולדות הלחימה המודרנית. אנשי עזה נתונים לסכנת מוות גם מרעב, צמא ומחלות".

    לדבריה, ברור שלפחות חלק, אם לא כל מעשי ישראל בעזה, הם בגדר רצח עם. "רמת ההרג של ישראל היא כה עזה, שאין שום מקום בטוח בעזה", ציינה הנציגה. 70 אחוז מההרוגים הם נשים וילדים, לדבריה. "פלסטינים נהרגים במסגדים, בתי חולים, בתי ספר, כאשר הם מתפנים וגם כאשר הם נעים במה שנחשב לדרכים בטוחות".

    היא ציינה שישראל משתמשת בתחמושת כבדה, לדבריה תוך ידיעה מה יהיה המחיר. משפחות שלמות, רב דוריות, נמחקו, לדבריה "הורים, ילדים, אחים, לעיתים קרובות נהרגו יחד. מדובר בהרס חיי הפלסטינים. לא חסים על אף אחד, אפילו לא על תינוקות בני יומם. אין לכך הצדקה חוקית, ובוודאי לא אנושית".

    לדבריה, המוני פלסטינים אולצו להתפשט, לעלות על משאיות ולהילקח למיקום לא ידוע. "ישראל כפתה בכוונה על עזה תנאים שלא מאפשרים חיים, בכוונה להרסה". ישראל, לדבריה, גרמה לעקירת 85 אחוז מתושבי עזה".

    בדבריה, נציגת דרום אפריקה מבקשת להמחיש באיזה אופן ישראל מובילה להרס המוחלט של עזה. "היא לא לוקחת שום אחריות על בנייה מחודשת של מה שהיא הרסה, להיפך, ההרס נחגג על ידי חיילי הצבא הישראלי, שמציבים דגלים ישראליים על ההריסות, ומבקשים להשיב את ההתנחלות הישראלית שם".

  • 11:24/טוען מצד דרום אפריקה: שר המשפטים של המדינה

    שר המשפטים של דרום אפריקה הוזמן כדי להציג את טענות דרום אפריקה. "אנחנו חייבים זאת לפלסטינים ולישראלים כאחד", הוא הסביר את התביעה. "הפלסטינים נתונים לאלימות כבר 75 שנה. בעזה, לפחות מאז 2004, ישראל שולטת באוויר, בים, בחשמל, בתשתיות האזרחיות. כניסה ויציאה מעזה אסורות. ישראל מפעילה את שני המחסומים היחידים, ומעניקים לה שליטה מוחלטת בעזה. דרום אפריקה גינתה את הפגיעה בישראלים על ידי חמאס בחריפות, ועשתה זאת גם לאחרונה, ב-21 בדצמבר. עם זאת, שום התקפה חמושה, אפילו לא התקפה בעקבות פשעים חמורים, לא מצדיקה הפרה של האמנה הבינלאומית".

    דרום אפריקה תיוצג על ידי שישה עורכי דין, לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully