וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא המדינה נפגש עם שר החינוך קיש בניסיון לפתור את משבר פרס ישראל

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 19:39

על רקע הביקורת בוואלה: השניים נועדו על מנת להסדיר את הפרשה שהחלה עם ההחלטה של השר קיש לבטל את טקס הענקת פרסי ישראל במתכונתו הממלכתית ביום העצמאות הקרוב. בתחילת השבוע, איש העסקים אייל וולדמן טען בכנסת שהרקע לפסילתו מקבלת הפרס הוא על רקע פוליטי

הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"/צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר החינוך יואב קיש נפגשו היום (שלישי) לפגישה שוטפת שעסקה בין היתר בניסיון לפתור את משבר פרס ישראל - על רקע הביקורת בוואלה! נגד התנהלותו בפרשה. הבוקר, הוגשה עתירה על ידי ארגון "בשער - אקדמיה למען החברה בישראל" המאגד למעלה מ-2000 חברי וחברות סגל מכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל נגד החלטת שר החינוך לבטל את טקס הענקת פרסי ישראל במתכונתו הממלכתית ביום העצמאות הקרוב.

הפרשה סביב ביטול פרס ישראל החלה כשהעיתונאי בן כספית פרסם בשבוע שעבר כי החלטת שר החינוך יואב קיש, לבטל את פרסי ישראל השנה, פרט לפרס שיוקדש לגבורה, נגעה לאי שביעות רצונו מההחלטה להעניק ליזם אייל וולדמן את פרס ישראל ליזמות. וולדמן נחשב למתנגד בולט למהפכה המשפטית, שמחה נגדה בפומבי.

לפי כספית, וולדמן נבחר ברוב קולות לקבל את פרס ישראל ליזמות בוועדה מיוחדת שהוקמה לשם בחירת הזוכה. בראש הוועדה עמד עמי אפלבום, שהיה עד לאחרונה המדען הראשי, ומלבדו היו עוד שני חברים בה, ואלה "וידאו שאף אחד מהפיינליסטים לא ינצל את המעמד לפוליטיקה".

הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"
21.02.24. צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר, עיבוד תמונה
הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים" 21.02.24/עיבוד תמונה, צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

בתחילת השבוע, היזם אייל וולדמן השתתף בדיון בוועדת המדע בכנסת, שבמהלכו טען כי מי שעמד מאחורי ההחלטה לפסול את מועמדותו לפרס ישראל הוא המיליארדר שלומי פוגל, המקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו.

"הטענה כי לא מחלקים פרסים בשעת מלחמה, לא רק שהיא טענה מומצאת אלא שהיא גם טענה מגוחכת", אמר וולדמן בדיון. "דווקא בזמן מלחמה יש לחזק את התחומים האזרחיים, את היזמות, את המדע ואת התרבות. משפחות מקריבות את היקר להן מכל וטובי בנינו מאבדים את חייהם כדי להגן ולשמור על החברה האזרחית. מדינה שהתרבות, המדע והיזמות מבוטלים במחי יד חדלה להיות מדינה דמוקרטית. דווקא בשעות נוראיות אלו יש לחזק את החברה האזרחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully