וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל וולדמן טען בכנסת: זה מקורב נתניהו שפעל למנוע ממני את פרס ישראל

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 13:25

היזם מחה בדיון בכנסת על ההחלטה לא להעניק פרסים בזמן מלחמה, אותה כינה "מומצאת ומגוחכת". "אם היתה אמת בטענה הרי שניתן היה לצפות לביטול כל טקסי יום העצמאות", הוסיף. לטענתו, ביטול הטקס היתה "הוראה מגבוה", שהגיעה ממיליארדר המקורב לרה"מ

איל ולדמן משתף בתחושותיו על פסילת פרס ישראל בכנסת/ערוץ הכנסת

איש העסקים והיזם איל וולדמן השתתף היום (ראשון) בדיון בוועדת המדע בכנסת, שבמהלכו טען כי מי שעמד מאחורי ההחלטה לפסול את מועמדותו לפרס ישראל הוא המיליארדר שלומי פוגל, המקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו.

"הטענה כי לא מחלקים פרסים בשעת מלחמה, לא רק שהיא טענה מומצאת אלא שהיא גם טענה מגוחכת", אמר וולדמן בדיון. "דווקא בזמן מלחמה יש לחזק את התחומים האזרחיים, את היזמות, את המדע ואת התרבות. משפחות מקריבות את היקר להן מכל וטובי בנינו מאבדים את חייהם כדי להגן ולשמור על החברה האזרחית. מדינה שהתרבות, המדע והיזמות מבוטלים במחי יד חדלה להיות מדינה דמוקרטית. דווקא בשעות נוראיות אלו יש לחזק את החברה האזרחית".

עוד הוסיף: "לצערי, הממשלה הנוכחית חותרת ללא הרף מתחת ליסודות החברה והדמוקרטיה. ⁠אם הייתה אמת בטענת השר הרי שניתן היה לצפות לביטול כל טקסי יום העצמאות אבל זה לא קורה. אדרבא, אני לומד מכלי התקשורת כי קיימת כוונה לערוך ברוב טקס את טקס המשואות ולהביא אליו את מיטב אמני ישראל. גם את חידון התנ"ך אין כוונה לבטל. מה ההבדל בין טקסים אלו לטקס פרס ישראל? ההבדל הוא - איל וולדמן". ⁠

היזם איל וולדמן בדיון בוועדת הכנסת, 3 במרץ 2024. צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
איל וולדמן בדיון בכנסת, היום/אתר רשמי, צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"אני טוען שההחלטה לבטל את הענקת פרסי השנה נבעה מכך שהשר ידע שהוא לא יוכל לפסול את מועמדותי בלבד ולכן ביטל את כלל הפרסים השנה. זה דבר בזוי והזוי מאין כמותו. ⁠אני טוען שהשר לא פעל על דעת עצמו אלא על פי הוראות מגבוה. לפי מה שנמסר לי, מי שבחש בהחלטה לפסול למעשה את מועמדותי הוא אחד, מר שלומי פוגל, איש עסקים ידוע המקורב לראש הממשלה ולרעייתו.

"לאחר שנודעה כוונת הועדה להמליץ על מועמדותי, הפעיל פוגל לחצים כבדים על מי מחברי הוועדה להמליץ על מועמדת אחרת מהמגזר הנכון ולחזור מהכוונה להמליץ עלי. רק לאחר שהוועדה עמדה בלחצים הכמעט בלתי אפשריים שהופעלו עליה ודבקה בהחלטה להמליץ עלי, לא נותרה לשר החינוך, בעצה עם גורמים נוספים, ברירה אלא לבטל את כלל הפרסים. כאמור, משום שלא היה בידו לפסול רק אותי".

מטעמו של שלומי פוגל נמסר בתגובה: "איל וולדמן הינו אחד מבכירי ההייטק בישראל ובהחלט ראוי לקבל את פרס ישראל. לפוגל אין כל קשר להחלטה על ביטול הפרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully