וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסרים הקשים שקיבל גנץ בארה"ב: "ישראל לא עוזרת מספיק לסייע למצב ההומניטארי ברצועה"

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 10:12

במהלך פגישותיו של השר בוושינגטון, הוא שמע מסגנית הנשיא האריס ומהיועץ לביטחון לאומי סאליבן מסרים חריפים וביקורתיים לגבי המצב ההומניטארי בעזה. גנץ הופתע מעוצמת הביקורת ששמע מבכירי הממשל בנושא הזה. "יש פה קושי שצריך לראות איך מתגברים עליו", אמר מקור ישראלי

משפחות חטופים בביתו של בני גנץ/עומר רביב

במהלך פגישותיו של השר בני גנץ בוושינגטון אמש הוא שמע מסגנית הנשיא קמלה האריס ומהיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן מסרים חריפים וביקורתיים מאוד לגבי המצב ההומניטארי בעזה והעובדה שישראל אינה עושה די בנושא הזה, כך לפי מקורות ישראלים ואמריקנים שמעורים בתכני הפגישה.

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, בוועידת הביטחון במינכן, 18 בפברואר 2023. Wolfgang Rattay, רויטרס
סגנית הנשיא קמלה האריס/רויטרס, Wolfgang Rattay

למה זה חשוב:

  • גנץ הופתע מעוצמת הביקורת והדאגה ששמע מבכירי הממשל בנושא הזה. "יש פה קושי משמעותי שצריך לראות איך מתגברים עליו", אמר מקור ישראלי שמעורה בתכני הפגישות.
  • מסקנה נוספת עמה יצא גנץ מהפגישות בבית הלבן אתמול היא שביקורו בוושינגטון התרחש חודשיים מאוחר מדי. בראייתו היחסים המתוחים בין הבית הלבן לבין נתניהו ויועציו לא אפשרו לגבש הבנה מספקת בממשל האמריקני לגבי כוונותיה של ישראל ומדיניותה.
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר הביטחון בני גנץ נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בבית הלבן. שמוליק עלמני, אתר רשמי
השר בני גנץ והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן/אתר רשמי, שמוליק עלמני

במוקד החדשות:

  • גנץ נועד במשך כשעה עם יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק, שעה וחצי עם היועץ לביטחון לאומי סאליבן ועוד 45 דקות עם סגנית הנשיא האריס.
  • האריס הדגישה בפני גנץ כי על ישראל לבצע צעדים נוספים בשיתוף פעולה עם ארצות הברית והקהילה הבינלאומית כדי להגדיל את היקף הסיוע ההומניטארי שנכנס לעזה ולהבטיח שהוא מחולק לפלסטינים
  • שזקוקים לו, כך נמסר מהבית הלבן.
  • מקור שמעורה בתכני הפגישה בין האריס לגנץ אמר שהמסר של סגנית הנשיא היה שממשל ביידן רוצה להמשיך ולגבות את ישראל אבל צריך שישראל תעשה את חלקה - במיוחד בכל הנוגע למצב ההומניטארי בעזה. "תעזרו לנו לעזור לכם", אמרה האריס לגנץ.
  • המסר של כל הבכירים האמריקנים לגנץ היה שצריך להציף את עזה בסיוע וזה תפקידה של ישראל למצוא פתרון כיצד ניתן לעשות זאת.

מה הלאה:

  • האריס גם הדגישה בפני גנץ כי לפני שישראל שוקלת לבצע מבצע צבאי ברפיח עליה להציג תכנית הומניטארית ברת ביצוע וזאת לאור הסכנה של פגיעה באזרחים פלסטינים.
  • גנץ גילה במהלך השיחות בבית הלבן כי בכירי ממשל ביידן לא מאמינים למה ששמעו עד כה מנתניהו ויועציו לגבי מבצע אפשרי ברפיח ובמיוחד בכל הנוגע לתכנית לפינוי האוכלוסיה האזרחית מהעיר.
  • מקגרק, סאליבן והאריס שאלו את גנץ שוב ושוב לאן ישראל מתכוונת לפנות יותר ממיליון פלסטינים שנמצאים ברפיח והטילו ספק עמוק ביכולת לבצע זאת.
  • גנץ הבהיר להאריס ולסאליבן כי ישראל לא מתכוונת להכנס לרפיח בלי לפנות את האוכלוסיה והדגיש כי ניתן לעשות זאת.
ברט מקגרק, קואליציה, דאעש, ארצות הברית, 22 דצמבר 2018. Getimages, אתר רשמי
יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק/אתר רשמי, Getimages

התמונה הגדולה:

  • בכירי הבית בלבן הביעו בפני גנץ פסימיות לגבי הסיכוי להשיג הסכם נורמליזציה עם סעודיה בתנאים הנוכחיים - כל עוד המלחמה בעזה נמשכת.
  • הם הדגישו כי המפתח להתקדמות עם סעודיה נמצא בישראל ואם תושג הפסקת אש ממושכת ממשלת ישראל תהיה צריכה לבצע מהלכים משמעותיים בנושא הפלסטיני כדי שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן יוכל להתקדם להסכם שלום.
  • אחד הדברים שממשלת ישראל תצטרך לעשות הוא להתחייב לעלות על נתיב שיוביל בעתיד למדינה פלסטינית. בכירי הבית בלבן הטילו ספק אם ממשלת ישראל הנוכחית שכוללת גורמים קיצונים תהיה מוכנה לבצע מהלך כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully