וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס לגנץ: "לפני מבצע ברפיח על ישראל להציג תכנית סיוע ברת ביצוע"

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 23:37

סגנית נשיא ארה"ב הדגישה את חשיבות הסיוע ההומניטרי בעזה בפגישתה עם גנץ בוושינגטון. סדרת הפגישות שקבע יו"ר המחנה הממלכתי בוושינגטון תעסוק בראש ובראשונה בסיוע, כך לפי דובר הבית הלבן. בכניסתו למשכן הנשיאותי אמר גנץ: "עם חברים צריך לדבר גלוי, וזה מה שנעשה"

משפחות חטופים בביתו של בני גנץ/עומר רביב

יו"ר המחנה הממלכתי והשר בני גנץ הגיע היום (שני) לפגישות עם בכירים אמריקניים בבית הלבן במהלך ביקורו בוושינגטון. בכניסה למשכן הנשיאות אמר גנץ כי "עם חברים צריך לדבר גלוי, וזה מה שנעשה". לפי דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, סוגיית הסיוע ההומניטרי לעזה תהיה בראש סדר העדיפויות בדיונים במשכן.
לנסיעתו זו של השר התנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

קירבי ציין כי גנץ פנה לממשל האמריקני כדי לקיים את הפגישות. לדבריו, "אנחנו בקשר עם כל חברי קבינט המלחמה הישראלי. אם שר ישראלי רוצה לבוא לדבר איתנו על המצב במלחמה או על עסקת החטופים אנחנו לא נוותר על הזדמנות כזו".

בפגישה עם גנץ, הדגישה סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, כי על ישראל לבצע צעדים נוספים בשיתוף פעולה עם ארה"ב והקהילה הבינלאומית כדי להגדיל את היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה ולהבטיח שהוא מחולק לפלסטינים שזקוקים לו - כך נמסר מהבית הלבן. עוד הדגישה האריס כי לפני שישראל שוקלת לבצע מבצע צבאי ברפיח עליה להציג תכנית הומניטרית ברת ביצוע וזאת נוכח הסכנה של פגיעה באזרחים פלסטינים.

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
"עם חברים צריך לדבר גלוי, וזה מה שנעשה". גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

גנץ קיבל סדרה מכובדת ביותר של פגישות - החל בסגנית הנשיא קמלה האריס, עבור ביועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וכלה בשר החוץ בלינקן. בנוסף הוא ייפגש עם חברי ועדת החוץ של הסנאט האמריקני. לפי בכירים בבית הלבן, הנשיא ביידן לא אמור לפגוש אותו, וגם לא להיכנס לכמה דקות במהלך אחת הפגישות האחרות.

גנץ התחיל לתכנן את ביקורו בוושינגטון לפני כשבוע, אז פנו אנשיו לבכירים בממשל ביידן וביקשו סדרה של פגישות. גנץ קיבל כל פגישה שביקש - ופגישות נוספות שהממשל האמריקני ביקש. סדרת הפגישות הללו משדרת את המסר כי לבנימין נתניהו אין מונופול על היחסים בין ישראל לבין ארה"ב. המסר מיועד לא רק לנתניהו עצמו, אלא גם לציבור הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully