וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקור של בני גנץ בבית הלבן משדר - לנתניהו אין מונופול על יחסי ישראל-ארה"ב

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 6:29

הלו"ז של גנץ בוושינגטון, שכולל סדרת פגישות מכובדת ביותר, דומה יותר לזה של ראש ממשלה מאשר שר שעומד בראש מפלגה של 12 מנדטים. ככל שהמחלוקות עם נתניהו מחריפות מאז תחילת המלחמה, בממשל ביידן מבינים יותר ויותר שאי אפשר לנהל את היחסים עם ישראל רק מולו

ראש הממשלה בנימין נתניהו משיב לנשיא ארה״ב ביידן/דוברות רוה"מ

כשהשר בני גנץ התחיל לתכנן את ביקורו בוושינגטון לפני שבוע ימים, פנו אנשיו לבכירים בממשל ביידן וביקשו סדרה של פגישות. גנץ קיבל כל פגישה שביקש - וגם כאלה שלא ביקש.

למה זה חשוב

  • גם אם בבית הלבן לא יודו בכך, סדרת הפגישות של בני גנץ בבית הלבן משדרת את המסר כי לבנימין נתניהו אין מונופול על היחסים בין ישראל לבין ארה"ב. המסר מיועד לא רק לאדם שיושב בלשכת ראש הממשלה, אלא גם לציבור הישראלי.
בנימין נתניהו, בני גנץ. ראובן קסטרו, יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון-פלאש 90, עיבוד תמונה
בממשל ביידן הבינו שלא ניתן לנהל את היחסים עם ישראל רק בערוץ אחד - מול נתניהו/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון-פלאש 90

במוקד החדשות

  • גנץ קיבל סדרה מכובדת ביותר של פגישות - החל בסגנית הנשיא קמלה האריס, עבור ביועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וכלה בשר החוץ בלינקן.
  • בנוסף הוא גם ייפגש עם חברי ועדת החוץ של הסנאט האמריקני.
  • נכון לשעת כתיבת שורות אלה, בכירים בבית הלבן אומרים שהנשיא ביידן לא אמור לפגוש את גנץ וגם לא להיכנס לכמה דקות במהלך אחת הפגישות האחרות.
  • גם בלי פגישה עם ביידן, הלו"ז של גנץ בוושינגטון דומה יותר לזה של ראש ממשלה ולא של שר שעומד בראש מפלגה של 12 מנדטים.
קמלה האריס. רויטרס
סגנית נשיא ארה״ב, קמלה האריס, תיפגש עם גנץ/רויטרס

מה הם אומרים

  • המסר הרשמי של הבית הלבן הינו שגנץ הוא זה שיזם את הביקור והם רק נענו בחיוב כפי שהם עושים עם כל בקשה של בכיר בממשלת ישראל.
  • "גנץ הוא חבר בקבינט המלחמה ואנחנו שמחים לפגוש אותו. יש הרבה נושאים חשובים לדבר עליהם", אמר בכיר בבית הלבן.
  • למרות זאת, בכירים בממשל מדגישים שאין להם שום סיבה להתנצל או להתגונן על כך שהם פוגשים את גנץ, בוודאי לא בפני נתניהו שבעיניהם הוא האחרון שיכול להטיף מוסר בעניינים מעין אלה.
  • בכירים בממשל האמריקני מודים שהם נהנים לראות את הטנטרום של נתניהו מאז נודע לו שבני גנץ יבלה ביום שני שלוש שעות בבית הלבן - מרחק כמה מטרים מהחדר הסגלגל.
  • אחד מבכירי הממשל אמר כי אף אחד לא ניסה להעביר מסר לנתניהו, אבל אם כך ראש הממשלה תופס את הדברים, הרי שזה בונוס לא רע.
בני גנץ, יואב גלנט. נועם ריבקין פנטון, עיבוד תמונה
מבחינת ממשל ביידן - גלנט, גנץ ואיזנקוט היו שותפים לגיטימיים/עיבוד תמונה, נועם ריבקין פנטון

התמונה הגדולה

  • עוד בתחילת המלחמה הבינו בממשל ביידן שאי אפשר לנהל את היחסים עם ישראל רק בערוץ אחד מול בנימין נתניהו. גלנט, גנץ ואיזנקוט היו מבחינת ממשל ביידן שותפים לגיטימיים. ככל שהמחלוקות מול נתניהו החריפו בחודשים האחרונים - כך הפך הדבר לנכון עוד יותר.
  • הנשיא האמריקני ויועציו מטילים ספק ברצינות כוונותיו של נתניהו במו"מ על עסקת חטופים, מודאגים מההשפעה שיש לבן גביר וסמוטריץ' עליו, וסבורים שהמסמך שהציג לגבי היום שאחרי מצביע על כך שהוא לא מפנים את מצבה של ישראל.

מה הלאה

  • בבית הלבן עוקבים מקרוב לא רק אחרי המלחמה, אלא גם אחרי המשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס. השאלה שרבים בבית הלבן שואלים היא האם בחירות בישראל הופכות להיות תרחיש מוחשי יותר. זו אחת השאלות המרכזיות שבני גנץ יישאל על ידי יועציו של ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully