וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול הפרשים והמכת"זית, משפחות חטופים הפגינו בקפלן: "דורשים עסקה עכשיו"

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 23:46

במקביל לעצרת ב"כיכר החטופים", כמה מקרובי השבויים בעזה הצטרפו למחאה נגד הממשלה. אימו של מתן צנגאוקר נעמדה מול פרשים שניסו לפזר את ההפגנה: "הבן שלי חטוף, לא להתקרב". לפחות 20 מפגינים נעצרו

עינב צנגאוקר, אמא של מתן צנגאוקר החטוף בעזה, בהפגנה בקפלן/ניב אהרונסון

הפגנות נגד הממשלה נערכו הערב (שבת) בשורת מוקדים ברחבי הארץ, אך המרכזית ביניהם הייתה ברחוב קפלן בתל אביב. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, התעמתה עם הפרשים שהגיעו למקום ומנעה את פיזור ההתקהלות. "הנה הסוס מגיע", אמרה עינב לפרשים. "אני אמא של מתן, חטוף. לא להתקרב. להחזיר עכשיו - את כולם". לאחר ששמעו פרשי המשטרה כי עינב היא ממשפחות החטופים, הסתובבו לאחור והתרחקו ממנה.

המשטרה הכריזה כי ההפגנה ברחוב קפלן היא בלתי חוקית, ועצרה לפחות 20 מהמוחים במקום. "קבוצת מפגינים, שאינם נמנים עם משפחות החטופים, החליטו לצאת בצעדה לרחוב קפלן והחלו להפר את הסדר, תוך חסימת הכביש", נמסר.

"בעקבות החסימות והפרות הסדר הוכרז ע"י קצין משטרה כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הכביש, לאור המשך חסימת הציר ומשלא נשמעו להוראות. במהלך פינוי המפגינים, המשטרה עצרה 5 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי. אנו קוראים לכלל המשתתפים להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מעימותים מיותרים".

צפו: פרש מצליף מפגין בראש בהפגנה בקפלן

פרש מצליף מפגין בראש, 24 בפברואר 2024/ג׳רמי פורטנוי
הפגנות בקפלן למען החזרת החטופים והחטופות. ניב אהרונסון
הפגנות בקפלן למען החזרת החטופים והחטופות/ניב אהרונסון
הפגנות בקפלן למען החזרת החטופים והחטופות. ניב אהרונסון
הפגנות בקפלן למען החזרת החטופים והחטופות/ניב אהרונסון

חופשי בארצנו - מטה המאבק, ביקר את התנהלות המשטרה בצומת קפלן הערב והאשים את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהשתלשלות האירועים. "אנחנו מגנים בחריפות את האלימות חסרת הפרופורציות שהפעילה הערב המשטרה כלפי מפגינים הדורשים בחירות עכשיו.

"ברוח שר ממשלת החורבן, הפעילה המשטרה מכת"זית ופרשים בכינון ישיר כלפי אזרחים אשר עמדו על מדרכות ולא נקטו בכל אלימות", המשיכו במטה המאבק. "קולם של אזרחי ישראל הדורשים להחליף את ההנהגה הכושלת בתולדות המדינה לא יושתק, הוא רק יילך ויתגבר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד גם הגיב לאירועי קפלן הערב ותקף את המשטרה. "אלימות המשטרה הערב כלפי המפגינים ובתוכם גם משפחות החטופים היא מסוכנת ואנטי דמוקרטית ואינה יכולה להמשך", כתב לפיד. "זכות המחאה היא זכות יסוד ולא ניתן לשלול אותה מהמפגינים באלות ומכת"זיות".

צפו: המשטרה הפעילה מכת"זית נגד מפגינים בקפלן תל אביב

המשטרה הפעילה מכת"זית נגד מפגינים בת"א/ניב אהרונסון
הפגנות נגד הממשלה, קפלן . 17 בפברואר 2024. יעל גדות, אתר רשמי
הפגנות נגד הממשלה, קפלן . 17 בפברואר 2024/אתר רשמי, יעל גדות

לאחר שהמשלחת הישראלית חזרה מפסגת פריז כדי לאפשר מעבר למשא ומתן מפורט על הסכם לשחרור חטופים, נחשף חלק מהפרטים שכללו את המתווה האמריקני המעודכן. עיקרי הדברים כוללים שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים, חזרה ראשונית של אזרחים פלסטינים לצפון הרצועה והגעה לסך של שישה שבועות של הפסקת אש. המתווה האמריקני כולל גם הגדלה משמעותית של היקף הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועת עזה. השלבים הבאים של העסקה שעוסקים בשחרור החיילים והחזרת הגופות נותרו כלליים בלבד כמו במתווה הקודם.

צפו: מכתזית מופעלת על שחר מור, אחיינו של אברהם מונדר

מכתזית מופעלת על שחר מור, אחיינו של אברהם מונדר/נמאס מהשירים
הפגנות בקפלן. ניב אהרונסון
הפגנות בקפלן/ניב אהרונסון
הפגנות בקפלן למען החזרת החטופים והחטופות. ניב אהרונסון
הפגנות בקפלן למען החזרת החטופים והחטופות/ניב אהרונסון

המתווה האמריקני המעודכן:

  • שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור של 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים אזרחיות, נשים חיילות, גברים מעל גיל 50 וחטופים במצב רפואי קשה.
  • מספר האסירים שישוחררו עבור כל אחת מהחיילות יהיה גבוה יותר מאשר עבור שאר החטופים שישוחררו בשלב הזה ויכלול גם אסירים "כבדים" יותר.
  • עבור כל חטוף שישוחרר תסכים ישראל ליום של הפוגה בלחימה, כאשר בסך הכל בשלב הראשון של העסקה ניתן יהיה להגיע לשישה שבועות של הפסקת אש.
  • ההצעה האמריקנית כוללת חזרה ראשונית ומוגבלת של אזרחים פלסטינים לצפון הרצועה כבר מהשלב הראשון של יישום העסקה, בתנאים שיוגדרו בהמשך המו"מ.
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים
17 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו". ראש הממשלה בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

"אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי חמאס ברפיח", אמר נתניהו. "לכן שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במו"מ, ולכן בתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם. רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול החמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully