וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרוק: לא מתנגדת למינוי שופטים ערבים, החברה הערבית מתנהגת למופת מאז 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 21:27

בתום ישיבת הוועדה לבחירות שופטים מונו עשרה שופטים, אך מי שגנבה את תשומת הלב היא השרה סטרוק, שדיברה רבות על מינוי שופטים ערבים. סטרוק בתגובה לוואלה!: "נגד מינוי שופטים שמקלים באירועים כמו שומר חומות". פוגלמן: "נוכח חומרת הדברים - מבהיר כי אין שחר לפרסומים"

בווידאו: כינוס הועדה לבחירת שופטים/רוני כנפו

בתום ישיבת הוועדה לבחירות שופטים שחלה היום (שלישי), מונו עשרה שופטים לבתי המשפט המחוזיים בצפון ובחיפה. השר לוין והשופט עמית שתקו רוב הישיבה ולא דיברו, גם לא ביניהם. מי שדיברה רבות בישיבה הייתה השרה אורית סטרוק שביקשה לחדד נהלים ולהבין איזה נתונים חברי הוועדה מקבלים על השופטים לפני שהם מצביעים על מינויים, ובעיקר סביב מינוי שופטים ערבים. חבר נוסף בוועדה אמר כי "השרה סטרוק אמרה דברים לא הגיוניים בלי ביסוס. היא רצתה להוריד מועמדים מהשולחן, אבל זה לא מה שמכריע".

השרה אורית סטרוק אמרה לוואלה! כי הדיון הוא לא סביב מינוי שופטים ערבים, אלא סביב שופטים שלא שופטים בחומרה אירועים לאומניים."היה היום דיון חשוב, מונו שופטים בהסכמה", אמרה סטרוק. "אני אמרתי בדיון שאני לא מתנגדת למינוי שופטים ערבים, עמדתי היא שאני נגד מינוי שופטים שמקלים ראש באירועים כמו שומר חומות וזה לא משנה אם הם יהודים או ערבים".

השופט פוגלמן הגיב לפרסום בוואלה! ואמר כי "בהמשך לפרסומים שונים מהיום לפיהם הוועדה לבחירת שופטים נמנעה מקידום מועמדת 'בשל כך שהיא אינה לאומנית מספיק', אבקש להזכיר כי כלל 15 לכללי השפיטה קובע סודיות על האמור בדיוני הוועדה ומשכך לא ניתן להתייחס לדברים שנטען כי נאמרו".

"לצד זאת ונוכח חומרת הדברים שפורסמו, מצאתי להבהיר כי אין שחר לפרסומים שדברים מסוג זה השפיעו על ההחלטה שהתקבלה", אמר השופט פוגלמן. "שופטי ישראל עושים וימשיכו לעשות את מלאכתם במקצועיות, ללא מורא וללא משוא פנים ובהתאם לדין. ברכת הצלחה שלוחה לכל השופטים שמונו היום".

אורית סטרוק, 12 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
אורית סטרוק, 12 בפברואר 2024/ראובן קסטרו

סטרוק פירטה על שופטים שמבחינתה יש בעייתיות עם המינוי שלהם, ופירטה על משמעות אירועי "שומר חומות" על דעתה. "אני התנגדת למינוי השופטת טל תדמור זמיר (סגנית נשיאת ביהמ"ש השלום בחיפה, ב"א) משום שהיא הקלה עם מתפרעים בשומרי החומות", אמרה סטרוק. "עמדתי היא שבאופן כללי, שופטים שמשפיעים בפסקותיהם על המארג העדין של יחסי הערבית מול מדינת ישראל צריכים לקחת את תפקידם בחשבון. אני ציינתי שעכשיו מאז ה-7 לאוקטובר החברה הערבית בארץ מתנהגת למופת ומי שלא יודע לתת מענה כמו שומרי חומות להבנתי לא ראוי להיות מקודם ולהשפיע על המציאות בישראל"

על אף שהישיבה היום הוגדרה עניינית ואפילו מונו שופטים, בשבוע הבא צפויה להיות ישיבה סוערת למדי שכן השר לוין מעוניין למנות לנשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע את השופט רון סולקין בעוד שהשופטים מתנגדים לכך. לדברי חבר בוועדה, עמדת השופטים היא שלא יקום ולא יהיה דבר כזה.
הישיבה תתקיים ביום חמישי הבא.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בהודעה משותפת של השופט עוזי פוגלמן ושר המשפטים, יריב לוין, נמסר כי הוועדה פה אחד על המינויים, ובישיבה הבאה שתתקיים ב-29.02.2024 תדון הוועדה בין השאר במינויים לבתי המשפט השלום. בנוסף, מסרו כי חברי הוועדה קיבלו עדכון ממנהל בתי המשפט על המידע שנמסר בעניינו של מועמד לשיפוט שמתקיים לגביו בירור על ידי משטרת ישראל.

בישיבה הנוכחית נפרדו מאילנה סקר נציגת לשכת עו"ד בוועדה, מי שתחליף אותה וכבר הגיעה לישיבה היום היא עו"ד יונית קלמנוביץ.

יצחק עמית. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
רוב הישיבה שתק ולא התערב בשיח. השופט יצחק עמית/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

פירוט השופטים שמונו היום:

השופט צחי עוזיאל צונה לשופט של בית משפט מחוזי.
השופטת ג'מילה ג'אברין מונתה לרשמת ושופטת בפועל למשך 4 שנים.
השופט סאמר ח'טיב מונה מינוי בפועל למשך שנה.
השופט זיו אריאלי מונה לרשם ושופט בפועל למשך 4 שנים.
השופט אייל דורון מונה לרשם ושופט בפועל למשך 4 שנים.
השופט זאיד פאלח מונה לרשם ושופט בפועל למשך 4 שנים.
השופט שלמה בנג'ו מונה מינוי בפועל למשך שנה.
עו"ד ניר שניידרמן מונה לשופט של בית המשפט השלום באילת.

לבית המשפט המחוזי במחוז הצפון נצרת מונו:
השופט אסף זגורי.
השופט מורן מרגלית.
השופטת אפרת רבהון.

לבית המשפט המחוזי במחוז חיפה מונו:
השופט אילנית אימבר.
השופט הצבאי נתנאל בנישו.
השופט אחסן כנעאן.
השופט יואב פרידמן.
השופט גיל קריזבום.
השופטת עידית רז וינברגר.
השופטת לובנה שלאעטה-חלאילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully