וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט בג"ץ נגד חבריו לכס השיפוט: נדרשים להשיב לעתירה על ניגוד עניינים בוועדה למינוי שופטים

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 17:08

העתירה, שהגיש ארגון לביא, עוסקת במועמדתם לשיפוט של ארבעה עובדי בית המשפט העליון, שתי רשמות בביהמ"ש ושני עוזרים משפטיים של השופטים יצחק עמית ודפנה ברק ארז. שופט העליון דוד מינץ, החליט להורות למ"מ נשיא העליון, לשני השופטים ולשר לוין להגיב בתוך עשרה ימים

הרפורמה במערכת המשפט (הוועדה למינוי שופטים) אושרה בקריאה ראשונה/ערוץ כנסת

שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, הוציא היום (חמישי) החלטה שמורה לחבריו לכס השיפוט, שחברים בוועדה לבחירת שופטים - להשיב לעתירה שהגיש ארגון לביא. לא בכל יום שופט בית המשפט העליון מוציא החלטה נגד חבריו - אולם היום הזה הגיע היום עם החלטתו של השופט מינץ נגד מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן, ושני השופטים דפנה ברק ארז ויצחק עמית.

העתירה עוסקת במועמדתם לשפיטה של ארבעה מעובדי בית המשפט העליון. שתי רשמות והעוזרים המשפטיים של שופטי העליון ברק ארז ועמית. הטענה המרכזית

בעתירה שנוסחה על ידי עו"ד יצחק בם נטען: "עתירה זו מוגשת לאחר שהתברר שהוועדה עתידה להתכנס בקרוב ולהצביע על מועמדותם לשיפוט של לא פחות מארבעה עובדי בית המשפט העליון, כאשר שליש מחברי הוועדה הינם שופטים בבית המשפט העליון - ולא זו בלבד אלא ששניים מן המועמדים הם עוזרים משפטיים מכהנים של שניים מן השופטים החברים בוועדה ושתיים אחרות רשמות בית המשפט העליון".

דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
שופטי בית המשפט העליון/ראובן קסטרו

עוד נטען: "מצב זה נוגד הלכות מפורשות שיצאו מבית משפט זה בכל הנוגע להיקפו ומהותו של האיסור על עובד ציבורי להימצא בניגוד עניינים במסגרת תפקידו. העובדה כי השופטים החברים בוועדה עתידים להצביע על מועמדים שאותם הם מכירים שנים רבות ונמצאים איתם בקשר יום יומי, ויתר על כן - כאשר בעניינו של כל אחד מן המועמדים קיים אחד מן השופטים, חברי הוועדה המנוע מלהצביע בעוד ששני שופטים אחרים, הקרובים ביותר לאותו שופט, רשאים להצביע, מקים יותר מחשש סביר לניגוד עניינים, ולמצער, שכך ייתפסו הדברים בציבור".

בנוסף לשופטים, גם שר המשפטים יריב לוין יו"ר הוועדה לבחירת שופטים יצטרך להגיב לעתירה בתוך עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully