וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בזמן המלחמה: לוין ממשיך להתעקש על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 12:37

פרקליטות המדינה הגישה את עמדתה על עתירה נגד מועמדותם של שני שופטים, שהגיש ארגון הימין לביא, וחשפה כי לוין עדיין חותר לשנות את הרכב הוועדה שבראשה עומד. "ראוי לפתור את כלל הנושא בשינוי יסודי של הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושל כלל דרכי עבודתה"

יואב גלנט ויריב לוין מתווכחים בזמן ההצבעה בקריאה שנייה על ביטול עילת הסבירות, ונתניהו מפריד ביניהם. 24 ביולי 2023/ערוץ הכנסת

כתב עמדה שהגישה הבוקר (שני) פרקליטות המדינה חושף כי שר המשפטים יריב לוין עדיין דבק בעמדתו לפיה יש לשנות את הרכב הועדה לבחירת שופטים. בכך, לוין, שמשמש כיושב ראש הוועדה, ממשיך לנסות ולקדם את מה שמהווה את גולת הכותרת של המהפכה המשפטית. את כתב העמדה הגישה הפרקליטות ביחס לעתירה שהגיש ארגון לביא בנושא ניגודי עניינים לכאורה בעבודת הוועדה לבחירת שופטים.

בארגון המזוהה עם הימין תקפו באמצעות עו"ד יצחק בם את העובדה כי שני שופטי העליון, דפנה ברק ארז ויצחק עמית, החברים בוועדה, ישתתפו בדיון שיעסוק במועמדותם של העוזרים המשפטיים של השניים שמבקשים להיות שופטים, וכן במועמדתם של שתי רשמות בבית המשפט העליון.

בפרקליטות טענו כי יש לדחות את העתירה על הסף. "הרכב הוועדה לבחירת שופטים בעייתי ומביא לתוצאות לא מאוזנות והליכי המינויים לוקים בכשלים. ראוי לפתור את כלל הנושא בשינוי יסודי של הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושל כלל דרכי עבודתה." עמדתו של לוין זו הובאה בפתח העמדה אותה הגישה הפרקליטות לבג"ץ בשמם של כלל חברי הוועדה: שלושה שופטי ביהמ"ש העליון, ארבעה חברי כנסת, ושני נציגי לשכת עורכי הדין.

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת בהשתתפות שר מהשפטים יריב לוין ברחוב הפלמ"ח 100, צפת. 27 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת בהשתתפות שר מהשפטים יריב לוין ברחוב הפלמ"ח 100, צפת. 27 בספטמבר 2023/צילום מסך, ללא

ביחס לטענות של ארגון לביא, בפרקליטות נימקו כי "בהתאם להוראות נוהל הוועדה למניעת ניגוד עניינים, כבוד השופטים עמית וברק-ארז לא ייטלו חלק, וממילא לא התכוונו ליטול חלק, בהחלטות הוועדה בעניינם של מועמדים אשר משמשים כעוזריהם המשפטיים".

מחר תתכנס הוועדה לבחירת שופטים, ותדון במועמדותם של שני שופטים במחוז הצפון.

  • עוד באותו נושא:
  • יריב לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully