וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לגנץ ואיזנקוט: לא יכול להיות שתמשיכו לשבת בממשלה שתעביר את חוק ההשתמטות

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 0:06

בהצהרה מיוחדת יו"ר האופוזיציה תקף בחריפות את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית והפנה את האחריות אל שותפיו הקודמים למפלגה. "לא יכול להיות ששני רמטכ"לים יישבו מנגד בזמן שפוטרים מגיוס מאות אלפי חרדים", אמר לפיד. "לא יכול להיות שתמשיכו לשבת בממשלה שתעביר את זה"

לפיד: "ישראל צריכה זמן כדי להכין את המבצע ברפיח, את החטופים צריך להחזיר עכשיו"/ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בנושא חוק הגיוס בו תקף את ממשלת ישראל, קרא לבני גנץ וגדי איזנקוט לפרוש מהממשלה וביקר את ראש הממשלה נתניהו ואמירותיו על ניצחון במלחמה.

ב-7 לאוקטובר מדינה שלמה השתנתה. בבוקר הנורא ביותר בחיינו למדנו דבר אחד: אנחנו פה ביחד. אם לא נלמד לחיות פה ביחד, נמות פה ביחד", אמר לפיד. "יחד זה אומר שלכולנו יש את אותן חובות ואותן זכויות. אין שווים ושווים יותר. אם אנחנו בבוץ, כולנו באותו בוץ. הגוף היחיד שלא הפנים את זה, הוא ממשלת ישראל. ראינו את זה כבר בתקציב, אבל אם יש הוכחה מוחצת לזה שהם לא למדו כלום, זה 'חוק ההשתמטות' שהם פרסמו עכשיו".

לפיד טען כי חלקים מהחוק הכרחיים, אך שלא ניתן לתת פטור מלא לחרדים במתכונת הנוכחית. "החוק הזה - שכולל גם את חוק שירות המילואים - אומר שהשירות הסדיר יוארך, מספר ימי המילואים יעלה, גיל הפרישה ממילואים יעלה, הנטל יגדל באופן דרמטי", אמר. |אנשים עוזבים את חייהם, את העסקים שלהם. מאחור נשארת המשפחה עם החרדה המשתקת מדפיקה בדלת בשתיים בלילה. זה קשה, אבל אין ברירה. אנחנו צריכים הרבה יותר חיילים. הצבא קטן מדי לכל האתגרים שלו. אלא שהחוק הזה אומר עוד דבר, ולגביו יש ברירה: החרדים יקבלו פטור סופי מגיוס".

יאיר לפיד בישיבת סיעת "יש עתיד", 12 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
יאיר לפיד בישיבת סיעת "יש עתיד", 12 בפברואר 2024/ראובן קסטרו

לפיד תקף את הממשלה, וקרא לחברה הישראלית להתנגד אליו. "ההשתמטות תהפוך לחוקית. כדי לוודא שהם לא יתגייסו הממשלה מעלה את הקצבאות שלהם - מי שלא יבוא לבקו"ם, יקבל יותר כסף", אמר לפיד. "זה רגע האמת של החברה הישראלית. לחוק הזה חובה להתנגד בכל תוקף. לחוק הזה אנחנו נתנגד בכל כוחנו. כל מי שמאמין בעקרון של צבא העם צריך להצטרף אלינו בהתנגדות נחרצת לחוק הזה".

לפיד פנה באופן אישי לחברי מפלגתו לשעבר ב"כחול לבן" וביקש מהם להתנגד בתוקף לחוק, ואף להתפטר מהממשלה. "אני קורא מפה לבני גנץ וגדי אייזנקוט להתנגד לחוק הזה יחד אתנו", קרא יו"ר האופוזיציה. "לא יכול להיות ששני רמטכ"לים יישבו מנגד בזמן שפוטרים מגיוס מאות אלפי צעירים חרדים שצה"ל זקוק להם. לא יכול להיות שתמשיכו לשבת בממשלה שתעביר את זה.

לפיד גם פנה אל חברי כנסת נוספים שיתנגדו אל החוק. "אני קורא מפה לחברי הכנסת של הקואליציה, בעיקר של הליכוד, לפעול לפי צו מצפונם, לפעול לפי מה שהם אומרים לנו בחדרים הסגורים, ולא לתת לחוק הזה לעבור. לא יכול להיות שתשימו את הפוליטיקה לפני הבטחון ולפני עם ישראל ותתמכו בחוק הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
גדי איזנקוט בהכרזה על כניסתו לחיים הפוליטיים לצד בני גנץ וגדעון סער 14 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"לא יכול להיות שתשימו את הפוליטיקה לפני הבטחון ותתמכו בחוק הזה". בני גנץ, גדי איזנקוט וגדעון סער/ראובן קסטרו

לפיד לא שכח לפנות גם אל ראש הממשלה, ואמר כי הניצחון האמיתי הוא בניית חברה חדשה. "נתניהו מדבר כל הזמן על נצחון, אבל הוא מדבר על הנצחון הלא נכון. אנחנו צריכים לנצח את החמאס, אנחנו צריכים להרוג את ראשיו ולהשמיד את כוחו הצבאי, אנחנו צריכים לפני הכל להחזיר את החטופים, אבל הנצחון האמיתי הוא שנבנה פה חברה אחרת".

מהליכוד נמסר בתגובה לקריאה של לפיד: "לא יתכן שיאיר לפיד ימשיך לנהוג בחוסר אחריות ויפגע במו"מ שאת פרטיו הוא כלל אינו מכיר ויפגע במאמצים להשיב את יקירינו הביתה. מי שנתן בחינם גז לחיזבאללה והבטיח שזה ישיג שקט לשנים, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully