וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מילים, עם חיבוק ארוך: משפחתם של החטופים שחולצו משתפת על רגעי הדרמה

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 10:12

בשיחה עם וואלה! סיפר חתנו של לואיס, כי הוא ופרננדו מרמן שחולץ עמו, מתקשים לעכל את שובם לישראל. "הם לא צוהלים ורוקדים אבל נראים בסדר, הם רזים ממה שהיו". סיפורה של משפחת ליימברג-מרמן שסוגרת מעגל לאחר חילוץ הלילה והאיחוד עם נשות המשפחה ששוחררו בעסקה הקודמת

חתנו של החטוף לואיס הר מספר על קבלת הבשורה על שחרורו/אורי סלע, יותם רונן

עידן בז'רנו, חתנו של לואיס הר שחולץ הלילה (שני) משבי חמאס, סיפר לוואלה! על רגעי הדרמה, כשלמשפחה נודע על חילוץ אהובם. "התעוררנו לצלצול טלפון שיכול היה להלחיץ, אבל יצא לטובה", אמר. "מיד עלינו על רכב והגענו לפגוש את היקירים לנו. אי אפשר להגיד שהיו הרבה מילים כי לא היו ממש, אלא חיבוק ארוך, כל אחד בתורו. קצת דמעות, לחלק הרבה, דופק גבוה. מתחילים להבין מה קרה פה. הם לא צוהלים ורוקדים אבל נראים בסך-הכול בסדר, שוכבים במיטה ועוברים בדיקות, אבל לפעמים מה שנראה בסדר בהתחלה בהמשך לא בדיוק כמו שראינו מפעמים קודמות. הם נראים יותר רזים ממה שהיו".

לדברי בז'רנו, על מה שעברו הר ופרננדו מרמן, שחולץ עמו בשעות הלילה, שמעו בתחילה בעיקר בתקשורת. זאת, כלקח משחרורן של קלרה מרמן, אשתו של הר, וגבריאלה ליימברג - ששוחררו בעסקת החטופים. "אנחנו לא רוצים להלחיץ אותם ולשים בפינה. למדנו מהפעימה הקודמת, כשקלרה וגבריאלה שוחררו, שצריך לקחת את הדברים לאט. מה ששמענו זה לא בהכרח מה שהם יודעים. הם דאגו למשפחה שכולם בסדר, הם מנסים לדאוג לשלומנו. הם שאלו איך אנחנו, איך הנכדים, לבדוק שלא גויסנו למילואים. הם אמרו שהם מאוד שמחים להיות איפה שהם עכשיו. הם התעוררו פתאום לסיטואציה שלא ציפו שתגיע. אנחנו עוטפים אותם באהבה".

הוא הוסיף: "פרננדו ולואיס ארגנטינאים, הם ישר התחילו לדבר על האש שהם הולכים לעשות. פרננדו אמר ללואיס 'יאללה, יש לנו זמן, בוא נתכנן את העל האש שלנו'. יש לי יום הולדת היום, לואיס אמר לי דבר ראשון: 'היי עידן יש לך יום הולדת היום, לא שכחתי'".

פרננדו מרמן ולואיס הר לאחר השחרור עם בני משפחתם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פרננדו מרמן ולואיס הר לאחר השחרור עם בני משפחתם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לואיס הר. באדיבות המשפחה
הר/באדיבות המשפחה

גפן, אחיינית של פרננדו והבת של קלרה מרמן, אמרה לוואלה! כי "הם נראים בסדר, נראים טוב, מתאוששים. הם מדברים לעניין, חדים ובפוקוס. מתאוששים מההלם. אנחנו מאוד מרוגשים". אחותה מעין סיגל קורן אמרה כי "נראה שאיכשהו ההישרדות והכוח האנושי גדולים מהכול והצליחו לשמור על עצמם שם. הם מחייכים, קצת ירדו במשקל, קצת חיוורים מחוסר שמש. קשה לי להאמין שהנפש כמו שהייתה לפני, יש עוד זמן לשיקום. אנחנו ארגנטינאים. בהמשך גם יהיה אסאדו, לואיס מכין פיצות, הרבה יין. השמחה גדולה אבל לא שלמה. כל המשפחה שלנו חזרה אבל יש עוד 134 חטופים ונמשיך להיאבק עד האחרון".

"פרננדו סיפר שהם ישנו והתעוררו לכל הדבר הזה, שזה הפתיע גם אותם, ושטיפלו בהם מדהים. פרננדו כנראה התעורר מהרעשים שלפני. הוא אמר שהכניסה של החיילים נשמעה כאילו זה ציוץ של ציפור, עד כדי כך חרישי זה היה כנראה. ואז שהוא ראה הרבה מאוד חיילים הם עוד בהלם. שואלים המון שאלות, מה שלום כולם, מאוד דאגו לנו. פרננדו ישר שאל על הילדים שלי, איך הם. רצה לדעת על מה שקרה פה כשלא היה".

משה ליימברג, בעלה של גבריאלה ליימברג ואביה של מיה, אמר לוואלה!: "כולם פה בהלם, ההתרגשות גדולה".

מיה ליימברג מועברת מידי חמאס וגא"פ לצלב האדום (הפעימה החמישית) . 28 בנובמבר 2023. צילום מסך, אתר רשמי
מיה ליימברג עם כלבתה בלה בשחרורה מהשבי/אתר רשמי, צילום מסך

חילוצם של מרמן והר משבי חמאס בעזה סוגר מעגל עבור גבריאלה ליימברג, בתה מיה וקלרה מרמן ששוחררו מהשבי. ביום המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר נחטפו מרמן בת ה-63 יחד עם בן זוגה הר מביתה בקיבוץ ניר יצחק שבעוטף עזה. יחד איתם נחטפו אחיה פרננדו ואחותה גבריאלה ליימברג יחד עם בתה מיה.

ב-28 בנובמבר, בפעימה החמישית של עסקת החטופים, שוחררו גבריאלה, מיה וקלרה בזמן שפרננדו ולואיס נותרו בשבי חמאס. אחת התמונות הזכורות מהשחרור מהשבי היה של מיה בת ה-17 יחד עם כלבתה האהובה בלה.

קלרה מרמן מועברת מידי חמאס וגא"פ לצלב האדום (הפעימה החמישית) . 28 בנובמבר 2023. צילום מסך, אתר רשמי
קלרה מרמן בעת שחרורה מהשבי/אתר רשמי, צילום מסך

"הם הצליחו לשמור עליה, נתנו לה מהאוכל שלהם. זה היה לא פשוט, אבל הדאגה לכלבה החזיקה אותן ואת ההישרדות שלהן שם", סיפרה לוואלה! אז מעין סיגל-קורן, אחייניתה של גבריאלה.

בהתחלה בחמאס לא הבינו שמדובר בכלבה, חשבו מדובר בבובה ובגלל זה היא הגיעה לשם. לפי מה שהן מספרות, מיאה הייתה עם כותונת בגלל שהמתקפה העירה אותה משנתה, החזיקה את הכלבה בידיים לכל אורך החטיפה וחיבקה אותה. אז מי שלקח אותן חשב שזו ילדה עם כותונת שמחזיקה בובה של כלב שישנה איתה. רק בשלב יותר מאוחר, אחרי כמה שעות, היא קצת זזה בידיים שלה ואז פתאום קלטו שזאת כלבה. פרץ שם ויכוח, מה עושים איתה, ובסוף הן הצליחו להשאיר אותה. זאת הכלבה של מיאה, ומיאה נהיית מאוד נחושה כשמדובר בה. הכלבה אכלה את המעט שהם אכלו, הם הפרישו לה מהמנות שקיבלו. בבית חולים כבר דאגו לה. כמו שהן קיבלו רופאים - היא קיבלה וטרינר. טיפול עשרת אלפים, עשו לה קוקיות".

מיאה ליימברג והכלבה בלה לאחר ששוחררה משבי חמאס ברצועת עזה. 6 בדצמבר 2023. רונן זבולון, רויטרס
מיה ליימברג עם הכלבה בלה/רויטרס, רונן זבולון

מאז השחרור מהשבי, משפחת ליימברג-מרמן נאבקת יחד עם משפחות החטופים להחזרת כלל החטופים מהשבי.

"נפרדנו מלואיס ופרננדו לפני שעברנו לפה. נפרדנו בביי, בחיבוק, 'עוד יומיים שלושה אנחנו נפגשים' אמרנו, 'נתראה בקרוב'. אז זה לא היה דרמטי כלפי חוץ, אבל היה לנו מאוד מאוד קשה", סיפרה קלרה מרמן בימים שלאחר שחרורה מהשבי. "לדעת שעובר עוד יום ועוד יום ואין להם בכלל מושג מה קורה בארץ, כמו שלי לא היה. התקבלתי בארץ עם הרבה תמיכה וחיבוק, ועטפו אותי מאוד טוב, אבל הם לא יודעים אם אפילו יש מאמצים להחזיר אותם, אם שכחו אותם. הדאגה הכי גדולה שלי היא שהם יישברו נפשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully