וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקה נפשית, התמכרות לסמים וקושי כלכלי: סקר חדש חושף את הצלקת של ניצולי הנובה

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 17:55

נתוני איגוד העובדים הסוציאליים שמתפרסמים לראשונה בוואלה! שופכים אור על מצבם העגום של שורדי המסיבה בשבת השחורה. 71% מהעובדים הסוציאליים דיווחו על מצוקה נפשית, יותר משליש דיווחו על שימוש בחומרים ממכרים. "לטבח וללחימה המתמשכת יש השלכות רוחב ועומק"

ניצולי מסיבת הטבע ברעים בהדלקת נר ראשון של חנוכה/שלומי גבאי

נתונים חדשים שהגיעו לידי וואלה! חושפים את מצבם העגום של שורדי מסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. לפי סקר שערך איגוד העובדים הסוציאליים, 71% מהעובדים דיווחו על ניצולים ובני משפחתם שמספרים על מצוקה נפשית. בנוסף, 40% דיווחו על מקרים של קשיים בתעסוקה, ו-36% על מצוקה כלכלית.

עוד עולה מהנתונים כי 36% מהעובדים מדווחים כי על שימוש בחומרים ממכרים, כגון סמים, אלכוהול ותרופות, ו-65% דיווחו שהשימוש בחומרים ממכרים החמיר מאז 7 באוקטובר. 11% דיווחו על בדידות והסתגרות בקרב קשישים (למשל הסבים וסבתות של שורדי המסיבה) ו-62% דיווחו שהמצוקה החמירה מאז 7 באוקטובר. בנוסף, כ-26% מהמטפלים דיווחו על קושי בתפקוד ההורי, ו-19% העידו על פגיעה בלימודים.

מרחב מרפא לניצולי הטבח במסיבת נובה, חוות רונית, 5 בנובמבר 2023. ניב אהרונסון
ניצולי הנובה במרחב המרפא בחוות רונית/ניב אהרונסון

בסקר השתתפו 1,850 עובדים סוציאליים מכלל הארץ שמטפלים בניצולי הטבח במסיבה. לדברי יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, עו"ס ענבל חרמוני, "אסון השבת השחורה הביא את השירותים החברתיים בישראל למשבר חמור. המערכת חייבת תוספת של 5,000 עו"סים לשירות הציבורי, בנוסף למערכת תמריצים שתאפשר את גיוסם. לטבח וללחימה המתמשכת יש השלכות רוחב ועומק אותם נמשיך לראות בשנים הקרובות. המדינה חייבת לעבות את המערכת הציבורית באופן משמעותי כדי להתמודד עם ההשלכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully