וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האסון יכול היה להימנע": נפגעי "נובה" תובעים 200 מיליון שקל מהמדינה

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 18:26

עשרות צעירים שנכחו במסיבת הטבע ברעים הגישו תביעה נגד גופי הביטחון על "רשלנותם ומחדליהם" בכל הנוגע לאבטחת המסיבה. בתביעה הם מציינים כי בצה"ל ידעו שיתקשו לספק אבטחה לאורך כל הסופ"ש. "שיחת טלפון אחת הפרידה בין שלמותם של התובעים לבין הרס חייהם"

תיעודים חדשים של מחבלי חמאס באזור המסיבה ברעים/שימוש לפי סעיף 27 א'

"שיחת טלפון אחת הפרידה בין חייהם ושלמות גופם ונפשם של התובעים לבין הרס חייהם", כך כותבים 42 מנפגעי מסיבת "נובה" ברעים בתביעה נזיקית ראשונה מסוגה שהוגשה נגד גופי הביטחון במדינה, על "רשלנותם ומחדליהם" בכל הקשור למסיבת הטבע.

בתביעה, שהוגשה היום (שני), עותרים הנפגעים לפיצוי בגובה 200 מיליון שקל מצה"ל, שב"כ והמשטרה בשל "רשלנותם הקשה בכל הנוגע לניהול האירועים במסיבה". לתביעה צורפה חוות דעת מומחה שמפרטת את מחדלי הנתבעים מטעם ניצב משנה בדימוס, שהיה אחראי במשך שנים על נושא אישור ורישוי אירועים.

קיבוץ רעים לאחר הטבח. יותם רונן
טוענים לרשלנות ומחדלים ביטחוניים. זירת הטבח ברעים/יותם רונן
זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023. יוסי זמיר, פלאש 90
עשרות נפגעי מסיבת "הנובה" תובעים את המדינה/פלאש 90, יוסי זמיר

42 צעירים וצעירות, ניצולי המסיבה שנפגעו פיזית ו/או נפשית, חתומים על התביעה, שאליה צורפו חוות דעת רפואיות המוכיחות את טענותיהם. "כל מה שהיה על הנתבעים לעשות, הוא לקיים שיחת טלפון לגורמים האחראים מטעמם על מנת שיפזרו את המסיבה נוכח ההתראות שהתקבלו בלילה שבין 6/10/23 - 7/10/23", נכתב.

לפי התביעה, הבקשה לאישור מסיבה בשם "יוניטי" שהחלה יממה לפני מסיבת "הנובה" , בחניון רעים הנמצא בסמוך לגבול עזה, הוגשה כ-3 חודשים לפני האירוע. בדקה ה-90 התבקש אישור להארכת המסיבה ביממה נוספת. קצינים בכירים באוגדת עזה הביעו חשש בטחוני מקיום מסיבה המונית סמוך לגבול עזה, אך למרות זאת האישור התקבל.

תיעוד מבלים במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. עידו דרבי וליאב פרנקו, אתר רשמי
"האסון יכול היה להימנע". תיעוד מבלים במסיבת הנובה/אתר רשמי, עידו דרבי וליאב פרנקו

כמו כן, צוין כי קצין המבצעים של אוגדת עזה התנגד לקיום המסיבה היות ומדובר בסיכון ביטחוני מיותר, ואף הדגיש כי צה"ל יתקשה לאבטח את המסיבה לאורך כל סוף השבוע, משום שמדובר בחג שמחת תורה וחיילים רבים יצאו לחופשה. למרות אזהרותיו ואזהרות של קצינים נוספים ניתן אישור לקיים את המסיבה. לטענת התובעים, איש בצה"ל או במשטרה לא עדכנו את כ-3,500 המשתתפים על חשש ביטחוני.

יתר על כן, נטען עוד, משנודע כבר בלילה שלפני מתקפת הפתע של חמאס על התפתחות מצב בטחוני חריג, לא טרחו כוחות הביטחון להורות מיידית על סגירת המסיבה ופיזור המבלים לבתיהם. "אין להבין", נכתב לבית המשפט, "הכיצד הנתבעים לא הורו לפזר את המסיבה באופן מיידי". בין השאר, גם לאחר שעלה החשש מחדירת מחבלים לגזרה, לא פוזרה המסיבה, וכמות השוטרים והציוד לא התאימו לאופי המשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully