וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים העידו: סיכנו את חיינו כדי לחלץ מיליוני שקלים מעזה לרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 10:37

לפי עדויות הקצינים שפורסמו ב-103fm, כ-200 מיליון שקלים חולצו מבנק ברימאל והועמסו בידי חיילים על רכבי ברינקס - שהמשיכו למשרדי הרשות ברמאללה. "נלקחו סיכונים במהלך המבצע", אמרו הגורמים. ליברמן תקף: נתניהו מכלכל את חמאס. דובר צה"ל: הפעילות - לבקשת הדרג המדיני

לוחמי צה״ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה; לוחמי צוות קרב חטיבת הנח״ל זיהו מחבלים שירו טילי נ"ט לעבר הכוחות והכווינו כלי טיס שתקף אותם/דובר צה"ל

קצינים בצה"ל טוענים כי חיילים פעלו בלב עזה תוך סיכון חייהם, לצורך חילוץ מאות מיליוני שקלים של הרשות הפלסטינית - כך נחשף הבוקר (ראשון) בתוכנית של ינון מגל ויוסי יהושוע ב-103fm. על פי העדויות, מדובר בסכום העומד על 200 מיליון שקלים, שיעדו רמאללה.

לדברי הגורמים, האירוע התרחש במהלך התקפה על מרחב רימאל, כאשר הכוחות הגיעו למבנה של בנק פלסטין - זאת בעקבות זיהוי ירי צלפים מכיוון המבנה. בעת הפשיטה עליו נמצא סכום העתק. הגורמים ציינו כי כוחות צה"ל פעלו להוצאת הכסף "תוך לקיחת סיכונים מסוימים". עוד לפי הגורמים, החיילים עצמם הם אלה שהעמיסו את הכסף על רכבי הברינקס בעת הפעולה.

כוחות הקומנדו מעמיקים את הלחימה במרחבים הצפופים בחאן יונס, 08 בפברואר 2024. דובר צה"ל
כוח צה"ל פועל ברצועת עזה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

בשלב זה הכסף טרם הועבר לרשות הפלסטינית. שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ציין כי שלח מכתב לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גלנט בדרישה לקבל "הבהרות ותשובות" על המידע, שנפוץ כבר במהלך סוף השבוע. הוא צייץ בחשבון ה־X שלו כי "במקום לחשוב איך להעביר את הכסף הנ"ל לרמאללה בדרך מתוחכמת, צריך לקבל החלטה פשוטה - לחלט את הכסף ולהשתמש בו לטובת מפונים בדרום ובצפון". עוד צייץ ליברמן כי "ראש הממשלה נתניהו דאג לכלכל את החמאס ובמקביל לקלקל את ישראל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הפעולה נעשתה בהתאם להנחיית הדרג המדיני וכי המטרה הייתה למנוע מחמאס להגיע למזומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully