וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמות, ניתוב כספים ותהליכים מסווגים: "ליבת הסוד המודיעינית" של חמאס נחשפה

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 5:59

גורמי מודיעין טוענים כי חשיפת חוות השרתים של חמאס מתחת למטה אונר"א היא "נקודת מפנה במלחמה". גורם ביטחוני: "יש ערך עצום למה שאותר בחאן יונס". במערכת הביטחון מעריכים כי עיבוד הנתונים הראשוני שהופק מצביע על מידע מודיעיני יקר ערך - שיסייע להבין כיצד פעל חמאס

בווידאו: תיעוד מתוך תוואי תת-הקרקע העובר תחת מבנה בית ספר בחסות אונר"א/צילום: דו"צ

צה"ל ושב"כ מתקרבים להכרעת העיר חאן יונס כבירת הטרור של חמאס ברצועת עזה. גורמי המודיעין מסמנים את חשיפת מיקום חוות השרתים של חמאס מתחת למטה אונר"א שקרתה היום, שם אוחסנו רוב המסמכים על פעילות הארגון, כנקודת מפנה במלחמה.

"מי שרוצה לפרק ארגון טרור חייב להגיע לליבת הסוד שלו", התייחס גורם ביטחוני לחשיפה של אוגדה 98. הגורם הוסיף כי עיבוד הנתונים הראשוני עד כה מצביע על מידע מודיעיני יקר ערך שיסייע להבין כיצד פעל חמאס לאורך השנים. על פי הערכה בצה"ל, השרתים יסייעו להבין כיצד פעל חמאס לקדם את בניין כוחו. בנוסף מעריכים כי יבינו יותר איך הצליחו להסתיר תהליכים מסווגים, ניתוב כספים, תשתיות ושמות פעילים ומפקדים מעיני קהילת המודיעין הישראלית, ביניהם ההכנות למתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר.

אמל"ח במטה המרכזי של אונר"א. דובר צה"ל
אמל"ח שנמצא במטה המרכזי של אונר"א/דובר צה"ל

קיום הערכת המצב המיוחדת של הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר בחאן יונס, השלישית במספר מאז החלה המלחמה, מצביעה על ההכרח לראות פרטים בעיניים בזמן שלוחמי צה"ל ואנשי השב"כ נלחמים בשטח. גורמים בצה"ל הבהירו כי הנוכחות של הבכירים בשטח נועדה לדייק את המשימות ולכוון את הכוחות לעבר מרכזי הסוד של חמאס לפי בסדר עדיפויות.

"התמרון הקרקעי והנוכחות של לוחמים בשטח מוכיחה פעם אחר פעם כי אין לה תחליף", אמר גורם ביטחוני. "אי אפשר היה להשיג את המידע מהבסיסים הרגישים של חמאס באמצעות תקיפות אוויריות. מה שאותר עד עכשיו בחאן יונס יש ערך עצום. כולל בדירות הבכירים, במנהרות, ובמוצבים. מצאנו מידע משמעותי על החטופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות של צוות הקרב החטיבתי של 401, לוחמי שייטת 13, יחידת שלדג, יחידת עוקץ ויחידות מיוחדות נוספות יחד עם לוחמי שב״כ  פשטו על מרחב ׳שאטי׳ ושכונת ׳תל אלהוא׳ שבצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בזמן הפשיטה על פיר המנהרות האסטרטגי/דובר צה"ל

הרמטכ"ל וראש השב"כ קיבלו החלטה - לרכז מאמץ נגד אתרי אמצעי הלחימה, הנחשבים "מוקדי הסודות" של חמאס שכוללים מסמכים ומידע מודיעיני, ולצד זאת לתקוף פעולות של חמאס להפגנת משילות. גורמים בצה"ל הצביעו על התגברות הסיכולים הממוקדים נגד קציני המשטרה הבכירים בשבוע האחרון כחלק מהמדיניות למנוע מחמאס למשול ברצועת עזה.

"המגמה הזו תימשך. אין שום הנחיה להפסיק, והערכה שלנו שהלחץ הזה יוביל ויאיץ למו"מ על החטופים בתנאים טובים יותר", אמר קצין בכיר. עוד הוא הוסיף כי "בסוף בחאן יונס יש מספר מוגבל של אתרים ומערכי תת קרקע. לגבי רפיח? מתכננים ונערכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully