וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 85 התלונן שמנסים לעקוץ אותו, החשוד טען בחקירה: "מעשה קונדס"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 8:13

הקשיש פנה למשטרה ואמר כי גבר זר מתקשר אליו באופן קבוע ומנסה לעשוק ממנו 300 אלף שקלים. עם פתיחת החקירה נעצר חשוד מרכזי - קצין הבטיחות של הקיבוץ שבו מתגורר בן ה-85, שבין היתר גם אמור לסייע לו. החשוד טען כי רק התלוצץ ושהוא מבין שההתנהגות אינה ראויה

עושק הקשישים המשטרה עצרה 12 חשודים בגין הונאה ומרמה של קשישים בסכומים הנאמדים במאות אלפי ש'/עריכה: טל רזניק

קשיש בן 85, התלונן במשטרה בימים האחרונים כי גבר זר מתקשר אליו באופן קבוע ומנסה לעשוק אותו בסכומי כסף גדולים - תוך ניצול גילו ומצבו הרפואי. בחקירה, שפתחו ביחידה המרכזית של מחוז מרכז, התברר גודל האבסורד: החשוד המרכזי הוא קצין הביטחון של הקיבוץ שבו מתגורר הקשיש. אם זה לא מספיק, הוא אף מונה על ידי הקיבוץ לסייע לקשיש בתשלום.

קצין הביטחון, בן ה-49, נעצר לפני שלושה ימים בחשד לעושק הקשיש בסכום של יותר מ-300 אלף שקלים במשך שלוש שנים. על פי החשד, הכסף נגנב מהקשיש באמצעות התחזות ושיטות נוכלות אחרות, על מנת לנצל אדם מבוגר וחסר ישע. העבירות המיוחסות לו בעת המעצר היו עושק על ידי קבלת דבר שאינו מגיע כדין וקשירת קשר לעשות עוון.

טיפול סיעודי. ShutterStock
טיפול סיעודי/ShutterStock

במהלך חקירתו, חוקרי הימ"ר הטיחו בחשוד שיש בידיהם ארבע הקלטות שונות של שיחות בינו לבין הקורבן - ושהעבירה האחרונה שיוחסה לו נעשתה רק לפני כמה ימים. בגרסתו, מסר החשוד שהשיחות שביצע היו רק מעשה קונדס ושכעת הוא מבין שזו התנהגות לא ראויה.

"מדובר באירוע חמור - בעושק ומרמה וניצול של קשיש", אמרו נציגי המשטרה, רס"ב חגית סבנר ורס"ר קינן נזאל, בדיון הארכת מעצרו של החשוד. "נכון שהחשוד שאנו דנים בעניינו נעדר עבר פלילי ואמנם אפשר להגיד עליו דברים טובים, הוא מתנדב במשטרה והוא אדם טוב, אך היחידה החוקרת צריכה ימים על מנת לבדוק את החשדות ואני מבקש להיעתר לבקשה".

סניגורו של החשוד, עורך הדין אליה של"ם, ציין מנגד שהחשוד מתנדב כבר מעל 15 שנים במשטרה: "מדובר באחד מעמודי התווך של הקהילה", אמר. "החקירה מבוססת על מספר אמירות של הקורבן עצמו שהחשוד לא מכחיש אותה. הוא אמר כן אמרתי, צחקתי, טעיתי - הודה והתנצל. לבדוק האם יש קשר עם כל הכבוד אנחנו מכירים, האזנות סתר, איכונים, תבדקו למה הוא צריך להיות עצור".

עוד בוואלה!

למרות הכרעת בג"ץ: מאות מסגרות קיבלו אישור לקצר יום לימודים לילדים על הרצף האוטיסטי

לכתבה המלאה
עצור אזוק. דוברות משטרת ישראל
עצור אזוק/דוברות משטרת ישראל

השופט, גיל גבאי, ציין בהחלטתו שהחשוד לא שיתף את היחידה החוקרת בפרטים מסוימים - אלא רק לאחר שהוטחו בפניו. בנוסף, מתח ביקורת על אמינות גרסתו של החשוד, לפיה התלוצץ עמו. "על אף הטענה כי החשוד התלוצץ עם הקורבן, מאז ועד היום לא פנה החשוד לקורבן ואמר לו שהתלוצץ עמו. האמור לעיל, מקים חשד כי אין מדובר בהלצה אלא בניסיון לעשוק את הקורבן שהוא כאמור אדם חסר ישע".

בית משפט השלום בראשון לציון הורה היום על שחרורו של החשוד למעצר בית תחת תנאים מגבילים. סנגורו של החשוד, עו"ד של"ם: "מרשי מסר בחקירה את גרסתו לאירועים, לפיה הוא לא ביצע כל עבירה. הוא כלל אינו קשור ל"פרשה", ואכן לבסוף החליטה המשטרה לשחררו בתנאים זניחים. כפי שטענתי מלכתחילה, ההר הוליד עכברון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully