וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפגנות החרדים בירושלים: הפרקליטות חזרה בה מדרישתה לנתח את גופת הנער

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 15:05

דקות ספורות לפני פתיחת הדיון בביהמ"ש העליון, הודיעה הפרקליטות על סיבוב הפרסה. אתמול דרשו לבצע את ההליך בגופת בן ה-13, מבית שמש, שנפטר מסיבות שאינן ידועות - זאת בשל "חשדות המחייבים נתיחה". אולם כעת במשטרה טוענים שממצאים של בדיקות רפואיות מצביעים על זיהום

הפגנות חרדים נגד נתיחת גופת נער בן 13 בירושלים, 07 בפברואר 2024/צילום: משטרת ישראל

הפרקליטות חזרה בה היום (רביעי) מבקשתה לנתח את גופתו של הנער בן ה-13 מבית שמש, שנפטר מסיבות לא ידועות. אתמול, דרשו במשטרה ובפרקליטות לבצע את ההליך בשל "חשדות המחייבים נתיחה". אולם משחזרה בה הפרליקטות, בזק"א הודיעו כי גופתו תשוחרר לקבורה בהר המנוחות בירושלים.

מאז בקשת המדינה אתמול לביצוע ההליך, פתחו עשרות חרדים מפלג קיצוני בירושלים במחאות בעיר. דקות ספורות לפני פתיחת הדיון בערעור בבית המשפט העליון בנושא - הודיעה כאמור נציגות הפרקליטות לנציג המחלקה המשפטית של זק"א, עו"ד דרור שוסהיים, כי אין צורך בביצוע הנתיחה.

במשטרה הסבירו את סיבוב הפרסה. לטענתם, סמוך לדיון בערעור בנושא נתיחת הנער, הודיעה הפרקליטות למשטרה שעמדתם השתנתה נוכח ממצאים של בדיקות רפואיות שבוצעו והצביעו על כך שסיבת מותו של הנער היא זיהום. לפיכך, הוחלט בפרקליטות החליטו למשוך את הערר.

חרדים מפגינים על נתיחת גופה של ילד בן 13. דוברות משטרת ישראל
חרדים מפגינים על נתיחת גופה של ילד בן 13/דוברות משטרת ישראל

במשטרה הבהירו מדוע התעקשו אתמול על ביצוע נתיחה: "בעקבות ממצאים שעלו בראשית החקירה, נשלחה גופתו של הנער לבדיקות חזותיות במכון לרפואה משפטית, זאת לאחר היוועצות עם הפרקליטות. המטרה הייתה לקבוע את סיבת המוות של הנער, בעקבות כך שלא ניתן היה לקבוע אותה בוודאות בשטח וממצאים שחייבו בדיקה".

במשטרה סיפרו כי לאחר בדיקות אלו, במכון לרפואה המשפטית המליצו למשטרה לאור הממצאים - לבצע נתיחה לקביעה ודאית של סיבת המוות. בהתאם לכך, הפרקליטות והמשטרה ביקשו את ביצוע הנתיחה מבית משפט השלום, שאישר זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חרדים מפגינים על נתיחת גופה של ילד בן 13. דוברות משטרת ישראל
חרדים מפגינים על נתיחת גופה של ילד בן 13/דוברות משטרת ישראל

כאמור, מאז הודעת המשטרה אתמול על פתיחת החקירה והכוונה לנתח את גופתו של הנער, חרדים מפלג קיצוני פתחו בשורת מחאות בירושלים ובבית שמש בדרישה למנוע את ההליך ולהביאו לקבורה בהקדם.

מוקדם יותר היום, חסמו מוחים רבים את רחוב יחזקאל בירושלים. במשטרה סיפרו כי "חלקם הטילו את עצמם על הכביש מתחת לגלגלי רכבים במזיד, ובכך סיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך, וחלקם גרמו נזק לרמזור במקום". במשטרה הוסיפו כי במהלך פעילות השוטרים, הושלכו לעברם ביצים, בקבוקים ושקיות אשפה. ההפגנה לוותה בקללות לעבר השוטרים, כמו "לכו לעזה" ו-"נאצים".

גם אתמול, המפגינים החרדים חסמו את צומת הרחובות יחזאקל ושמואל בירושלים. הפגנה נוספת התקיימה בבית שמש. חשוד בהפרת סדר נעצר בהפגנה שהתקיימה בנוסף סמוך למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully