וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "ישראל סייעה בתכנון התקיפה של סולימאני, וחזרה בה יומיים לפני"

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 19:38

בראיון ל"פוקס ניוז" נשיא ארה"ב לשעבר התייחס למעורבות של ישראל בתכנון המתקפה: "יומיים לפני אמרו לנו 'אנחנו לא יכולים לעשות את זה' - ביבי היה חלק מזה". אכזבתו של טראמפ מהתנהלות ישראל נחשפו לפני שנתיים בספרו של כתב וואלה ברק רביד

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים לאחר דיון במשפט הדיבה של אי. ג'ין קרול הטוענת שאנס אותה/רויטרס

המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות, דונלד טראמפ התייחס היום (ראשון) בריאיון לרשת הטלוויזיה "פוקס ניוז" שישראל לקחה חלק בתכנון החיסול של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני לפני ארבע שנים בעיראק: "ישראל עזרה בתכנון התקיפה של סולימאני, ביבי היה חלק גדול מזה - אבל יומיים לפני אמרו לי 'אנחנו לא יכולים לעשות את זה', אז עשינו את זה בעצמנו".

הצהרת הנשיא של ארצות הברית לשעבר על מוערבות ישראל בתכנון המתקפה, נחשף לראשונה לפני שנתיים על ידי ברק רביד בספרו "השלום של טראמפ". "הנשיא אמר לי שהתאכזב מהתנהלותה של ישראל סביב חיסול סולימאני חשבתי שלא שמעתי אותו היטב וביקשתי ממנו להסביר. 'אני לא יכול לדבר על זה עכשיו, אבל אני לא הייתי שמח מהדרך שישראל התנהגה. ישראל לא עשתה את הדבר הנכון'", הוא אמר. 'אנשים ישמעו על זה בזמן המתאים'.

אמירתו של טראמפ מגיעה לאחר שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר היום בריאיון לוול סטריט ג'ורנל, כי נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, יהיה טוב יותר לישראל מאשר הנשיא המכהן ג'ו ביידן. "במקום לתת לנו את הגיבוי המלא שלו, ביידן עסוק במתן סיוע הומניטרי ודלק לעזה, שמגיע לחמאס", אמר השר בן גביר בראיון הראשון שהעניק לתקשורת הזרה מאז הקמת הממשלה. "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהלות של ארצות הברית הייתה שונה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully