וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג - עלילת דם"

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 19:26

נשיא המדינה עונה לשופטי ביה"ד בהאג, שציטטו התבטאויות קשות שלו בעניין הצורך להכות בעוצמה בעזה. "ישראל לא רואה בחפים מפשע מטרות ופועלת לפי הדין ההומניטרי", אמר והוסיף: "אי אפשר להתעלם מהמציאות שראינו באותו יום ארור, את מעורבותם של רבים מתושבי עזה בטבח"

בווידאו: הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג- עלילת דם" 28.01.24/מערכת וואלה!

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס הערב (ראשון) ב"מיזם 929" בבית הנשיא לצווי הביניים שהוצאו ביום שישי האחרון נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, ואמר: "עצם הדיון בבית הדין בהאג, בערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, על האם מדינת ישראל, הדמוקרטית, המוסרית, האחראית, שקמה מאפר השואה מבצעת רצח עם - הוא בגדר עלילת דם שמהווה חתירה תחת הערכים אשר על בסיסם בדיוק הוקם בית הדין בהאג".

לדבריו, "יש משהו מטלטל בלראות איך תופעת ה'פוסט-אמת' חלחלה למוסדות החשובים ביותר. אפילו ברמה האישית, האופן שבו עיוותו את דבריי, תוך שימוש בחלקים מאד מאד חלקיים ומקוטעים בהם. שימוש שנועד כדי לתמוך קונסטרוקציה משפטית מופרכת - עורר בי שאט נפש".

"לישראל יש זכות מלאה להגן על עצמה, והיא תמשיך להיות מחויבת לביטחון אזרחיה באופן מוחלט", הוסיף הרצוג, "זו זכות המעוגנת ביסודות המהותיים ביותר של הדין הבינלאומי. ובכלל, כל מי שעיניו בראשו יכול לראות כי ישראל פועלת לפי הדין ההומניטרי הבינלאומי".

הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג - עלילת דם". מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרצוג: "הדיון נגד ישראל בהאג - עלילת דם"/אתר רשמי, מערכת וואלה!

הרצוג המשיך: "אנחנו נלחמים במערכה שאין צודקת ממנה. מערכה להשבת החטופים - שמוחזקים ומעונים בידי מרצחי חמאס, בפשע הומניטרי שאין כמותו. מערכה להשבת הביטחון לאזרחינו, נשים וגברים, קשישים ותינוקות. עם שלם, שחמאס לא רק הצהיר שהוא רוצה למחות מעל פני האדמה, אלא יצא למסע טבח אכזרי כדי להשמידו, ועדיין פועל בכל כוחו לעשות זאת".

"הייתי כאן, באולם הזה ממש, ימים ספורים לאחר הטבח הנורא, כשנשאלתי על ידי התקשורת העולמית לגבי המצב בעזה", שחזר הרצוג את הדברים שאמר בתחילת הלחימה, "עניתי שאי אפשר להתעלם מהתמיכה האזרחית הנרחבת בעזה בפשעים ומעשי הזוועה של השבעה באוקטובר,​ ולאופן שבו חמאס פועל מלב ליבה של האוכלוסייה האזרחית בכל מקום ומקום - מחדרי הילדים בבתים, מבתי הספר, מהמסגדים ומבתי החולים".

אולם הבהיר: "הדגשתי שמדינת ישראל, וכמובן שאני באופן אישי, לא רואים באזרחים חפים מפשע מטרות בשום פנים ואופן. אכן יש גם אזרחים פלסטינים חפים מפשע בעזה. אני כואב עמוקות את הטרגדיה שהם עוברים, וקורא ופועל לסיוע הומניטרי עבורם, ועבורם בלבד. זה חלק מעולם הערכים שלנו כמדינה".

"שיהיה ברור: מדינת ישראל רואה את ההיבט ההומניטרי כחלק חשוב מאד במערכה. היא מחויבת לקיומו ופועלת, כפי שתמיד פעלה ותפעל, בהתאם לדין הבינלאומי", אמר.

השופטים בדיון בבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל. רויטרס
השופטים בדיון בבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל/רויטרס

עוד אמר נשיא המדינה: "אי אפשר להתעלם מהמציאות שכולנו ראינו במו עינינו בפרסומי החמאס באותו יום ארור, את מעורבותם של רבים מתושבי עזה בטבח, בביזה, ובפרעות השבעה באוקטובר. ואת ההמון העזתי מריע: למראה ישראלים נטבחים וגופותיהם מחוללות. למראה חטופות, שאלוהים יודע מה עוללו להן, נגררות פצועות ומדממות ברחובות. למראה פשעים נוראים ביותר, שראוי שבית הדין הנכבד יחקור לעומקם ולא יתייחס אליהם כלאחר יד".

"אסור שהעולם ישכח ולו לרגע: חמאס אחראי לפשע נורא נגד האנושות, הטבח של השבעה באוקטובר, והחטופות והחטופים שעדיין מוחזקים בידיו. הוא גם אחראי לסבל של בני עמו. פעמים קרובות באופן ישיר ממש, כשהוא מאיים על חייהם, לוקח מהם בכוח הזרוע את הסיוע ההומניטרי שישראל מעבירה, ומשתמש בהם כמגן אנושי".

לסיום הוסיף: "צדקת הדרך שלנו איננה מעורערת ולא תתערער. אני מבקש לחזק ולהודות מכאן לצוות המקצועי, המוכשר והנחוש, שייצג אותנו בדיון החשוב הזה. וכמובן להודות לשופט אהרן ברק על שליחותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully