וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על האולטימטום המצרי: "ישראל חייבת להפסיק להיות ילד הכאפות של האזור"

28.1.2024 / 16:28

ברקע הדיווחים על המשבר ביחסים בין ישראל למצרים - יו"ר ישראל ביתנו תקף את ההתנגדות בקהיר לפעילות צה"ל ברפיח ובציר פילדלפי. לדבריו, "מצרים לא פעלה למנוע הברחות בציר פילדלפי". הח"כ חשף פרטים חדשים על פעילות צבאית שניהלה ישראל נגד דאעש בסיני - כסיוע לקהיר

בווידאו: דיווח: תיירים ישראלים נרצחו בפיגוע ירי במצרים/--

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (ראשון) בחשבון ה-X שלו להתנגדות המצרית לפעילות צה"ל ברפיח ובציר פילדלפי: "ישראל חייבת לפעול אך ורק על מנת להבטיח את האינטרסים הביטחוניים שלה, ואם מצרים תחליט לשבור את הכלים, גם מדינת ישראל תהיה צריכה לנקוט בצעדים בהתאם".

ליברמן כתב על הסיוע שהעניקה ישראל למצרים לאורך השנים, וחשף בין היתר פרטים חדשים על פעילות צבאית ישראלית נגד דאעש בסיני - כסיוע לצבא המצרי: "במהלך השנים, מדינת ישראל עמדה תמיד לצד מצרים, תוך שהיא מסייעת לה בכל עת ובכל מקום", כתב ח"כ ליברמן, "דוגמה בולטת לכך, היא כאשר מצרים התקשתה להילחם במדינה האיסלאמית בסיני ופנתה לישראל בבקשה לסיוע, כוחותינו פעלו באוויר וביבשה בכדי לסייע לה".

כמו כן, הוסיף ליברמן: "כשמצרים ביקשה להגדיל את הסד"כ של כוחותיה בסיני, בגלל האתגרים הביטחוניים עמם היא התמודדה ולמרות שזה נגד את הסכם קמפ-דייוויד, ישראל נענתה לבקשתה. גם כשהתבקשנו לעזור בגבעת הקפיטול בוושינגטון, לא היססנו לרגע".

עם זאת, במצב הנוכחי, כאשר ישראל נאבקת על ביטחונה, מצרים נעמדת על הרגליים האחוריות ומתנגדת לפעילות צה"ל ברפיח ובציר פילדלפי. יתר על כן, מצרים לא נקטה בצעדים משמעותיים בכדי למנוע את ההברחות הרבות מעל ומתחת לציר פילדלפי". ליברמן קבע: "ישראל חייבת להפסיק להיות ילד הכאפות של האזור, חייבת להפסיק להתרפס בפני השכנות שלנו, גם מצרים וגם ירדן".

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מצביע בבחירות לנשיאות בקהיר, 10 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מצביע בבחירות לנשיאות בקהיר, 10 בדצמבר 2023/רויטרס
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 8 בינואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 8 בינואר 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם אתמול כי על רקע המלחמה בעזה וירידה בתנועת הספינות בתעלת סואץ - מערכת היחסים בין ישראל ומצרים מתקרבת לנקודת שבירה, כך לפי גורמים מדיניים מצריים. לפי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לא שוחחו בשבועות האחרונים - לאחר שא-סיסי דחה כמה ניסיונות ליצירת קשר מירושלים.

על רקע התבטאויות של פוליטיקאים ישראלים בעד "הגירה מרצון" של אזרחי הרצועה, במצרים חוששים מפני מצב שבו ישראל תגרום לדחיקה של אוכלוסייה פלסטינית לחצי האי סיני. פקידים מצרים ואחרים המכירים את המצב אומרים כי היחסים בין שתי המדינות בנקודת השפל שלהם מזה לפחות שני עשורים. גם אז, התגובה לאינתיפאדה השנייה איימה להביא גל פליטים למצרים.

היחסים המתוחים מגיעים לנקודת רתיחה גם על רקע תקיפות המורדים החות'ים בים האדום, שמכוונות לספינות מסחר העוברות בתעלת סואץ. ברשות תעלת סואץ דיווחו על ירידה של כ-40% בהכנסות בהשוואה לאשתקד, בעוד שתנועת מעבר הספינות ירדה בכ-30%. הירידה צפויה להוביל להפסדים של מיליארדי דולרים עבור מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully