וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: לא אנחנו הדלפנו; גורם שנכח בפגישה: "זה הגיע מהמשפחות"

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 13:40

על פי הודעת לשכת רה"מ, אחת הנציגות של משפחות החטופים אחראית להדלפה. מההודעה עולה כי הלשכה מחזיקה ב"הוכחה" - הודעה שכתבה משפחה שהשתתפה בפגישה: "היא היתה עם טלפון, חבל שלא הלשנתי"

נתניהו: אני דוחה על הסף את תנאי הכניעה/לשכת העיתונות הממשלתית

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישה היום (חמישי) את טענות מטה משפחות החטופים, לפיהן ההדלפות מהפגישה הגיעו מהלשכה או ממקורבי נתניהו. עוד נטען כי בתום הפגישה העבירה משפחה שהשתתפה לגורם בלשכת ראש הממשלה הודעה ש"מוכיחה" כי אחת הנציגות אחראית להדלפה. "הבחורה שלידי היתה עם טלפון, חבל שלא הלשנתי עליה", נכתב בהודעה.

מוקדם יותר היום האשים מטה משפחות החטופים את לשכת ראש הממשלה בהדלפת ההקלטות, שפורסמו שלשום בחדשות 12. "כל השיחות בפגישות עם ראש הממשלה מוקלטות על ידי לשכתו ומקורביו היושבים בפגישה. למשפחות המשתתפות בפגישה נלקח הטלפון כבר בכניסה", נמסר מהמטה. "ההחלטה אם להדליף מידע הנוגע לעסקה ולמתווכים בה, היא של לשכת ראש הממשלה".

ההודעה ש"מוכיחה" משפחות החטופים הדליפו את תוכן הפגישה עם נתניהו. צילום מסך, אתר רשמי
ההודעה ש"מוכיחה" משפחות החטופים הדליפו את תוכן הפגישה עם נתניהו/אתר רשמי, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים,22 בינואר 2024. דוברות רה"מ, אתר רשמי
פגישת רה"מ עם משפחות החטופים. שבוע שעבר/אתר רשמי, דוברות רה"מ

"העובדה שניתן לצנזורה אישור לפרסום הדברים הוא חמור ומעיד על אבדן שיקול דעת, חובת הקבינט למנוע משבר שיסכן את חייהם של החטופים", מתחו המשפחות ביקורת על פרסום ההקלטות. "הבחירה שלא להפעיל צנזורה ולסכן את חיי החטופים אחרי שכבר הופקרו ב-7 באוקוטבר - היא פשע. אנחנו דורשים מהקבינט לעצור את הטירוף ולפעול באופן אחראי להצלת חייהם של 136 ישראלים שהופקרו ונחטפו, וכעת מתנהל נגדם קמפיין מאורגן שמטרתו אחת: להכשיר את הפקרתם של חטופים הנמצאים בידי מפלצות חמאס".

בעקבות אותן הקלטות נוצר משבר בין קטאר לישראל - בעיצומו של המשא ומתן לשחרור החטופים. הממשלה בדוחא תקפה אמש בחריפות את נתניהו על הביקורת שהשמיע נגד קטאר בפגישה עם המשפחות. "אנחנו מגנים בחריפות את דברי ראש ממשלת ישראל, הם חסרי אחריות ופוגעים במאמצים להציל חיי חפים מפשע", מסר דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully