וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר עם קטאר בעיצומו של המו"מ: "נתניהו מכשיל את מאמצי התיווך מסיבות פוליטיות"

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 21:33

בדוחא תקפו את ראש הממשלה על הביקורת שהשמיע נגד קטאר בפגישה עם משפחות החטופים. דובר משרד החוץ הקטארי מסר כי דבריו של נתניהו "חסרי אחריות ופוגעים במאמצים להציל חיי חפים מפשע", הדגיש כי "התיווך הקטארי הביא לשחרור של יותר מ-100 בני ערובה"

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

שבר בין קטאר לבין ישראל בעיצומו של המו"מ לשחרור החטופים. הממשלה בדוחא תקפה היום (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה נתניהו על הביקורת שהשמיע נגד קטאר בפגישה עם משפחות חטופים מוקדם יותר השבוע.

דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל נסרי במסיבת עיתונאים, 23 בנובמבר 2023. רויטרס
דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל נסרי/רויטרס

מה הם אומרים:

  • "אנחנו מגנים בחריפות את דברי ראש ממשלת ישראל בנימי נתניהו נגד קטאר. הם חסרי אחריות ופוגעים במאמצים להציל חיי חפים מפשע", מסר דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסארי.
  • דובר משרד החוץ של קטאר הוסיף ואמר כי דברי נתניהו אינם מפתיעים. "אחרי שהתיווך הקטארי הביא לשחרור יותר מ-100 בני ערובה בעזה, קטאר קיימה מגעים עם כל הצדדים כולל ישראל בנסיון להשיג הסכם חדש לשחרור חטופים. אם יתברר שהפרסום על ההתבטאויות של נתניהו מדויק, הרי שראש ממשלת ישראל מציב בעצמו מכשול בפני מאמצי התיווך מסיבות פוליטיות במקום לשם בראש סדר העדיפויות הצלת חיי אדם ובהם גם בני ערובה ישראלים. אנחנו מקווים שבמקום להתעסק ביחסים האסטרטגיים בין קטאר לארצות הברית, נתניהו יתעסק בהסרת המכשולים בדרך להשגת הסכם לשחרור בני הערובה".
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רה"מ בנימין נתניהו, 18 בינואר 2024. יריב כץ, אתר רשמי
מתח ביקורת על קטאר במהלך פגישה עם משפחות חטופים. נתניהו/אתר רשמי, יריב כץ

במוקד החדשות:

  • הדברים החריפים של דובר משרד החוץ הקטארי מגיעים אחרי הפרסום בחדשות 12 אמש לפיו נתניהו מתח ביקורת חריפה על קטאר במהלך פגישה עם משפחות חטופים השבוע.
  • במהלך הפגישה נתניהו טען כי על ארה"ב להפעיל יותר לחץ על קטאר ממה שהיא מפעילה עד כה ואף הדגיש כי כעס על כך שממשל ביידן חתם עם קטאר לפני כמה שבועות על הסכם להארכת הנוכחות האמריקנית בבסיס צבאי גדול בקטאר.
רכב של הצלב האדום מוביל חטופים ישראלים. רויטרס
ברקע ניסיונות משא ומתן. הצלב האדום מוביל חטופים ישראלים/רויטרס

למה זה חשוב:

  • העימות בין קטאר לבין ישראל מגיע בזמן שבו הקטארים והמצרים מנסים להביא לפריצת דרך במו"מ בין ישראל לחמאס על עסקה חדשה לשחרור החטופים בעזה.
  • בכירים ישראלים טוענים כי קטאר אינו עושה מספיק מאמצים כדי להפעיל לחץ על חמאס להתגמש ולהסכים לעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully