וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "דוחה על הסף את תנאי הכניעה של מפלצות חמאס"

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 19:43

ראש הממשלה טען כי עבור השבת החטופים, דורש ארגון הטרור חמאס את הוצאת כוחות צה"ל מהרצועה ושחרור כל מחבלי הנוח'בה. כמו כן, הוסיף והכריז כי עזה חייבת להיות בשליטה ביטחונית מלאה של ישראל ביום שאחרי. "אם למישהו יש עמדה אחרת, שיגלה מנהיגות ויגיד אותה"

נתניהו: אני דוחה על הסף את תנאי הכניעה/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ראשון) כי הוא דוחה על הסף את התנאים שהציג חמאס עבור שחרור החטופים, בהם, לטענתו, הוצאת צה"ל מעזה, שחרור מחבלי הנוחב'ה והשארת חמאס על כנו. "אין תחליף לניצחון", מסר ראש הממשלה. עוד הוסיף כי בתום המלחמה לא יתפשר על "שליטה ביטחונית ישראלית מלאה על כל השטח ממערב לירדן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לנושא הניסיונות להחזרת 110 החטופים הנמצאים עדיין בידי חמאס בעזה. "אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. זהו אחד מיעדי המלחמה והלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי להשלמתו. אני עובד בעניין הזה סביב השעון", פתח נתניהו את דבריו, "אבל שיהיה ברור: אני דוחה על הסף את תנאי הכניעה של מפלצות החמאס".

על פי טענות ראש הממשלה, עבור שחרור החטופים דורשים בחמאס את הוצאת כוחות צה"ל מעזה, שחרור כל מחבלי הנוח'בה, והשארת ארגון הטרור על כנו. "אם נסכים לכך - לוחמינו נפלו לשווא. אם נסכים לכך - לא נוכל להבטיח את ביטחון אזרחינו. לא נוכל להחזיר את המפונים בבטחה לבתיהם, וה-7 באוקטובר הבא יהיה רק עניין של זמן", מסר ראש הממשלה, "אני לא מוכן להשלים עם פגיעה אנושה כזאת בביטחון ישראל, ולכן לא נסכים לכך".

רה"מ בנימין נתניהו, 18 בינואר 2024. יריב כץ, אתר רשמי
"אם נסכים לכך - לוחמינו נפלו לשווא", נתניהו/אתר רשמי, יריב כץ

עוד המשיך ואמר ראש הממשלה כי "התנאים שמעמיד החמאס מחדדים אמת פשוטה - אין תחליף לניצחון. רק ניצחון מוחלט יבטיח את חיסול החמאס והחזרת כל חטופינו". דברים אלו מגיעים ברקע פרסום של הניו יורק טיימס אתמול, בו טענו ארבעה בכירים בצה"ל כי מלחמת חורמה נגד חמאס "ככל הנראה תעלה בחיי החטופים".

ראש הממשלה הוסיף והתייחס לשיחתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. "את הדברים האלה אמרתי לנשיא ביידן בשיחתנו בסוף השבוע. אני מאוד מעריך את התמיכה של ארה"ב בישראל, וגם הבעתי זאת בפני הנשיא. ועם זאת, אני עומד בתוקף על האינטרסים החיוניים שלנו", מסר נתניהו, "הדגשתי בפני הנשיא ביידן את הנחישות שלנו להשלים את כל יעדי המלחמה, ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

זאת, לאחר שבתום שיחתם של השניים, הצהיר הנשיא האמריקני כי "נתניהו לא מתנגד לפתרון שתי מדינות מכל סוג שהוא". ביידן, בעונו עונה לשאלות כתבים, מסר כי "יש כל מיני סוגים של פתרון שתי מדינות. יש מדינות שהן חברות באו"ם אבל אין להן צבא משלהן. יש כמה מדינות שיש עליהן מגבלות. אז אני חושב שיש דרכים שזה יכול לעבוד", והוסיף כי הוא מאמין שניתן להגיע לפתרון שתי מדינות עם נתניהו בשלטון.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
חושב שניתן להגיע לפתרון שתי מדינות עם נתניהו. ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לבסוף, מסר ראש הממשלה כי עזה חייבת להיות בשליטה ביטחונית מלאה ביום שאחרי המלחמה. "אחרי שנשיג את הניצחון המוחלט, אחרי שנחסל את החמאס - לא יהיה בעזה שום גורם שמממן טרור, מחנך לטרור או משלח טרור", מסר נתניהו.

"עזה חייבת להיות מפורזת, בשליטה ביטחונית מלאה של מדינת ישראל. אני לא אתפשר על שליטה ביטחונית ישראלית מלאה על כל השטח ממערב לירדן", הוסיף והכריז נתניהו, "כראש ממשלת ישראל אני עמדתי בתוקף על העמדה הזאת מול לחצים בינלאומיים ופנימיים כבירים. ההתעקשות שלי היא שמנעה במשך שנים הקמת מדינה פלסטינית שהייתה מהווה סכנה קיומית לישראל. כל עוד אני ראש הממשלה אמשיך לעמוד עליה בתקיפות. אם למישהו יש עמדה אחרת, שיגלה מנהיגות ויגיד את עמדתו ביושר לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully